leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6975 RON

1 USD = 4.1192 RON

1 GBP = 5.3305 RON

1 XAU = 170.2283 RON

1 AED = 1.1214 RON

1 AUD = 2.9602 RON

1 BGN = 2.4018 RON

1 BRL = 1.0983 RON

1 CAD = 3.1066 RON

1 CHF = 4.1441 RON

1 CNY = 0.6079 RON

1 CZK = 0.1837 RON

1 DKK = 0.6293 RON

1 EGP = 0.2302 RON

1 HUF = 1.4745 RON

1 INR = 0.0579 RON

1 JPY = 3.7645 RON

1 KRW = 0.3669 RON

1 MDL = 0.2402 RON

1 MXN = 0.2160 RON

1 NOK = 0.4829 RON

1 NZD = 2.7866 RON

1 PLN = 1.0943 RON

1 RSD = 0.0397 RON

1 RUB = 0.0620 RON

1 SEK = 0.4579 RON

1 TRY = 0.7696 RON

1 UAH = 0.1472 RON

1 XDR = 5.7408 RON

1 ZAR = 0.2981 RON

Editia 6954 - 25 apr 20:22

Noul pod de la Comăna, gata până în 30 septembrie 2019

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 12 octombrie 2018

Constructorul a promis că din 20 august 2019, acesta va putea fi traversat de pietoni. Maşinile vor mai avea de aşteptat încă o lună

Noul pod de la Comăna, gata până în 30 septembrie 2019

După aproximativ trei luni de la prăbuşirea podului de peste Olt, dintre Comăna şi Crihalma, firma care va construi un nou pod de beton a început lucrările la organizarea de şantier. Săptămâna viitoare va fi predat amplasamentul, iar firma va începe lucrările propriu zise.
Lucrările sunt finanţate din fondul de urgenţă al Guvernului, iar proiectul este implementat de Compania Naţională de Investiţii. Repararea vechiului pod de lemn sau construirea unui nou a fost în atenţia Consiliului Judeţean Braşov încă din anul 2016, însă până în luna martie a acestui an, când acesta a fost grav afectat în urma inundaţiilor nu s-a pus problema finanţării de la bugetul de stat. În primăvară, administraţia judeţeană şi Prefectura Braşov au făcut primele demersuri în vederea construirii unui nou pod, iar după ce în 30 iunie, când acesta a fost luat de ape, procedurile au fost urgentate.



15 localnici vor fi angajaţi pentru a lucra la noul pod
Începerea lucrărilor la pod a fost anunţată joi, într-o conferinţă de presă organizată la Primăria Comăna, la care au participat prefectul Braşovului, Marian Rasaliu, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Gabor, primarul comunei Comăna, Viorel Grusea, dar şi reprezentantul constructorului.  „Preconizăm ca în jurul datei de 20 august 2019 să deschidem podul circulaţiei pietonale, iar în jurul datei de 30 septembrie 2019 să permitem şi circulaţia cu mijloace auto. Pe şantier vor fi în jur de 40 de muncitori care vin de la firma noastră din Oneşti, dar vom angaja şi localnici, estimarea noastră fiind că vor fi în jur de 15 persoane. În ceea ce priveşte utilajele, vom avea trei excavatoare pe şenile, două buldoexcavatoare, patru autobasculante, macarale de 40 t şi de 60 t şi alte utilaje”, a declarat Valerian Dascălu, reprezentantul constructorului.
Acesta a mai spus că în anul acesta este programată realizarea uneia dintre culee (infrastructura care se execută la un capăt de pod, n.r.) şi a pilonului dinspre Crihalma, dar şi montarea grinzilor transversale pe această porţiune. „Pentru a putea face aceste lucrări va trebui să deviem temporar malul Oltul, albia urmând să fie îngustată. Anul viitor vom realiza aceleaşi lucrări pe malul dinspre Comăna de Jos”, a mai spus reprezentantul constructorului.

Constructorul va fi pe şantier şi iarna
Noul pod va fi realizat mai în amonte de cel care a fost luat de ape. Rampele de acces vor avea înălţimea maximă de 6 metri, iar pe sub acestea vor fi realizate podeţe tubulare, care să permită scurgerea apelor, în cazul unor viituri. Totodată, deschiderile noului pod (distanţa dintre piloni) vor fi mari, astfel că nu se vor mai forma baraje de gunoaie, crengi şi arbori. Conform proiectului tehnic realizat de Consiliul Judeţean Braşov încă de anul trecut, noul pod va fi din beton, va avea o lungime de 86,60 metri şi rampe de acces cu o lungime de 640 de metri. Lăţimea părţii carosabile va fi de 7,8 metri. De asemenea, podul va avea trotuare cu lăţime de un metru. Pe noul pod se va putea circula cu o viteză maximă de 60 km/h.
Valoarea totală a lucrărilor este de 18,8 milioane de lei, inclusiv TVA, iar termenul de finalizare a investiţiei este de 12 luni, dar nu calendaristice. Pentru a se respecta acest termen, reprezentantul constructorului a declarat că se va putea lucra şi în cursul iernii, la consolidarea malurilor.



Un proiect aprobat în timp record
În timpul conferinţei de presă, primarul liberal al comunei Comăna, Viorel Grusea, a afirmat că în cazul acestui proiect nu s-a ţinut cont de culoarea politică. „Lucrurile s-au mişcat foarte repede. Prefectura a declarat rapid starea de alertă la Comăna, iar Consiliul Judeţean obţinut foarte repede autorizaţiile necesare şi a transmis urgent documentaţia la Bucureşti (podul este pe Drumul Judeţean 104 K – n.r.). În scurt timp, Compania Naţională de Investiţii a organizat licitaţia, a fost semnat contractul, iar acum suntem în situaţia de a anunţat începerea lucrărilor. În cazul acestui proiect nu s-a ţinut cont de culoarea politică”, a afirmat Grusea.
La rândul său, vicepreşedintele CJ Braşov Adrian Gabor (PNL) a anunţat că pregătirea documentaţiilor tehnice pentru acest pod a început încă de la începutul anului trecut, după ce, în urma unor expertize tehnice din anul 2016, a fost constatată starea deplorabilă a acestuia. „Pentru  documentaţiile tehnice, de la bugetul judeţului Braşov s-au plătit aproximativ 2,5 milioane de lei”, a explicat Adrian Gabor.
Prefectul Marian Rasaliu a afirmat repararea sau refacerea podului dintre Comăna şi Crihalma a intrat în atenţia Guvernului încă din toamna anului trecut, când ministrul Internelor, Carmen Dan (PSD), a vizitat prima dată zona. „Anul acesta, în luna martie, ministrul Internelor a fost pentru a doua oară la Comăna, constatând la faţa locului gravitatea problemei. Totul s-a derulat foarte repede şi, în cazul acestei investiţii, nu s-a ţinut cont de culoarea politică”, a declarat prefectul.



Bani de la Consiliul Judeţean Braşov, pentru deszăpezirea rutei ocolitoare
În prezent, pentru a merge de la Crihalma la Comăna de Jos (unde este reşedinţa comunei), oamenii au de făcut un ocol de aproximativ 37 de kilometri, numai dus, asta în condiţiile în care, înainte de prăbuşirea podului, distanţa dintre cele două localităţi era de 2 km. Totodată, între Crihalma şi Ungra, drumul nu este asfaltat.
Pentru a putea trece cu bine peste iarnă, primarul din Comăna a precizat că a făcut demersurile pentru ca de la bugetul judeţului Braşov să fie alocate sume pentru deszăpezire.

Digurile de apărare, gata în aproximativ o lună  
Pe lângă lucrările la podul de peste Olt, Sistemul de Gospodărire a Apelor Braşov se ocupă în această perioadă de refacerea sau extinderea digurilor de apărare de pe malul râului. Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov Adrian Gabor a anunţat că SGA are semnat deja un contract cu Primăria Comăna, pentru a putea lua de pe un deal pământul argilos ce urmează a fi utilizat la amenajarea digurilor. De asemenea, primarul Comunei Comăna, Viorel Grusea, a afirmat că lucrările vor fi gata în aproximativ o lună. „Lucrările vizează 3,5 km de diguri pe Valea Comănii, pe ambele maluri ale Oltului, tocmai pentru a se evita repetarea scenariilor din toamna anului trecut sau din primăvara acestui an”, a declarat Grusea.

+1 -1

Comentarii

rammstein

2018-10-14 12:58:18


podul era facut din peturi??...

Costea Ion

2018-10-12 15:20:15


Unde-i făcută poza aia? India, Pakistan sau Bangladesh???

Radu

2018-10-12 11:29:05


@Gerhard Krauss: In falnicul oras Brasov s-a incercat col;ectarea selectiva pana cand oamenii au vazut cum pubelele speciale erau puse laolalta cu celelalte gunoaie in masinile colectoare. In rest e nemasurata nesimtire romaneasca de a arunca opice pe jos, paote paote se ridica pamantul si ajungem mai repede la Dumnezeu.

Gerhard Krauss

2018-10-12 10:42:52


O zi buna tuturor,intrebarea mea la vederea pozei cu podul stricat: -De unde au venit gramada de deseuri de plastic,sticla si hartii? -Nu aveti centre unde se pot depune aceste deseuri separat fiecare? Daca s-ar putea preda aceste obiecte folosite,pentru catva banuti / centi,ati fi mirati cata curatenie ar fi in tara. Cei care au timp si bani putini, ar aduna ca aici in Germania deseurile la magazine,centre de primire. M-as bucura la mai multa curatenie. Cu stima,GK.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotional