Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 06:35

Nouă din zece firme vor să majoreze salariile anul acesta

Autor:

Publicat la 26 februarie 2016

Aproximativ nouă din zece firme (87%) vor creşte salariile în acest an, 81% au anunţat că vor face investiţii, în timp ce 71% îşi vor mări numărul de angajaţi, se arată într-un studiu al EY România. Dintre cei care mizează pe creştere, 41% aşteaptă o evoluţie semnificativ pozitivă (creştere de peste 10%), în scădere totuşi faţă de 48% la începutul anului trecut. Estimările privind creşterea profitului sunt, de asemenea, pozitive - 32% dintre companii aşteptându-se la o creştere a profitabilităţii cu peste 10% în 2016. Această tendinţă va fi susţinută în mare măsură prin investiţii, având în vedere că 81% dintre respondenţi afirmă că le vor creşte în 2016, faţă de 76% câţi planificau acest lucru la începutul anului trecut. Acestea se vor concentra pe creşterea eficienţei, extinderea pe noi segmente de piaţă şi extinderea în noi pieţe de desfacere, arată concluziile studiului “O nouă viziune a creşterii” publicat, joi. Aceste investiţii vor fi finanţate prin resurse proprii şi reinvestirea profitului (46%), urmate de credite bancare (34%).

Studiul EY are la bază răspunsurile a 421 executivi de top şi analizează percepţia acestora în privinţa perspectivelor mediului de afaceri din România în 2016. 23% dintre respondenţi provin din companii cu cifra de afaceri mai mare de 50 de milioane de euro, 28% din companii cu cifră de afaceri între 10-50 milioane euro, 35% cu cifra de afaceri între 1-10 milioane euro şi 14% sub un milion de euro cifră de afaceri.
„Rezultatele de anul acesta reflectă o preocupare crescută a executivilor pentru dezvoltarea durabilă a afacerilor lor. În ciuda perspectivelor promiţătoare privind evoluţia economică a României, companiile locale operează într-un mediu de business care le aduce atât provocări cât şi oportunităţi din acest punct de vedere. De altfel, studiul nostru arată că 7 din 10 executivi consideră inovaţia ca fiind importantă pentru evoluţia pozitivă a performanţei companiei în 2016, iar 47% îşi propun ca, în caz de stagnare a creşterii, să transforme piaţa în care activează prin inovaţie”, a declarat Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România.
Evoluţiile pozitive estimate pentru cifra de afaceri şi profitabilitate vor fi susţinute şi prin creşterea numărului de angajaţi. În timp ce 35% dintre angajatori se aşteaptă la o creştere modestă (sub 5%), 36% afirmă că vor creşte numărul angajaţilor între 5-30% sau peste. 87% dintre companii vor creşte salariile în 2016, dar 44% dintre respondenţi nu estimează o creştere mai mare de 5%. Totuşi, 43% au bugetat pentru 2015 o creştere a salariilor propriilor angajaţi între 5-20% sau chiar mai mult, faţă de 38% câţi planificau acest lucru cu un an în urmă. Companiile din IT şi din industriile producătoare estimează cele mai mari rate de creştere a salariilor în anul curent.
De asemenea, 65% dintre executivi se aşteaptă la o creştere a cererii pentru produsele şi serviciilor companiei lor anul acesta, în timp ce 30% estimează o stagnare şi doar 5% o tendinţă negativă. Totuşi evoluţii negative sunt estimate în mass media.
Cei mai importanţi trei indicatori care definesc succesul pe piaţa locală în 2016 rămân satisfacţia clienţilor, rezultatele financiare şi cota de piaţă, cu precizarea că satisfacţia clienţilor a crescut în importanţă faţă de indicatorii financiari, fiind în acest an cel mai importat element al succesului unei companii pentru 83% dintre respondenţi. Alături de aceşti factori, 51% dintre liderii de business menţionează notorietatea mărcii (brand awareness), faţă de 41% în anul trecut.
 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie