Curs BNR

1 EUR = 4.9754 RON

1 USD = 4.6739 RON

1 GBP = 5.8294 RON

1 XAU = 359.4100 RON

1 AED = 1.2727 RON

1 AUD = 3.0029 RON

1 BGN = 2.5439 RON

1 BRL = 0.8841 RON

1 CAD = 3.3857 RON

1 CHF = 5.1301 RON

1 CNY = 0.6459 RON

1 CZK = 0.1973 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0958 RON

1 HUF = 1.2669 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0239 RON

1 KRW = 0.3381 RON

1 MDL = 0.2628 RON

1 MXN = 0.2760 RON

1 NOK = 0.4260 RON

1 NZD = 2.7610 RON

1 PLN = 1.1462 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1437 RON

1 UAH = 0.1182 RON

1 XDR = 6.1501 RON

1 ZAR = 0.2467 RON

Editia 8166 - 19 apr 08:03

Muzeul de Istorie, la ora unui nou început

Autor: Iulian CUIBAR

Publicat la 17 iunie 2014

Conducerea instituţiei a anunţat demararea unor strategii care să transforme Casa Sfatului într-unul din principalele puncte de atracţie pentru turişti, dar şi comunitatea braşoveană

Muzeul de Istorie, la ora unui nou început
La aproape trei luni de la numirea în funcţie, noua conducere a Muzeului de Istorie a ţinut să prezinte noua strategie, cu ajutorul căreia va încerca să readucă instituţia la un înalt nivel de competitivitate, unul care să atragă mulţi mai mulţi vizitatori. „Au trecut câteva luni de la 1 aprilie şi e normal să vă prezentăm ideile noastre. Obiectivul nostru principal este expoziţia permanentă, care, trebuie să recunoaştem, nu corespunde condiţiilor anului 2014, fiind una învechită, la nivelul anilor ’70. Braşovul este judeţul turistic numărul unu al României, iar fiecare instituţie care are sarcina să promoveze cultura trebuie să fie orientată către turist. Nu dorim să ne adresăm doar unor cercuri de specialişti, ci plătitorilor de bilet, plătitorilor de impozite, consumatorilor de cultură. La câteva sute de metri, Biserica Neagră a înregistrat 208.000 de vizitatori anul trecut, timp în care noi am avut doar puţin peste 9.000. Nu avem scuze să nu aducem muzeul la condiţiile anului 2014 şi să nu îl transformăm un punct de reper al vieţii culturale braşovene, iar pentru turişti, el să fie un pretext al unei vizite în oraşul nostru”, a explicat Nicolae Pepene, director al Muzeului de Istorie Braşov. 
 
Orientare către profit
Muzeografii au lucrat la o nouă o nouă concepţie de amenajare a expoziţiei permanente, care să prezinte istoria oraşului, a judeţului şi a Ţării Bârsei, în context internaţional. Între principalele strategii ale conducerii instituţiei se numără întâmpinarea categoriilor de public ţintă, turiştii, comunitatea şi copiii, dar şi identificarea nevoilor şi nemulţumirilor tuturor acestora. Totodată, un alt obiectiv major este acela ca muzeul să devină unul profitabil, iar investiţiile Consiliului Judeţean să fie astfel întoarse.
 
Proces de renovare şi reamenajare, plus o nouă strategie de marketing
În perioada următoare, muzeul va intra într-un proces de renovare şi reamenajare a spaţiilor existente în Casa Sfatului, astfel că este posibil ca, în toamnă, să fie închis pentru o perioadă.
„Ne dorim ca noua expoziţie permanentă să fie prezentată publicului într-un an de zile, iar ea să fie bazată pe o cu totul altă strategie de marketing, o expoziţie orientată către vizitatori şi către comunitate. Avem foarte multe lucruri de excepţie de arătat, unele din ele reprezintă unicate şi va trebui să le valorificăm altfel”, a mai explicat Nicolae Pepene. 
 
 
 
 
.
 
 
 
 
 
 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie