Curs BNR
1 EUR = 4.9764 RON
1 USD = 4.6500 RON
1 GBP = 5.8180 RON
1 XAU = 344.1075 RON
1 AED = 1.2660 RON
1 AUD = 3.0368 RON
1 BGN = 2.5444 RON
1 BRL = 0.8953 RON
1 CAD = 3.3893 RON
1 CHF = 5.0964 RON
1 CNY = 0.6422 RON
1 CZK = 0.1980 RON
1 DKK = 0.6671 RON
1 EGP = 0.0968 RON
1 HUF = 1.2774 RON
1 INR = 0.0557 RON
1 JPY = 2.9944 RON
1 KRW = 0.3380 RON
1 MDL = 0.2617 RON
1 MXN = 0.2743 RON
1 NOK = 0.4198 RON
1 NZD = 2.7572 RON
1 PLN = 1.1482 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0504 RON
1 SEK = 0.4254 RON
1 TRY = 0.1436 RON
1 UAH = 0.1175 RON
1 XDR = 6.1277 RON
1 ZAR = 0.2497 RON
Publicat la 02 iulie 2020
Banii vor fi primiţi de proprietari din comunele Homorod, Ormeniş şi Racoş. Noua cale ferată va ocoli Rupea
Guvernul României a aprobat în şedinţa de miercuri suma necesară despăgubiri proprietarilor de teren ce vor fi expropriaţi pentru a se putea moderniza a secţiunii Apaţa - Caţa cu o lungime de 28,2 km ce face parte din magistrala de cale ferată Braşov - Sighişoara. Astfel, potrivit actului normativ amintit, pentru exproprieri va fi folosită suma totală de 2.361.338,62 lei, banii fiind prevăzuţi deja în bugetul Ministerului Transporturilor. Terenurile care vor fi expropriate se află pe raza teritorială a comunelor Homorod, Ormeniş şi Racoş.
Lucrările la segmentul de cale ferată amintit fac parte din proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov – Simeria, componentă a Coridorului Rin - Dunăre, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, tronsonul Braşov - Sighişoara”, investiţie ce este finanţată din bani europeni.
Conform proiectului de modernizare, secţiunea Apaţa - Caţa presupune un traseu nou pentru linia de cale ferată, eliminând o buclă pe care vechea cale ferată o face în zona Apaţa - Ormeniş - Augustin - Racoş. Astfel, după staţia Apaţa, traseul căii ferate va „coti” spre vest printr-un tunel nou, Ormeniş (cu o lungime de 6,9 km), evitând bucla care trecea pe lângă localitatea Augustin. Noul traseu, imediat după staţia Racoş, nu va mai face un „ocol” pe la Rupea, ci va merge drept, prin viitorul tunel Homorod (5 km). Pe acest sector de cale ferată se va mai construi şi tunelul Mureni, cu o lungime de 700 m.
Licitaţia de lucrări pentru modernizarea acestui sector de cale ferată, cu o o valoare estimată de 2,86 miliarde de lei, fără TVA, a fost lansată în toamna anului 2017. Contractul de lucrări nu a fost încă semnat, doi dintre ofertanţi contestându-se reciproc.
nu este nici un comentariu
Autorizaţia de construire nr. 164 din 18.04.2024 şi Autorizaţia de construire nr. 166 din 18.04.2024. Se autorizează executarea lucrărilor de construire pentru „Construire două locuinţe[...]
2024-05-02 citeste mai multAnunţ de participare privind atribuirea în anul 2024 a contractelor de finanţare nerambursabilă din bugetul local al Municipiului Braşov în cadrul Programului de Finanţare Nerambursabilă[...]
2024-05-02 citeste mai multDrumarii braşoveni încearcă de aproape şase ani să resistematizeze mai multe intersecţii problemă, însă nu au reuşit să realizeze partea de proiectare, deoarece la licitaţiile derulate[...]
2024-05-02 citeste mai multUrşii le dau tot mai multe bătăi de cap autorităţilor, iar gonirea şi relocarea acestora din intravilanul localităţilor înseamnă şi o serie de costuri. Astfel, la orice intervenţie este[...]
2024-05-02 citeste mai multPentru a asigura o curăţenie corespunzătoare în mijloacele de transport în comun, dar şi în spaţiile administrative, inclusiv terminalele de transport, operatorul de transport[...]
2024-05-02 citeste mai mult
Adaugă un comentariu