leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6639 RON

1 USD = 4.1179 RON

1 GBP = 5.2762 RON

1 XAU = 160.9705 RON

1 AED = 1.1211 RON

1 AUD = 2.9872 RON

1 BGN = 2.3847 RON

1 BRL = 1.0882 RON

1 CAD = 3.1283 RON

1 CHF = 4.0856 RON

1 CNY = 0.5923 RON

1 CZK = 0.1794 RON

1 DKK = 0.6250 RON

1 EGP = 0.2299 RON

1 HUF = 1.4490 RON

1 INR = 0.0573 RON

1 JPY = 3.6344 RON

1 KRW = 0.3638 RON

1 MDL = 0.2415 RON

1 MXN = 0.2028 RON

1 NOK = 0.4854 RON

1 NZD = 2.8012 RON

1 PLN = 1.0838 RON

1 RSD = 0.0395 RON

1 RUB = 0.0623 RON

1 SEK = 0.4544 RON

1 TRY = 0.7682 RON

1 UAH = 0.1479 RON

1 XDR = 5.6911 RON

1 ZAR = 0.2896 RON

Editia 6850 - 19 noi 10:39

O braşoveancă vrea să vândă anul acesta mobilă de 250.000 de euro în Marea Britanie şi ţările nordice

Autor:

Publicat la 18 iulie 2018

O braşoveancă vrea să vândă anul acesta mobilă de 250.000 de euro în Marea Britanie şi ţările nordice

În cei 15 ani de activitate în industria mobilei, braşoveanca Dorina Codarin a observat că importurile au inundat casele românilor, deoarece majoritatea canapelelor, paturilor şi scaunelor vândute erau „Made in…”. Bazându-se pe experienţa completă pe care a adunat – posturi precum reprezentant de vânzări şi roluri în companii care au furnizat materii prime pentru industria lemnului sau servicii de design, a decis să îşi facă propriul mobilier, apelând la talente şi materiale locale, arată BizBrasov.ro.
După lansarea Disofa anul acesta, antreprenoarea din Braşov face deja produse gata pentru export. Până la sfârşitul anului, mobilierul creat exclusiv de designeri locali va intra în locuinţe în Regatul Unit şi în ţările nordice. Finanţată printr-o combinaţie de economii personale şi fonduri oferite de programul Start-up Nation, afacerea îşi propune să obţină o cifră de afaceri de 250.000 euro în primul an de funcţionare.
Factorul care a cântărit cel mai greu decizia de a-şi deschide propria afacere cu mobilă este convingerea că poţi face mobilier foarte bun cu talente şi resurse locale. „Sunt în domeniu de 15 ani”, spune ea. „În această perioadă am colaborat cu furnizori de canapele, paturi, fotolii din Italia. Având în vedere pasiunea pe care o aveam pentru tapiţerie, am crezut că putem face mobilier tapiţat aici în România, cu aceleaşi materiale şi menţinând nivelul calităţii produselor importate”, explică ea. De aceea, „Disofa este un brand care sa născut dintr-o pasiune personală pentru tapiţerie”, adaugă ea.
„Cred că tapiţeria este o artă, pentru că implică muncă manuală, o mulţime de muncă în general şi dedicare totală”, spune Codarin. „Am descoperit această artă la o expoziţie internaţională de mobilă şi de atunci am început să fac cercetări, să învăţ şi să pun bazele acestei afaceri”, adaugă ea.
Compania are în prezent 12 angajaţi – ingineri, designeri, dulgheri, croitori, tapiţeri şi agenţi de vânzări. Până la sfârşitul anului intenţionează să-şi extindă echipa cu alte persoane.
Finanţarea pentru înfiinţarea afacerii a provenit din mai de surse. „Am aplicat programul Startup Nation 2017 pentru achiziţionarea de echipamente profesionale în valoare de 200.000 de lei, iar din surse proprii am investit până acum până la 60.000 de euro pentru echipamente şi finanţarea activităţii curente”, spune ea.
Potrivit Dorinei, piaţa locală a mobilei trebuie să fie educată pentru a privi dincolo de criteriul preţului. Producătorii locali se adresează, în cea mai mare parte, producţiei cu costuri reduse şi în masă, susţine ea. „În plus, nu există o varietate de produse care pot fi găsite pe pieţe precum Italia, Franţa, Anglia sau Germania. În ultimii ani, a existat o creştere semnificativă a importurilor de produse de lux în acest domeniu”.
„Din păcate, este promovat doar cel mai mic preţ, fără a ţine seama de calitatea materialelor din compoziţie”, spune ea. „Nu există nici un accent real pe educarea publicului în înţelegerea nevoilor sale reale. Pentru a cumpăra o canapea, trebuie să vă acordaţi timp, să înţelegeţi experienţa pe care o aveţi cu produsul, ce emoţii simţiţi atunci când vă ocupaţi, indiferent dacă se potriveşte staturii dvs. sau nu. Nimeni nu ia în considerare ergonomia, confortul pe care un produs trebuie să îl ofere. Materialele care fac canapeaua, patul sau fotoliul pot influenţa sănătatea noastră”.

+0 -0

Comentarii

gerhard.krauss44@web.de

2018-07-18 09:02:05


Stimata dna.Codarin,aveti o idee foarte buna si ca fost brasovean,timplar de meserie in pensie,ma bucur cind aud ca vor fi mai multe locuri de munca in oras.Cu ocazia asta veti scolariza din nou meseriasi,tamplari de mobila.Iar dulgherii mentionati in articol se vor ocupa de case.Pe vremea mea mobila produsa,era gandita pentru mai multe generatii,lucru care astazi in mare parte, nu mai e cazul.Si aici in Germania,mobila parintilor e deseori aruncata,fiecare generatie vrea mobila ei, la un pret convenabil.Mai mare pret pun unii care au bani,pe calitatea saltelelor de toate felurile,nu pe rama suport.Astfel trebuie sa ne orientam pe placul clientului,pentru ca cei care produc sa poata trai dupa munca lor. Cu stima, G.K.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional