Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 00:31

Maşini retro, în prima ieşire din acest an în Piaţa Sfatului. Vedeta, un Mercedes Gazelle din 1971

Autor: Petra VÂRLAN

Publicat la 15 aprilie 2019

Maşini retro, în prima ieşire din acest an în Piaţa Sfatului. Vedeta, un Mercedes Gazelle din 1971

Peste 30 de vehicule istorice  au fost expuse, sâmbătă, în Piaţa Sfatului, în cadrul Paradei Primăverii, primul eveniment al anului organizat de Retromobil Club România, care a avut loc, simultan, în 26 de oraşe din ţară. Printre „bijuteriile” pe patru roţi s-au aflat atât maşini de lux, produse în anii 70, dar şi cunoscutele noastre „bunicuţe” – maşinile Dacia. Toate sunt funcţionale şi bine întreţinute. Cea mai fotografiată maşină retro a fost un Mercedes Gazelle, decapotabil, din anul 1971, recondiţionat. „A fost adusă din Anglia. Probabil sunt foarte puţine astfel de maşini în Europa, iar în România, aproape sigur este singura. Toate piesele sunt originale, merge la raliuri, la expoziţii, motorul este pe benzină, cu un consum de 1,5”, a explicat Claudiu, un prieten al  proprietarului.
O altă maşină istorică ce a atras privirile a fost o Lancia Beta Coupee 1300, din 1979, adusă din Italia. Are 82 de cai putere, iar proprietarul ei, Ovidiu Şerban a investit până acum 7.000 de euro în ea, cu tot cu achiziţia ei, după cum ne-a spus. Pasiunea pentru maşini istorice, pentru Ovidiu Şerban a început în urmă cu jumătate de secol în urmă, dar abia acum şi-a putut-o împlini. „A început în 1968, aici, în Piaţa Sfatului, venisem la Raliul Dunării, era o pauză. Şi printre toate acele maşini, mi s-a făcut pielea de găină. Sunt din Rupea, atunci nu apăruseră maşinile şi acolo, dar ştiam toate motocicletele”, a spus Ovidiu Şerban. De-a lungul vremii, a condus şi Dacii, şi alte feluri de maşini. De Lancia de acum, însă, este foarte încântat. „Este o maşină cu tendinţe sportive. Cere clar drumuri de munte asfaltate”, a mai spus proprietarul maşinii.
Aproape toţi cei care au trecut prin Piaţa Sfatului şi-au făcut poze cu „bunicuţele” pe patru roţi. „Sunt frumoase, dar probabil şi foarte scumpe. Am deja două pasiuni foarte costisitoare, o a treia nu ar mai avea loc, dar oricum, sunt foarte frumoase”, ne-a spus un tânăr. „Sunt, într-adevăr, foarte frumoase, dar ne uităm şi sunt multe mărci pe care nu le cunoaştem. Poate suntem noi prea tineri”, ne-a spus o doamnă.
În Piaţa Sfatului din Braşov a putut fi admirată şi o  Dacia Estafette,  un model produs în serie limitată, la Mioveni.

Foto: Lancia Beta Coupee 1300, din 1979 - o altă „bunicuţă” ce a atras privirile



 

+3 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie