Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 07:24

Noua fabrică Airbus Helicopters de la Ghimbav ar putea atrage investiţii de câteva zeci de milioane de euro

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 11 decembrie 2014

Board-ul concernului aeronautic va lua o decizie cu privire la această investiţie în prima parte a lui 2015.

Noua fabrică Airbus Helicopters de la Ghimbav ar putea atrage investiţii de câteva zeci de milioane de euro
Viitoarea fabrică Airbus Helicopters de la Ghimbav, unde vor fi produse elicoptere SuperPuma MK1, va genera investiţii de „câteva zeci de milioane de euro” din partea concernului internaţional, a declarat Jean Louis Mascle, directorul general al Eurocopter România. La aceste investiţii se vor adăuga şi cele pe care le va face IAR Ghimbav - 10 milioane de euro în pregătirea de fabricaţie/şcolarizare/asistenţă tehnică şi încă un milion de euro în pregătirea de fabricaţie aferentă componentelor de structură. 
Deocamdată, însă, nu se ştie dacă investiţia va fi realizată, o decizie în acest sens urmând să fie luată în prima parte a anului viitor de către board-ul Airbus Helicopters. 
„Dacă vom avea toate aprobările, lucrările ar putea începe anul viitor”, a declarat Jean Louis Mascle (foto), CEO Eurocopter România.
 
 
Deocamdată, este cert că IAR Ghimbav a pus la dispoziţia concernului aeronautic o suprafaţă de teren de peste 27.000 de metri pătraţi, pe care Vadstena SRL, noua companie înfiinţată de cei de la AH, va construi construiască o hală industrială în suprafaţă de 8.550 de metri pătraţi, destinată proiectului pentru producerea elicopterelor de tip SuperPuma MK1 în România.
Terenul va fi pus la dispoziţia Vadstena pe durata derulării proiectului privind producerea elicopterelor de tip SuperPuma MK1 în România, dar nu mai mult de 99 de ani, în timp ce preţul trebuie să fie cel puţin egal cu cel stabilit de o firmă autorizată de evaluare. Contractul referitor la teren nu va putea fi transferat unui terţ decât cu acordul IAR. În plus, Vadstena trebuie să achite taxele şi impozitele locale pentru teren şi clădiri.
Contractul pentru terenul de 27.000 de metri pătraţi va intra în vigoare numai după luarea deciziei privind implementarea acestui proiect pe platforma IAR şi după scoaterea terenului vizat din inventarul capacităţilor de apărare ale IAR. 
 
Se începe cu varianta civilă
Proiectul prevede ca în 2017 să iasă de pe linia de fabricaţie primul elicopter civil de tip C1e, urmată în 2018 de ieşirea de pe linia de fabricaţie a primului elicopter de tip militar, plus forma alungită a acestuia. Proiectul mai prevede ca în anii 2015 şi 2016 să fie vândute elicoptere Super Puma MK1 produse pe linia de fabricaţie Airbus Helicopters, în perioada 2017 - 2018 să fie vândute elicoptere produse atât de Airbus Helicopters, cât şi pe linia dezvoltată în România, iar din 2019 să fie vândute doar elicoptere de acest tip produse în România.
IAR Ghimbav ar putea produce şi fuselajul sau cablajele electrice 
Pentru IAR Ghimbav deschiderea liniei de fabricaţie a Airbus Helicopters la Braşov va reprezenta posibilitatea unei colaborări importante. 
Printre acestea se numără „fabricarea din prima zi a unor componente de structură (circa 2.000 de ore de manoperă pe elicopter), cu condiţia ca IAR să îşi execute, cu costuri proprii, pregătirea de fabricaţie aferentă componentelor respective, fabricarea în termen mediu a fuselajului acestui tip de elicopter, cu condiţia obţinerii de către Airbus Helicopters a acordului TAI Turcia (aceasta deţine în prezent drepturile exclusive de a fabrica fuselajul şi alte câteva subansamble)”
De asemenea, IAR ar putea produce şi cablajele electrice, cu condiţia reducerii cu cel puţin 10% a costurilor nerecurente comparativ cu Labinal Maroc.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie