Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 13:38

Modelul olandez privind infrastructura pentru biciclişti, „sursă de inspiraţie” pentru Agenţia Metropolitană Braşov

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 13 decembrie 2018

„Siguranţa rutieră este o responsabilitate comună”, este viziunea edililor din oraşul olandez Utrecht

Modelul olandez privind infrastructura pentru biciclişti, „sursă de inspiraţie” pentru Agenţia Metropolitană Braşov

Utrecht, Olanda, e unul dintre cele mai prietenoase oraşe cu cicliştii din lume. Foto: cea mai mare parcare pentru biciclete din lume.

Reprezentanţii Agenţiei Metropolitane Braşov au fost în perioada 27 – 29 noiembrie în Olanda, pentru a vedea cum au reuşit edilii din oraşul olandez Utrecht să amenajeze o reţea integrată de piste pentru biciclişti. Printre altele, în timpul acestui stagiu de instruire, unul dintre specialiştii prezenţi, Nick van Apeldoorn de la Universitatea din Breda (Tilburg), a susţinut prima sesiune „Infrastructura ţinând cont de nevoile copiilor”, concentrându-se pe cei mici ca element cheie pentru analiza, implementarea, evaluarea şi transferul unor practici în ceea ce priveşte acest domeniu. Ulterior, participanţii diferitelor delegaţii au fost implicate într-o sesiune de lucru privind posibilitatea transferării de bune practice şi propunerea de soluţii pe plan local.
O altă prezentarea a fost centrată pe certificarea şcolilor din punct de vedere al siguranţei elevilor în ceea ce priveşte mobilitatea urbană. Potrivit reprezentantului Primăriei din Utrecht, Fabian Mol, „siguranţa rutieră este o responsabilitate comună”. De asemenea, arhitectul municipalităţii Utrecht, Johan Shutte, a prezentat o soluţie inovatoare pentru infrastructura destinată bicicliştilor. Un proiect al primăriei din oraşul olandez prevede unirea a două zone foarte importante din oraş, prin crearea unei piste noi pentru biciclişti. Mai mult, reprezentantul tehnic al municipalităţii din Utrecht, Hans Paqua, a prezentat un design pentru un nou cartier creat în Utrecht, cu o infrastructură adecvată pentru copii.
Deplasarea din Olanda a făcut parte agenda proiectului „School Chance”, ce include 8 parteneri din 7 ţări europene, respectiv Primăria Girona (Spania), Primăria Reggio Emilia (Italia), Austria Mobility Research FGM-AMOR (Austria), Guvernul Regional din Cataluna (Spania), Primăria  Utrecht (Olanda), Primăria Galve (Suedia), Primăria din Gdansk (Polonia) şi Agenţia Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă Braşov. 
Conform reprezentanţilor Agenţiei Metropolitane Braşov, unele dintre soluţiile olandeze privind dezvoltarea şi îmbunătăţirea infrastructurii pentru biciclişti ar putea fi implementate şi în Braşov.

+2 -1

Comentarii

Marian

2018-12-13 11:27:39


"Reprezentanţii Agenţiei Metropolitane Braşov au fost în perioada 27 – 29 noiembrie în Olanda, pentru a vedea cum au reuşit edilii din oraşul olandez Utrecht să amenajeze o reţea integrată de piste pentru biciclişti". Asa, si ? In afara de un city-break in Olanda, la Utrecht, niste mese le restaurant, hotel, plimbat prin oras, care-i ideea, de ce s-au dus ? Se va face ceva in Brasov, vreun metru de pista de bicicleta ? Pana la urma, de banii cheltuiti pe avion si distractia asta in Olanda se puteau lua niste bidoane de vopsea si niste popici de plastic si se putea trasa o pista ! Da' NU SE VREA ! Brasov, orasul masinilor.

AUREL AMALINEI

2018-12-13 06:34:08


Nu trebuiau sa mearga in Olanda se puteau deplasa pana la Oradia si se puteau lamuri.Dar primarul Scripca copil fiind in moldova nu a avut bicicleta asa ca nu stie sa mearga pe bicicleta si tocmai din aceasta cauza Brasovul are niste piste asa in deradere

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie