Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 04:12

NEW ORLEANS - capitala turismului american. Pentru trei zile

Autor:

Publicat la 24 iunie 2016

În urmă cu 11 ani New Orleans, capitala statului Louisiana avea circa un milion de locuitori. Nu era unul dintre megapolisurile Americii. Dincolo de cele câteva turnuri din downtown, cartierele din căsuţe de lemn se întindeau pe o mare suprafaţă aflată sub nivelul mării. „Centrul” său era - este şi acum - Cartierul Francez, al cărui pitoresc a alimentat atâtea pelicule faimoase şi continuă să fie punctul de atracţie central al zonei. Când a lovit Katrina, martirizând o comunitate obişnuită cu traiul lejer, în oraş au mai rămas doar 300.000 de locuitori, dintre cei ale căror locuinţe fuseseră cruţate de inundaţia masivă. Acum, după 10 ani în care s-au făcut eforturi disperate de a readuce oraşul pe linia de plutire socială şi economică, populaţia să număra doar vreo jumătate de milion. A fost un act de mare curaj din partea municipalităţii să înscrie New Orleans pe lista gazdelor celui mai importante reuniuni turistice a Americii: Internaţional Pow Wow. Organizat de către US Travel Association, acest Târg reuneşte, anual, într-una dintre marile metropole ale Statelor Unite, pe marii ofertanţi de servicii turistice, pe care îi pune fata în faţă cu operatorii din interior şi din alte 70 de ţări invitate. Peste 6400 de profesionişti din turism, cărora li se adăugă circa 5oo de jurnalişti de specialitate din întreaga lume, negociază intens, timp de trei zile, contracte de 4,7 miliarde dolari care implică  mişcările a 8,8 milioane de vizitatori. Este o performanţă pentru New Orleans să  fie gazda unei manifestări de asemenea amploare, salutata cu entuziasm de J.Stephen Pery, Preşedintele New Orleans Convention and Visitors Bureau, de Roger J. Dow, preşedintele US Travel Association şi de Christopher l. Thompson, preşedintele BRAND USA, în alocuţiunile rostite cu prilejul primului lunch de la Convention Center. Că IPW nu este o festivitate ci un obiect de lucru o dovedesc cel 8 ore de activitate efectivă, zilnică,din cele trei zile, în care ofertanţii se întâlnesc şi discuta cu solicitanţii, în reprize de câte 20 de minute pre-programte electronic cu luni în avans. Serile sunt însă rezervate relaxării şi gazdele au făcut tot ce era posibuil pentru a oferi vizitatorilor o imagine cât mai completă a potenţialului turistic al oraşului. Cu accentul pus pe marea diversitate culturală şi pe moştenirea  tradiţiilor franceze şi spaniole care fac din New Orleans un reper unic al Americii.

Greutatea unui asemenea eveniment se măsoară în primul rând în numărul de vizitatori - 75 de milioane doar anul trecut - care se reflectă direct în beneficii, impozite, locuri de muncă şi prosperitate. America considera pe bună dreptate că turismul este unul dintre motoarele importante ale economiei, iar o organizaţie non guvernamentală de genul US TRRAVEL Association este un partener important al administraţiei, şi depune eforturi intense pentru a facilita accesul vizitatorilor prin extinderea Visa Waiver şi prin alte măsuri legislative.

România este,  de aproape două decenii, o prezenţă constantă la acest mega-targ de turism. Din păcate, în ultimii ani, numărul agenţilor de turism români prezenţi la IPW scade continuu, iar anul acesta s-a înregistrat performanţa ca să fie prezenţi mai mulţi jurnalişti decât „turişti”. Din partea ministerului sau a departamentelor noastre - cum se vor fi numit în timp - nu s-a înregistrat nici o urmă de interes - deşi ar fi fost de învăţat măcar despre cum se organizează o asemenea manifestare pentru a nu rămâne o simplă „Cântare a României”, cum se întâmplă în prezent. Ba, chiar ambasada americană este cea care îşi trimite aici emisarii pentru a fi în cunoştinţă de cauză în derularea relaţiilor de specialitate. (Corespondenţa specială din Louisiana)

 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading