Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 18:00

O braşoveancă face afaceri de 120.000 de euro din consultanţă pe centre spa

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 18 aprilie 2014

Fostă profesoară de engleză, Oana Manole a investit 80.000 de euro în Spa d’Or şi oferă terapii şi produse Sundari (aflat şi la Burj al-Arab), Buddha Bar şi VitaMan

O braşoveancă face afaceri de 120.000 de euro din consultanţă pe centre spa

Fostă profesoară de engleză, braşoveanca Oana Manole a investit alături de o parteneră 80.000 de euro în deschiderea unui spa propriu în Braşov. În propriul boutique spa aflat în Braşov, într-o clădire istorică din 1909, Spa d’Or oferă terapii şi produse Sundari (aflat şi la Burj al-Arab), Buddha Bar şi VitaMan, după un concept de inspiraţie pariziană, potrivit lui Manole. Ea spune că în centrele spa masajul este cel mai solicitat, marja de profit fiind de 90%, fără a se lua în calcul costurile cu oamenii, ci doar cu produsele şi echipamentele. Centrele spa pot face mai atractiv atât un hotel, cât şi un oraş ca destinaţie turistică. „La spa-ul meu au venit şi turişti israelieni”. Ea precizează că turismul de wellness are un potenţial foarte mare şi ar trebui valorificat de România, care dispune de resurse naturale.
Firma Spa D’Or a fost înfiinţată în 2006. Compania are şapte angajaţi şi o cifră de afaceri de 120.000 de euro din consultanţă. Compania are trei divizii: spa-ul din Braşov, vizavi de Biserica Neagră, educaţie prin traininguri şi cursuri spa şi consultanţă (business plan, predeschidere, suport operaţional, altele).
„Am intrat în industria spa printr-o mare coincidenţă. O companie care gestiona spa-uri pe nave de croazieră căuta un spa manager cu experienţă în vânzări, cunoscătoare de limbi străine, chiar fără experienţă în spa. Am fost omul potrivit la locul potrivit. A urmat un training de spa management la Genova şi aşa am «debutat»”, spune Oana Manole, absolventă a Facultăţii de litere şi vorbitoare a cinci limbi străine.
„Au urmat cursuri de marketing, vânzări şi administraţie spa oferite de firmele la care lucram şi cursuri de servicii clienţi de la Radisson şi Hilton. Am lucrat cu peste 12 echipe, am predat peste 35 de trainiguri către diverse hoteluri, centre spa şi saloane, atât pe plan naţional, cât şi pe plan internaţional, am participat ca spa manager/consultant la deschiderea a trei spa-uri pentru Hilton”.
Oana Manole a călătorit în multe ţări, iar fiecare călătorie „a  inclus măcar o vizită la un spa sau o întâlnire cu un distribuitor“. „Pe parcursul carierei mele am întâlnit foarte mulţi oameni şi s-a creat un «LinkedIn» invizibil prin care colaborez cu directori de hotel, cu consultanţi de proiecte, arhitecţi, constructori, furnizori. Majoritatea clienţilor ajung la mine prin recomandări ale altor persoane din industria hotelieră cu care fie am mai lucrat, fie sunt familiarizaţi cu ceea ce fac”.

A creat terapiile pentru un spa din Baku
Braşoveanca spune că marja de profit pentru un centru spa este de 5%-10%, însă poate ajunge şi la 25%-30% în cazul spa-urilor foarte bune. „Anul acesta este mai mult interes pentru deschiderea de spa-uri în România. Cea mai mare cerere este pentru spa-urile în interiorul hotelurilor. Investiţia într-o astfel de facilitate creşte notorietatea brandului şi poate susţine businessul”, a spus Oana Manole, care conduce compania de consultanţă Spa D’Or, înfiinţată în urmă cu opt ani.
Ea a creat terapiile pentru spa-urile Eforea din cadrul hotelurilor  DoubleTree by Hilton din Oradea şi Hilton Baku (Azerbaidjan).
Piaţa locală de spa-uri se ridică la 6 milioane de euro şi 140.000 de clienţi. Cele mai multe spa-uri se găsesc în hotelurile de cinci stele, dar sunt şi câteva centre spa independente.
În România mai este mult loc de investiţii în astfel de centre, piaţa fiind la început. La nivel mondial, turismul de wellness, unul dintre cele mai dinamice sectoare, generează 439 miliarde de dolari anual, potrivit unui studiu prezentat la Congresul Global al Turismului de Wellness din New Delhi. Acelaşi studiu, citat de Manole, estimează până în 2017 o creştere a acestei industrii de până la 678,5 miliarde de dolari.
„Mai este loc de dezvoltare în România, o dezvoltare educată, care să mizeze pe o creştere a nivelului de pregătire al oamenilor din industrie şi implicit pe creşterea nivelului de servicii oferite. Se găsesc foarte greu oameni pentru industria de spa. Salarile variază între 1200 şi 2400 de lei în funcţie de experienţa terapeutului”, a explicat Oana Manole.

+2 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie