Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 10:52

Ministerul Mediului a eliberat acordul pentru autostrada Bucureşti – Braşov

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 10 sepembrie 2018

Ministerul Mediului a eliberat acordul pentru autostrada Bucureşti – Braşov

Ministerul Mediului a deblocat toate proiectele care aveau nevoie de acorduri de mediu şi a emis până la ora actuală acorduri de mediu pentru 350 de kilometri de autostrăzi, a declarat, joi seara, vicepremierul şi ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu (foto).
„Când am venit la minister, am cerut din prima zi situaţia acordurilor de mediu pentru fiecare tronson de autostradă, pentru că ştiam din 2015 cum am lăsat situaţia la Ministerul Mediului şi am vrut şi eu să văd dacă există măcar o evoluţie. Am chemat Agenţia Naţională de Protecţie a Mediului şi toţi responsabilii, directorii din direcţiile Ministerului Mediului şi le-am spus clar: «Vreau în cel mai scurt timp, respectând legea de mediu, să daţi acordul de mediu pe tot ceea ce este cerut de Ministerul Transporturilor, prin CNAIR. Şi, dacă este nevoie, eu personal mă voi întâlni cu Compania Naţională de Autostrăzi», lucru pe care l-am şi făcut. Nu mi-a fost ruşine că eu sunt ministru şi am stat de vorbă cu un director de companie, dar am deblocat toate şi Ministerul Mediului, prin Agenţia Naţională de Mediu, a dat toate acordurile de mediu. A rămas acum tronsonul Sibiu - Piteşti la stadiul de evaluare de impact, urmează CAT-ul şi să dăm acordul de mediu”, a afirmat ministrul.
Aceasta a susţinut că existenţa liliecilor sau a urşilor invocată pentru neacordarea acordurilor de mediu sunt „interesele unora” fie financiare, fie pentru a împiedica România să construiască autostrăzi.
„Deci, am deblocat absolut toate... Avem la ora actuală acord de mediu pentru 350 de kilometri de autostrăzi. Vorbeaţi de lilieci? Când e vorba de interesele unora - nu ştiu dacă sunt numai financiare sau ca să ne împiedice pe noi, ca ţară, să avem o astfel de infrastructură, cred că nu vreau să mă gândesc aşa de departe - dar au existat situaţiile acestea, le-am văzut... Eu, de felul meu, sunt un om împăciuitor. Am depistat că nu există absolut nimic, am trimis - ca să ne putem convinge de lucrul acesta - pe o colegă de-a mea, care acum este chiar directoare la ANAP, şi le-am spus clar: «Vreau şi eu să văd. Există? Şi vreau să îmi faceţi poze de la locul faptei. Dacă este nevoie, mă duc eu, ca ministru». Nu s-a văzut absolut nimic şi s-a rezolvat problema”, a arătat ea.
Şeful de la Mediu a adăugat că situaţia a fost similară şi pentru drumurile judeţene, nu doar pentru proiectele de autostrăzi.
În luna mai, Ministerul Mediului a solicitat Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului (ANPM) situaţia la zi a acordurilor de mediu pentru un portofoliu de câteva zeci de proiecte de infrastructură rutieră, printre care se regăsesc autostrăzile Sibiu - Piteşti, Târgu Mureş - Iaşi, Braşov - Oradea şi Bucureşti - Braşov.
Astfel, potrivit unui comunicat al ministerului, remis pe 25 mai, pe lista de proiecte pentru care s-a solicitat situaţia acordurilor de mediu se aflau: Autostrada Braşov - Oradea, sector Ogra - Borş, tronsonul de autostradă Lugoj - Deva şi drumul de legătură de la autostradă la varianta de ocolire a Municipiului Lugoj, construirea Autostrăzii Bucureşti - Braşov privind modificările propuse pe Sectorul 1a 2 Bucureşti - Moara Vlăsiei, Nod Centura Bucureşti, Nod Moara Vlăsiei, Autostrada Sibiu - Piteşti şi Autostrada Târgu Mureş - Iaşi.
De asemenea, erau vizate: modernizarea DN 73 Piteşti - Câmpulung - Braşov, reabilitarea DN 66 Bumbeşti Jiu - Petroşani, modernizarea Centurii rutiere a Municipiului Bucureşti între A1 - DN 7 şi DN 2 - A2 şi lărgire la patru benzi a centurii Bucureşti - Sud între A1 şi A2 (km 23+600 - km 55+250), Autostrada de centură Bucureşti, Autostrada Sebeş - Turda, reabilitarea DN 17D Beclean - Cârlibaba, modernizarea DN 28B Târgu Frumos - Botoşani, modernizarea DN 71 Bâldana - Târgovişte - Sinaia, Regiunea Nord - Est - Axa rutieră strategică 2: Botoşani - Iaşi, modernizarea DN 67B Scoarţa - Piteşti, stabilizare şi consolidare versanţi DN 57, modernizarea DN 5 Bucureşti - Adunaţii Copăceni şi pasajul suprateran pe DJ 602 Centura Bucureşti - Domneşti.
Nu în ultimul rând, ministerul de resort a dorit situaţia la zi pentru proiectele „Elaborare studiu de fezabilitate şi obţinerea autorizaţiei de construire pentru centru de întreţinere şi coordonare autostradă A3 km 30+600 şi a punctului de sprijin autostrada A3 km 66+500 - obiectul centru de înfiinţare şi coordonare autostrada A3 km 30+600” propus a fi amplasat pe teritoriul comunei Snagov (judeţul Ilfov), Notificare de modificare a proiectului „Autostrada Bucureşti - Braşov”, respectiv „Proiectare şi execuţie parcări de scurtă durată şi spaţii de servicii Autostrada Bucureşti - Braşov, Secţiunea Bucureşti - Ploieşti” propus a fi amplasat pe teritoriul comunelor Gruiu şi Moara Vlăsiei, judeţul Ilfov.

+5 -0

Comentarii

costea

2018-09-10 16:11:09


Foarte bine și să auzim în continuare de ,,lupte”cu birocrația și ONG-uri mafiote!

rammstein

2018-09-10 14:46:14


degeaba!!...acum sa se sterga cu ele la .ur....

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie