Curs BNR

1 EUR = 4.9759 RON

1 USD = 4.6361 RON

1 GBP = 5.8194 RON

1 XAU = 345.2064 RON

1 AED = 1.2622 RON

1 AUD = 3.0287 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.9058 RON

1 CAD = 3.3885 RON

1 CHF = 5.0891 RON

1 CNY = 0.6404 RON

1 CZK = 0.1977 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2736 RON

1 INR = 0.0556 RON

1 JPY = 2.9563 RON

1 KRW = 0.3359 RON

1 MDL = 0.2606 RON

1 MXN = 0.2729 RON

1 NOK = 0.4212 RON

1 NZD = 2.7588 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0496 RON

1 SEK = 0.4230 RON

1 TRY = 0.1434 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1122 RON

1 ZAR = 0.2481 RON

Editia 8174 - 02 mai 08:02

Noua Filarmonică, prezentată de noul director

Autor: Petra VÂRLAN

Publicat la 13 ianuarie 2021

Stagiune estivală, în parteneriate, Grădiniţa muzicală, Filarmonica Verde, programe de relaxare pentru artişti şi oricine doreşte, ziua porţilor deschise şi noaptea Filarmonicii – ideile puse pe masă de noul manager

Noua Filarmonică, prezentată de noul director

Deschidere către comunitate, dar şi inovaţie. Aşa îşi caracterizează noul manager al Filarmonicii, pianistul Ioan Dragoş Dimitriu, planul pe care vrea să-l ducă la îndeplinire pentru instituţia pe care o conduce, după concursul câştigat în luna decembrie. Plan pe care l-a prezentat ieri. Ideea cu care porneşte la drum, după cum a precizat, este aceea de a păstra legătura cu comunitatea, dar îşi doreşte să se îndrepte mai multe spre nevoile publicului meloman. Astfel, pentru a diversifica oferta, pentru toate vârstele, va  continua colaborarea cu instituţiile cu care deja există o legăturî şi va începe mai multe colaborări cu instituţii din plan local, din  ţară, dar şi cu organizaţii private. De exemplu, vor continua programele desfăşurate în colaborare cu Bastionul Artiştilor, cu Liceul de muzică Tudor Ciortea,  cu Facultatea de Muzică, dar şi cu alte instituţii din sectorul privat de activitate.

Pilonul principal – stagiunea estivală. Oricum, pandemia nu permite prea multe...
Punctul forte al activităţii artistice din acest an îl va constitui Stagiunea estivală, în care vor avea loc mai multe evenimente. Ba chiar, managerul Ioan Dragoş Dimitriu vrea să monteze un ecran care să (a)ducă cultura în fiecare cartier sau în diferite zone comerciale din oraş. La mall, de exemplu. Dar acesta este încă un plan în discuţie, după cum a precizat pianistul.   

Simfonic Show – primul eveniment, în 11 februarie, cu Filarmonica din Sibiu şi Opera Naţională din Cluj
Un alt punct în planul său îl constituie diversele campanii pe care le vrea realitate. Prima dintre ele este Simfonic Show, o campanie ce are ca scop promovarea evenimentelor din diferite arii şi zone de interes artistic (muzică, arte vizuale, arte plastice, diferite fuziuni, etc.). Însă, asta în parteneriate cu instituţii de profil de stat şi independente din ţară. Primul astfel de eveniment în este în februarie, împreună cu Filarmonica din Sibiu şi Opera Naţională din Cluj. Va fi startul evenimentelor de tip stage opera, a precizat noul manager. Evenimentul va avea loc atât la Braşov, cât şi la Sibiu.

Grădiniţa muzicală
Un alt proiect nou este „Grădiniţa muzicală”, un program de educaţie muzicală, pentru prichindei. Practic, artiştii Filarmonicii vor merge spre grădiniţele interesate cu muzica clasică – într-o primă etapă vor fi doar înregistrări. Mai apoi, când şi situaţia pandemică va permite redeschiderea instituţiilor de cultură, copiii de la grădiniţă sunt aşteptaţi şi la instituţie.
O altă parte a programului său managerial îi vizează şi pe tinerii muzicieni, de la „Tudor Ciortea”. Practic, în jurul datei de 1 Iunie, Ioan Dragoş Dimitriu îşi propune organizarea unui concert cu artiştii Filarmonicii şi  elevi ai Liceului de Muzică, selectaţi în urma unor preselecţii. Pe viitor, preselecţiile ar putea fi organizate în toată ţara. De asemenea, vor continua programele desfăşurate în colaborare cu Bastionul Artiştilor şi  cu Facultatea de muzică, dar şi cu alte instituţii din sectorul privat de activitate.

Ziua Porţilor Deschise şi Noaptea Filarmonicii
Un alt program este Ziua Porţilor Deschise, program pe care managerul vrea să îl continue cu noaptea Filarmonicii. Un eveniment în care vor putea veni alături şi artişti ai altor arte, fie ei de stat sau privaţi. Însă şi acest eveniment este dependent 100% de evoluţia epidemiologică şi va putea fi pus în practică atunci când se vor redeschide instituţiile de cultură pentru public.
Accentul va fi pus şi pe valorizarea foaierului, spaţiu care permite prezentarea artiştilor, iar aici vor fi organizate expoziţii şi din alte arte.

Filarmonica verde: natură şi muzică
O abordare nouă aduce campania Filarmonica verde. „Oraşul este împrejmuit de natură şi ajungi foarte repede într-un loc unde să te bucuri şi să te relaxezi. Ne propunem ca aceste activităţi să facă parte din promovarea a unui mediu sănătos şi a muzicii, Pădurile Amazonului sunt considerate plămânii Planetei şi, păstrând proporţia, şi noi, putem considera pădurile din jurul Braşovului mici plămâni pentru comunitatea noastră. Filarmonica verde  va aduce concerte în natură şi după exemplul Greenpeace – bariera verde, proiectul despre reîmpădurire în zona de sud a României, care fac tot felul de programe, am putea să facem concerte care să se lege de această acţiune”, a explicat Ioan-Dragoş Dimitriu.

Să ne cunoaştem artiştii şi să legăm punţi
Un alt proiect este „Building Bridges/Construim punţi”. Potrivit managerului, este proiectul în care oamenii din Filarmonică, personalul din administrativ şi artişti vor fi prezentaţi comunităţii altfel. Cam după modelul Filarmonicii din Berlin, care are un astfel de program.
Între altele, vor mai fi şi diferite flashmoburi, despre care managerul nu a dorit să dea detalii şi va fi pus accentul şi pe istoria instituţiei.

Programe de relaxare şi pentru angajaţi. Dar nu numai
În acelaşi timp, managerul instituţiei se gândeşte la diferite programe de relaxare pentru angajaţi, un program de genul „minte sănătoasă într-un corp sănătos”, sub forma unor tabere pentru muzicieni şi pentru angajaţi, menite să-i ajute să gestioneze activitatea de zi cu zi, dar şi emoţiile şi stresul ce se acumulează zi de zi. Taberele de acest gen sunt deschise de asemenea şi pentru comunitate.

Practică în Marketing şi Relaţii publice, pentru studenţii de la Sociologie  şi Comunicare
Reprezentanţii Filarmonicii îşi doresc să înceapă, în perioada următoare, şi un parteneriat cu Facultatea de Comunicare şi Relaţii publice a Universităţii Transilvania, în care studenţii, conform grilei de activitate practică, vor avea parte de un program de mentorat în ceea ce priveşte specializările Marketing şi Relaţii publice.  
Ioan Dragoş Dimitriu a devenit manager după ce a câştigat concursul pentru acest post cu nota 9,03.

+2 -1

Comentarii

'muzicescu'

2021-01-13 06:51:43


'Pe când și \"Noua Opera\" prezentată de noul director?'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie