Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 02:08

N-avem terorişti, dar avem CFR: Călătorie de coşmar pentru zeci de braşoveni cu trenul de Constanţa

Autor: Iulian CUIBAR

Publicat la 12 august 2016

Aproape 7 ore de întârziere la trenul Mangalia – Satu Mare.

N-avem terorişti, dar avem CFR: Călătorie de coşmar pentru zeci de braşoveni cu trenul de Constanţa

CFR-ul se poate „mândri” cu un alt record ruşinos: un tren care a plecat joi după-amiază, la ora 16.26 din Eforie-Nord a reuşit să ajungă la Braşov vineri dimineaţă la ora 5, după aproape 13 de ore de călătorie, în loc de 6!

Iniţial, trenul InterRegio nr. 1945 Mangalia Satu – Mare s-a oprit înainte de Feteşti, pe un pod, când mecanicii şi-ar fi dat seama că au probleme la locomotivă. Şi-au continuat drumul până în gară la Feteşti, unde au aşteptat să fie trimisă o altă locomotivă de la Bucureşti, lucru care s-a întâmplat în aproximativ o oră. Când, în sfârşit, au pornit, înainte de Bucureşti, la Lehliu Gară, a apărut o altă problemă. S-au defectat sistemele de semnalizare pe liniile CFR! Trenul a înţepenit 2 ore, era trecut de ora 22.26 când a primit semnalul de plecare, oră când oamenii, după cum scria pe biletul deloc ieftin (94,5 lei de persoană), trebuiau să coboare pe peron la Braşov.

De abia ce-şi anunţaseră rudele că ajung acasă cu 3 ore întârziere, să nu se grăbească să-i aştepte la gară, trenul s-a oprit în câmp din nou, imediat după miezul nopţii. De ce anume, nu i-ar fi informat nimeni… „E ora 01.30, suntem pe un câmp înainte de Ploieşti , atâta ştim. De peste o oră stăm aici. E bătaie de joc!  Înainte de Bucureşti am stat 3 ore, acum déjà  o oră şi ceva", ne-a spus un călător care a sunat la redacţie, indignat de ceea ce se întâmplă. Din „vorbă în vorbă”, oamenii au aflat că, din cauza furtunii, câţiva copaci ar fi fost doborâţi de vânt, iar în cădere au rupt firele de alimentare cu curent electric de pe calea ferată. Iniţial, călătorii au început să facă haz de necaz. „O să mergem cu sania la Sinaia , că o să ajungem mai repede, şi ne aşteaptă şi trenul până venim înapoi”, spunea un constănţean dintr-un grup de turişti plecaţi împreună la munte, după ce i-a mulţumit CFR-ului pentru favorul făcut: „ne-a dat reducere 5 lei, mă duc să le dau banii înapoi, să-şi repare locomotiva?!”. Încet, încet, doborâţi fizic de oboseală şi psihic de la atâta aşteptare, oamenii au început să răbufnească. „Cel mai rău e de suportat mirosul care vine din WC-uri. Toată lumea se plânge că toaletele sunt pline! Se aude că vom avea o întârziere de 7 ore. S-a dus naşa, săraca, să întrebe când o să pornim şi toţi de acolo, mecanicii din locomotivă, ceilalţi de la CFR, erau nervoşi şi i-au zis că dacă nu pleacă din faţa lor o aruncă din tren…”, ne-a declarat acelaşi călător, la a doua convorbire telefonică avută, undeva la 2 noaptea. Oamenii din jurul lui începuseră să sune pe la televiziuni, au primit, spuneau ei, o confirmare că  o echipă îi va aştepta în gară la Braşov. La vederea controloarei, lumea începea „să urle, să strige, să ameninţe că sună şi cheamă Poliţia”. „Nu ştim nimic concret. Doar poveşti din tren. Cică o tornadă a ras 12 case, o şcoală şi calea ferată e plină cu copaci căzuţi. Tornada a dărâmat şi o farmacie şi avea lungimea de 60 de metri. Poveşti…”, a mai spus braşoveanul.

La ora 5 dimineaţa, oamenii au ajuns în sfârşit la Braşov.  Trecuseră aproape 13 ore din momentul în care au urcat la Eforie, în trenul Inter Regio, fără să îşi imagineze că vor avea parte de o călătorie de coşmar. „Dacă ceva poate să meargă rău, va merge, cu siguranţă, şi mai rău, legea asta domneşte la CFR. Trenuri nesigure, copaci căzuţi pe linii şi la prima ploaie, şi la prima ninsoare. Alţii se luptă cu teroriştii, noi avem CFR-ul care ne alungă turiştii", a fost concluzia unei braşovence întâlnite pe peron, care şi-a pierdut noaptea aşteptând să-şi ia rudele de la gară. Trenul şi-a continuat drumul până la Satu Mare, unde teoretic, avea ora de sosire 10.14, după 18,51 ore de mers. Urma să ajungă undeva la ora 17.00, după aproape 26 de ore, timp în care poţi face un drum dus-întors cu avionul până în Canada şi înapoi!

 

Reprezentanţii CFR Călători nu au putut fi contactaţi pentru o reacţie oficială. Vă reamintim însă o declaraţie a lor din iunie 2015: timpul de călătorie pe ruta Braşov - Constanţa se va scurta la 2,5 - 3 ore, în condiţiile în care trenurile vor circula cu o viteză de 140 de kilometri/oră pe anumite secţiuni, aceasta fiind „viteza maximă a liniei”. „Braşovenii vor beneficia la aceste trenuri de o viteză mai ridicată decât ce s-a discutat până acum, în actualul plan de mers (5 ore şi 30 de minute în actualul orar - n.r.). La duratele de parcurs discutăm de 2 ore şi 30 (minute - n. r.), 2 ore şi 40 (minute - n. r.), poate trei ore, depinde de tipul de legătură între Braşov şi Constanţa. Dacă discutăm de trenurile noi, care în funcţie de cerere vor fi puse în circulaţie, acelea vor parcurge distanţa în mai puţin timp”, declara anul trecut directorul de Strategie la CFR Călători, Adrian Vlaicu, la cea de-a VIII-a ediţie a expo-conferinţei internaţionale pe teme de infrastructură feroviară „InfraTrans 2015”.

+3 -0

Comentarii

CityZen

2016-08-15 08:43:22


la ce tiganie ofera cei din Constanta turistilor nu cred ca au fost prea deranjati calatorii constanteni de conditiile din tren.

DanaBv

2016-08-12 13:41:35


@Mihai: O simpla cautare pe internet arata ca de fapt biletul la autobuz pe ruta Constanta-Brasov costa 70 lei, deci mai putin decat la CFR. Asa ca revizuiti-va atitudinea. In ce priveste trenurile private, aveti dreptate, la Regiotrans un bilet Constanta Brasov costa 46 lei, iar conditiile oferite sunt mai bune decat la CFR. Deci se poate! In ce ma priveste, am avut si eu in iulie o experienta neplacuta cu acelasi tren 1945 Mangalia-Satu Mare: am cumparat bilete la clasa 1 ca sa avem acces la prize (stiam ca va fi foarte cald si aveam mini ventilatoare electrice cu noi). Dar prize nu existau decat la vagoanele de clasa a doua! Asa ca am cumparat locuri la clasa a doua, ca sa putem beneficia de prize. Sigur, nu se compara cu ce au patit bietii calatori azi noapte, dar tot e de rasul curcilor. Oare Protectia Consumatorilor ce parere are?

Mihai

2016-08-12 11:30:01


Sunt de acord ca trenurile din Romania merg ca vai de mama lor! Tocmai din acest motiv cred ca tot mai multi oameni ar trebui sa opteze pentru autocar/ microbuz! Ah, am uitat! La autocar nu primiti reduceri si gratuitati! Asa ca stati si chinuiti-va pentru cativa lei mai putin. Daca CFR-ul pierde pasageri intr-un ritm accelerat, va fi obligat de circumstante sa faca schimbari drastice sau, eventual, sa se privatizeze fortat! Ambele variante ar putea sa duca la beneficii pentru calatori!

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie