leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.7345 RON

1 USD = 4.2201 RON

1 GBP = 5.2361 RON

1 XAU = 190.0986 RON

1 AED = 1.1489 RON

1 AUD = 2.9590 RON

1 BGN = 2.4207 RON

1 BRL = 1.1198 RON

1 CAD = 3.2327 RON

1 CHF = 4.2663 RON

1 CNY = 0.6136 RON

1 CZK = 0.1849 RON

1 DKK = 0.6340 RON

1 EGP = 0.2543 RON

1 HUF = 1.4497 RON

1 INR = 0.0613 RON

1 JPY = 3.8990 RON

1 KRW = 0.3575 RON

1 MDL = 0.2385 RON

1 MXN = 0.2209 RON

1 NOK = 0.4918 RON

1 NZD = 2.8383 RON

1 PLN = 1.1111 RON

1 RSD = 0.0402 RON

1 RUB = 0.0671 RON

1 SEK = 0.4498 RON

1 TRY = 0.7407 RON

1 UAH = 0.1612 RON

1 XDR = 5.8275 RON

1 ZAR = 0.3017 RON

Editia 7008 - 18 iul 06:54

O firmă braşoveană vinde muştar şi zacuscă de 4,5 milioane de euro

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 19 decembrie 2016

O firmă braşoveană vinde muştar şi zacuscă de 4,5 milioane de euro

Compania braşoveană Sitemani, deţinută de doi antreprenori români, care produce muştar, diverse tipuri de sosuri şi zacuscă, mizează anul acesta pe o creştere a cifrei de afaceri cu 5-10%, ajungând astfel la vânzări to-tale de circa 20 milioane de lei (4,5 mi-lioane de euro).
„Creşterea cifrei de afaceri se datorează diversificării gamei de pro-duse. Am introdus noi sosuri de salate, dressin-guri“, a decla-rat Corina Sari, eco-nomist în cadrul com-paniei Site-mani.
 Sitemani pro-duce muştar marca pro-prie pentru Car-re-four, Auchan şi Lidl şi este prezent cu brandurile pro-prii, Mustardino şi Yoky, în Metro şi Rewe, potrivit repre-zen-tanţilor com-paniei. „Suntem pre-zenţi atât în marile lanţuri de magazine, cât şi în maga-zi-nele autohtone. Cel mai vândut produs este muştarul, care reprezintă 65% din cifra de afaceri, dar şi ketchupul vine din urmă. Producţia anuală este de 2.500 tone muştar 1.280 tone ketchup, 400 tone maioneză şi diverse sosuri. Materia primă o procurăm în mare parte de pe piaţa internă. Bineînţeles, ceea ce nu găsim în ţară cumpărăm din import, cum ar fi pasta de tomate“, a spus Corina Sari.
Fabrica Sitemani din Braşov func-ţio-nează acum aproape de capacitatea ma-ximă de producţie, motiv pentru care reprezentanţii companiei şi-au pro-pus să deschidă noi linii printr-o inves-tiţie estimată la un milion de euro, pentru care compania caută finanţare din fonduri europene. „Pentru anul viitor avem în plan mărirea capacităţii de producţie cu 30%  prin achiziţionarea unor noi linii de fa-bri-caţie. În acest sens, vrem să accesăm un milion de euro fonduri europene din care 50% neram-bursabile. Proiectul a fost depus, aşteptăm un răspuns. Acum atin-gem 99% din capacitatea de pro-duc-ţie a companiei“, a explicat econo-mista companiei Sitemani.
Producătorul bra-şo-vean de muştar şi sosuri face 5% din afa-ceri la export în Spania, Germania şi Anglia, unde tri-mite comunităţiilor de români muştar, ket-chup şi zacuscă, po-trivit repre-zen-tantului companiei.
Anul trecut com-pania Sitemani a încheiat cu o cifră de afa-ceri de 18,4 mi-lioa-ne de lei (peste 4 mi-lioane de euro), în creştere cu 26% faţă de anul precedent, înregistrând un profit net de aproximativ 100.000 euro, re-zultate obţinute cu ajutorul a circa 64 de angajaţi, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finanţelor.
Compania, Sitemani, cu activităţi în fabricarea condimentelor şi ingredien-telor, activează pe o piaţă în valoare de 312 milioane de lei,  în care cei mai mari jucători sunt companiile Salrom, Dr.Oetker, Supremia, Puratos Prod şi Fuchs. Princi-palii cometitori ai companiei Site-mani sunt companiile producătoare de muştar Contec Foods, Univer Product, European Food, dar şi alţii.
Potrivit datelor publice, compania Site-mani este deţinută de Marius Sari (acţio-nar majoritar) şi Mihaela Strejut.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie