Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 19:01

Ministerul Transporturilor va plăti peste 2,3 milioane de lei pentru exproprierea terenurilor de pe viitoarea cale ferată Apaţa - Caţa

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 02 iulie 2020

Banii vor fi primiţi de proprietari din comunele Homorod, Ormeniş şi Racoş. Noua cale ferată va ocoli Rupea

Ministerul Transporturilor va plăti peste 2,3 milioane de lei pentru exproprierea terenurilor de pe viitoarea cale ferată Apaţa - Caţa

Guvernul României a aprobat în şedinţa de miercuri suma necesară despăgubiri proprietarilor de teren ce vor fi expropriaţi pentru a se putea moderniza a secţiunii Apaţa - Caţa cu o lungime de 28,2 km ce face parte din magistrala de cale ferată Braşov - Sighişoara.  Astfel, potrivit actului normativ amintit, pentru  exproprieri va fi folosită suma totală de 2.361.338,62 lei, banii fiind prevăzuţi deja în bugetul Ministerului Transporturilor. Terenurile care vor fi expropriate se află pe raza teritorială a comunelor  Homorod, Ormeniş şi Racoş.
Lucrările la segmentul de cale ferată amintit fac parte din proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov – Simeria, componentă a Coridorului Rin - Dunăre, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, tronsonul Braşov - Sighişoara”, investiţie ce este finanţată din bani europeni.
Conform proiectului de modernizare, secţiunea Apaţa - Caţa presupune un traseu nou pentru linia de cale ferată, eliminând o buclă pe care vechea cale ferată o face în zona Apaţa - Ormeniş - Augustin - Racoş. Astfel, după staţia Apaţa, traseul căii ferate va „coti” spre vest printr-un tunel nou, Ormeniş (cu o lungime de 6,9 km), evitând bucla care trecea pe lângă localitatea Augustin. Noul traseu, imediat după staţia Racoş, nu va mai face un „ocol” pe la Rupea, ci va merge drept, prin viitorul tunel Homorod (5 km). Pe acest sector de cale ferată se va mai construi şi tunelul Mureni, cu o lungime de 700 m.
Licitaţia de lucrări pentru modernizarea acestui sector de cale ferată, cu o o valoare estimată de 2,86 miliarde de lei, fără TVA, a fost lansată în toamna anului 2017. Contractul de lucrări nu a fost încă semnat, doi dintre ofertanţi contestându-se reciproc.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie