Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 02:33

„Nu putem fi mai rău decât Ploieştiul sau Copşa Mică”

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 22 ianuarie 2020

Autorităţile locale braşovene spun că şi-au făcut temele pentru a reduce poluarea aerului. „Stăm foarte bine în ceea ce priveşte aplicarea măsurilor privind traficul rutier şi transportul în comun”, susţin reprezentanţii Primăriei Braşov. Ministerul Mediului a constatat că „oile negre” nu sunt doar Braşovul, Iaşiul şi Bucureştiul

„Nu putem fi mai rău decât Ploieştiul sau Copşa Mică”

Reprezentanţii Primăriei  Braşov spun că în urma întâlnirii de la Bucureşti cu ministrul Mediului, situaţia nu este atât de „neagră” în ceea ce priveşte poluarea aerului. De asemenea, potrivit primarului Braşovului, George Scripcaru, ministrul a constatat că este o situaţie valabilă la nivel naţional, nu doar în cele trei localităţi, respectiv Bucureşti, Iaşi şi Braşov.

„Întâlnirea a fost benefică, corectă şi pozitivă şi ştim ce avem de făcut în continuare.  Mă bucur că ministrul Mediului a aflat că Braşovul, Iaşiul şi Bucureştiul au intrat voluntar în programul de monitorizare. În alte oraşe nu se face asta. Avem un plan de îmbunătăţire a calităţii aerului, cu 20 de măsuri, dintre care 15 sunt în implementare. Alte oraşe nu au nimic făcut şi nu putem fi mai rău decât Ploieşti, sau decât Baia Mare, Craiova, Constanţa, Cluj, Sibiu, Târgu Mureş, Zlatna sau Copşa Mică. Ministrul Mediului a aflat cu această ocazie stadiul de implementare a acestui plan, ce alte măsuri am luat noi pentru a reduce poluarea, cum ar fi centura ocolitoare, care a scos graficul greu din oraş, faptul că marii poluatori care funcţionau în centrul oraşului sau în zonele rezidenţiale s-au relocat şi s-au adaptat la noile condiţii de protecţie a mediului şi la noile tehnologii, şi sigur că există şi alte măsuri pe care trebuie să le luăm în continuare pentru a gestiona situaţia. De asemenea, trebuie ţinut cont de faptul că suntem un oraş de tranzit”, a declarat primarul.
Acesta a precizat că Braşovul va trebui să realizeze un studiu privind impactul poluării asupra populaţiei. „Acest document va trebui făcut împreună cu Direcţia de Sănătate Publică şi alte instituţii. De altfel, trebuie să implementăm măsuri împreună cu alte instituţii, care au un rol de control, iar lucrurile în acest sens vor clarificate în grupul de lucru de la nivelul Prefecturii Braşov”, a continuat edilul.
Nu în ultimul rând, acesta a amintit că în bugetul local pe anul în curs vor fi prevăzute sume pentru achiziţionarea unor dispozitive mobile de măsurare a calităţii aerului, acestea urmând a intra în dotarea instituţiilor cu atribuţii în domeniul protecţiei mediului. Aceste aparate vor  veni în completarea celor două laboratoare mobile promise de Ministerul Mediului.

Ce s-a făcut până acum
Planul pentru îmbunătăţirea calităţii aerului din municipiul Braşov cuprinde, în total, 20 de măsuri, dintre care 14 vizează surse mobile de poluare (cum este cazul traficului rutier), iar toate trebuie implementate până în anul 2022. De altfel, potrivit viceprimarului Braşovului, Barabas Laszlo, 15 dintre ele sunt în diferite stadii de implementare.
Astfel, în ceea ce priveşte reducerea emisiilor produse de mijloacele de transport în comun, viceprimarul a precizat că anul trecut au fost cumpărate cele 105 autobuze cu motorizare Euro 6, iar anul acesta la Braşov vor ajunge mai multe autobuze electrice şi troleibuze.
„Avem în derulare program de amenajare a 72 de staţii de încărcare pentru autobuze. Unele cu încărcare rapide, altele în garaje. Şapte staţii sunt în stadiu avansat de reglementare.  De altfel, pentru staţiile de încărcare s-au făcut şi investiţii în reţeaua electrică”, a explicat Barabas.
O altă măsură ce vizează reducerea poluării cauzate de traficul rutier este încurajarea folosirii mijloacelor de transport în comun. În acest sens, viceprimarul a explicat că municipalitatea braşoveană are în vedere îmbunătăţirea şi extinderea managementului informatizat pentru transportul în comun. „Pentru acest proiect a fost elaborat Studiul de Fezabilitate, iar Consiliul Local a aprobat indicatorii tehnico-economici. Proiectul e depus pentru obţinerea unei finanţări europene prin   Programul Operaţional Regional 2014 – 2020”, a explicat Barabas.
De asemenea, sunt s-au acordat facilităţi pentru transportul în comun, dar şi programul de transport elevi.

Noi străzi pentru descongestionarea traficului rutier
În planul de îmbunătăţire a aerului sunt prevăzute şi mai multe măsuri ce vizează traficul rutier, de la instituirea unor restricţii de circulaţie sau sistematizări, la modernizarea sau extinderea arterelor. Astfel, în ceea ce priveşte investiţiile în infrastructura rutieră, Barabas a amintit de proiectul pasajului hobanat de la Gară, care este acum în procedura de avizare.  De asemenea, în diferite stadii sunt şi proiecte ce vizează realizarea unor noi străzi, respectiv strada Cucului (care va prelua din traficul rutier de pe DN 73), strada Narciselor (care va  fi o a doua legătură între Braşov şi Sânpetru), dar şi de noul drum al Poienii (acesta va porni de la strada Cărămidăriei din Bartolomeu şi va merge până în vecinătatea staţiunii). Tot în ceea ce priveşte drumurile, reprezentantul Primăriei Braşov a declarat că în urmă cu aproape doi ani a fost început programul de amenajare a drumurilor din zona nouă a cartierului Tractorul, pe listă fiind, printre altele, străzile I.C. Brătianu, Nicolae Labiş, Ştefan Baciu, Ioan Popasu, Ioan Ursu sau 1 Decembrie 1918.
„Tot pentru rezolvarea problemelor legate de traficul rutier sunt proiectele parcărilor de tip park and ride, pentru cea din vecinătatea Terminalului RATBV Stadionul Municipal fiind depusă cererea de finanţare prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020.  De asemenea, am depus şi dosarul de finanţare, tot prin POR 2014 – 2020, pentru proiectul terminalului de la gară. Din punctul meu de vedere, stăm foarte bine în ceea ce priveşte aplicarea măsurilor privind traficul rutier şi transportul în comun”, a precizat Barabas.
În schimb, reprezentantul Primăriei Braşov a precizat că mai este nevoie de măsuri în ceea ce priveşte sistemele de încălzire a locuinţelor. De altfel, pentru a rezolva această problemă, municipalitatea braşoveană a pregătit un proiect de regulament ce vizează noile dezvoltări imobiliare.








 

+3 -9

Comentarii

jmecherila

2020-01-22 14:03:56


I-auzi: doar centrale de bloc. Sau la comun: centralizat, ca pe vremea odiosului. Asa se pregateste (din timp) infrastructura blocului ca la urmatorul ordin sa fie racordat direct la sistemul centralizat defunct si pagubos, in care inca se mai toaca banul public. Centralele de cartier, sau cele de tip CET, ce vor livra (Doamne fereste!) agent termic nu sunt poluante? Conform Asociatiei Eco-Civica, da, sunt mari poluatori si ei. Si atunci, de ce se bate tam-tamul pe acest subiect? De ce sa nu polueze doar centralele individuale, de ce sa polueze si centralele de cartier, de bloc, cele de tip CET?

Brasovean

2020-01-22 12:01:44


Poluarea are cauze multiple, dar, de departe cea mai importanta este traficul auto. Si va fi tot mai rau atata timp cat Primaria nu face altceva decat sosele mai multe si mai largi cu parcari adiacente si, in acelasi timp ia din spatiul pentru pietoni si din zonele verzi. Restul sunt povesti. Centralele de apartament, cum bine zicea Analissa emit CO2 si CO, iar industrie grea nu prea exista in oras.

liviu paulus

2020-01-22 12:00:53


p.s. Sugestii:Prea multa circulatie inutila in centrul vechi cu masini poluante; prea nu se respecta indicatoarele cu parcarea interzisa,vezi Muresenilor. Propun mutarea fintinii de la casa Armatei in intersectia,respectiv sensul giratoriu din zona...

liviu paulus

2020-01-22 11:47:01


Orasul nu este maturat, mai ales intre blocuri.Nimeni,dar nu am vazut pe nimeni sa vina in urma persoanelor care matura sa controleze ce fac acestia,totul este de mintuiala. Vin cei cu tomberonul,dar foarte rar si gunoiul de pe trotuar il matura la peretele cladirilor,dar in schimb toata ziua vin sa tunda gardul viu si sa biriie facind mult prea mult zgomot. In schimb multa hahaiala,iar politistii locali nu preiau nici o problema vizibila,chiar daca le arati cu degetul,spunind sa faci in scris reclamatie,adica sa dai numele ca sa ai necazuri cu vecinul... Vai de capul institutiiloe noastre formaliste si birocrate. Nimic nu se poate rezolva lin,orice cu multi nervi,sau te lasi pagubas si astepti alegerile cu speranta. Domnule primar, mai multa matura ne trebuie si la propriu si la figurat...

Analissa

2020-01-22 08:40:54


Smogul / particulele fine din aer sunt marea problema in Brasov. Si nu centralele de apartament sunt vinovate pentru asta! Ele emana CO2 si monoxid de carbon, dar putine particule. Principalul vinovat este traficul, autoturismele vechi (poluante), dar SI mizeria permanenta de pe strazi: spatiile verzi NU sunt bine delimitate cu borduri, cand ploua, ninge, noroiul ajunge direct pe trotuare si pe carosabil, de acolo direct in aer. La fel, iarna materialul antiderapant imprastiat niciodata nu a fost bine inlaturat/maturat de pe strazi. Orasul este murdar neingrijit: consecinta directa este smogul permanent. Revitalizarea sistemului centralizat de incalzire defunct NU va reduce poluarea/smogul din aer, doar va crea necazuri atunci cand o avarie inevitabila va lasa fara agent termic cartiere intregi (asa cum s-a intamplat si dupa dezafectarea CET, cum se intampla peste tot in tara). Dar, se pare, ca este un business f. atractiv pentru unii.

Marina

2020-01-22 07:01:51


Impozite de 500% pt.masinile poluante,centrale de bloc si nu de apartament,hale industriale scoase in afara orasului,transport in comun non-poluant,colectarea selectiva a deseurilor,etc....Amenzi MARI pt.cei care arunca gunoi de orice fel in locuri neamenajate.

Willy

2020-01-22 01:45:06


Cadeti la pace si rezolvati problema drumului uzinal intre Roman si Noua. Largiti bucata de artera dinspre centura spre Noua care trece pe sub calea ferata si faceti acces drept si direct la Carrefour, Selgros, Metro ca ocolim si ne invartim de ne ia dracu. Luati autobuze si troleibuze cu scaune de plastic sau fibra de sticla nu tapitate care nu pot fi curatate si sunt pline de toate jegurile si infectiile. Vara avem haine mai subtiri iar femeile fuste subtiri si bikini, nu mai poarta tetra, iar lumea se poate infecta foarte usor de la scaune. Cum s-a dus zapada maturati cu masini de curatat nisipul de pe artere ca se imprastie, il sufla vantul si ne intra in plamani. Pe centura e nisip de cativa ani ramas. Impozitati proprietarii de caini cu 1000-2000 lei ca sa descurajati tinutul cainilor la bloc caci au transformat trotuarele si tufele in wc-uri pentru caini. E plin de mizerie de caini, unde calci e cate o gramada. Mizeriile astea sunt ninse, plouate, batute de soare, se evapora si sunt vanturate de colo, colo. Ne intrea mizeria si urina de caini in plamani, un medic specialist poate ne spune exact ce afectiuni se pot face de la mizeriile de caini uscate si inspirate. Pute, Brasovul, pute! Pana la PM 2,5 si PM 10 mai este drum lung. Renuntati la inchirierea parcarilor rezidentiale, 5 milioane va dam noi in plus la impozit daca chiar va arde. Multe probleme s-ar rezolva. In primul rand trebuie gandit pentru comunitate nu pentru unii disperati ca nu isi pot vedea cazanele de la fereastra. Merci.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie