Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 20:59

Ne-au trebuit 27 de ani să facem asta!

Autor: Ionuţ DINCĂ, Radu COLȚEA

Publicat la 13 octombrie 2017

Adrian Veştea a semnat ieri pentru primii bani pe care îi ia Braşovul pentru infrastructură de la UE. 32 milioane de euro, pentru drumul care fac legătură pe sub munte cu Transfăgărăşanul şi reţeaua TEN-T

Ne-au trebuit 27 de ani să facem asta!

Adrian Veştea, preşedintele Consiliului Judeţean, şi Dan Popa, director al Direcţiei Organism Intermediar POR din cadrul Agenţiei de Dezvoltare Regională Centru, au semnat joi, la Braşov, contractul de finanţare pentru primii bani pe care Judeţul îi accesează pentru infrastructură printr-un program UE, din 1990 încoace.
Astfel, CJ Braşov a primit oficial cele 32 de milioane de euro pentru refacerea a peste 53 de km de drum, care fac legătură pe sub munte cu Transfăgărăşanul şi reţeaua TEN-T.
Potrivit contractului semnat ieri, valoarea totală a proiectului „Modernizare drum interjudeţean DJ 104A, DJ 105C şi DJ 105P - format din DJ 104A, km 0+000-45+000, DJ 105C, km 6+300-3+800, DJ 105P, km 0+000-3+800” este de 146.864.245,94 lei, din care cheltuieli totale nerambursabile - 141.522.749,92 lei, contribuţia proprie a Judeţului Braşov la cheltuielile eligibile – 2.888.219,39 lei, şi cheltuieli totale neeligibile – 2.453.276,63 lei. Proiectul este finanţat prin Programul Operaţional Regional 2014-2020 - Axa prioritară 6 „Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională”.
„Este vorba despre primii bani europeni destinaţi drumurilor judeţene care ajung la Braşov, din 1990 încoace. Cu acest proiect, în valoare de aproape 33 de milioane de euro, intrăm în linie dreaptă, iar anul viitor vom trece la lucrările propriu-zise. Un alt proiect, realizarea drumului interjudeţean Braşov - Covasna, este în evaluare la ADR Centru şi avem toate şansele să fie declarat eligibil şi să accesăm alte 25 de milioane de euro. Dacă din punct de vedere guvernamental, Braşovul a fost văduvit de alocarea unor finanţări, ne-am preocupat să fructificăm oportunitatea oferită de aceste programe europene. Sper ca acest proiect să mai atragă şi semnarea altora”, a precizat Adrian Veştea, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov.
Pe de altă parte, Adrian Veştea a  ţinut să mulţumească echipei din CJ care a pregătit cererea de finanţare, coordonată de administratorul public al judeţului, Daniel Gligoraş, şi formată din Dorina Alexandru, Mioara Mitarcă, Ioan Ştefaniuc, Pop Ildiko şi Adina Feticu.
De altfel, Daniel Gligoraş a precizat că pregătirea cererii de finanţare a fost o muncă anevoioasă, unul dintre cei mai grei paşi în vederea accesării banilor europeni fiind efectuarea exproprierilor necesare, ţinând cont că şopseaua traversează 9 localităţi. „A fost nevoie de o colaborare cu toate localităţile prin care trece acest drum, de semnarea unor parteneriate cu acestea, de exproprierea unor terenuri aflate de-a lungul arterei. Din fericire, colaborarea cu primăriile a fost foarte bună”, a explicat Gligoraş.

„Pregătirea dosarului nu a fost tocmai uşoară”
Înainte de semnarea contractului, reprezentantul ADR Centru, Dan Popa, a felicitat Consiliul Judeţean Braşov pentru semnarea acestui contract: „Ştiu că pregătirea dosarului nu a fost tocmai uşoară, având în vedere că Programul Operaţional Regional a demarat mai greu, iar ghidurile de finanţare au fost mai complicate la început. Este primul contract de finanţare semnat de judeţul Braşov şi al 2-lea prin această axă, semnat la nivelul Regiunii Centru”.
În perioada imediat următoare, executivul Consiliului Judeţean Braşov va realiza procedurile de achiziţie a serviciilor de management execuţie investiţie, verificare tehnică, audit financiar, informare şi publicitate, urmând ca ulterior să dea ordinul de începere pentru întocmirea proiectului tehnic al investiţiei. După finalizarea proiectării va fi demarată achiziţia execuţiei lucrărilor şi a serviciului de asistenţă tehnică de supraveghere a lucrărilor. Lucrările propriu zise pe teren vor începe anul viitor  şi se vor încheia în 2021.
„Am dat startul unui proiect foarte important, ce va deschide noi perspective şi va crea noi oportunităţi  pentru numeroşi locuitori din comunităţile aflate în aceasta zonă mai puţin tranzitată a judeţului Braşov. Fie că e vorba de dezvoltarea turismului şi a activităţilor economice, în general, sau doar de economiile făcute cu transportul, sunt sigur ca efectele benefice ale acestei investiţii se vor face resimţite rapid pentru locuitorii de aici şi nu doar pentru ei. Parteneriatul Consiliului Judeţean cu administraţiile locale a demonstrat, încă o dată că împreună se pot face lucruri importante şi se atrag fonduri europene pentru investiţii majore în infrastructura judeţului Braşov, în perioada de programare 2014-2020”, a declarat directorul general al ADR Centru, Simion Creţu.

Un drum care va descongestiona traficul pe DN 1
Proiectul vizează modernizarea drumului interjudeţean DJ 104A, în legătură cu DJ 105C şi DJ 105P, pe o lungime lungime totală de 53,01 km (din care 49,039 km realizaţi cu fonduri POR şi 4 km modernizaţi din fondurile proprii ale Judeţului Braşov). Drumul străbate localităţile Şinca Veche, Şercăiţa, Bucium, Mărgineni, Sebeş, Recea, Gura Văii, Lisa, Sâmbăta de Sus, Drăguş, Viştea de Sus, Victoria şi Ucea de Sus. Pe lângă înnoirea structurii rutiere şi a suprafeţei carosabilului, realizarea acostamentelor, a drumurilor laterale, a trotuarelor şi a canalizării, amenajarea unor staţii de transport public de călători, construirea de poduri şi podeţe, precum şi asigurarea elementelor de siguranţă a circulaţiei pe întreaga sa lungime, modernizarea drumului „de sub munte” va asigura conectivitatea cu reţeaua TEN-T şi descongestionarea traficului de pe DN 1 Sibiu – Braşov, având în vedere el că facilitează legătura Braşovului cu judeţele limitrofe. Totodată, acest drum modernizat va face legătura între DN 1/E 68 şi DN 7C (Transfăgărăşan), la Cârţişoara.

Concret, la finele proiectului vom avea:
- 49,039 km de drumuri judeţene modernizate şi conectate la TEN-T (DJ 104A – 45,525 km; DJ 105C – 2,173 km; DJ 105P – 1,341 km), 64.422 mp de acostamente şi 16.280 mp de drumuri laterale;
- 884 mp de trotuare şi 21 de staţii de transport public realizate;
- 665 metri de parapete metalice direcţionale, 70 de indicatoare rutiere cu lumină galbenă intermitentă, 6 oglinzi rutiere, 1.534 de indicatoare şi stâlpi rutieri, 10.224 metri de benzi rezonatoare montate, 158,48 km de marcaje longitudinale şi 2.704 mp marcaje rutiere transversale realizate;
- 15 poduri, 105 podeţe transversale, 164 podeţe drumuri laterale şi 401 podeţe de acces modernizate.





 

+4 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie