Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 02:26

O firmă braşoveană vinde muştar şi zacuscă de 4,5 milioane de euro

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 19 decembrie 2016

O firmă braşoveană vinde muştar şi zacuscă de 4,5 milioane de euro

Compania braşoveană Sitemani, deţinută de doi antreprenori români, care produce muştar, diverse tipuri de sosuri şi zacuscă, mizează anul acesta pe o creştere a cifrei de afaceri cu 5-10%, ajungând astfel la vânzări to-tale de circa 20 milioane de lei (4,5 mi-lioane de euro).
„Creşterea cifrei de afaceri se datorează diversificării gamei de pro-duse. Am introdus noi sosuri de salate, dressin-guri“, a decla-rat Corina Sari, eco-nomist în cadrul com-paniei Site-mani.
 Sitemani pro-duce muştar marca pro-prie pentru Car-re-four, Auchan şi Lidl şi este prezent cu brandurile pro-prii, Mustardino şi Yoky, în Metro şi Rewe, potrivit repre-zen-tanţilor com-paniei. „Suntem pre-zenţi atât în marile lanţuri de magazine, cât şi în maga-zi-nele autohtone. Cel mai vândut produs este muştarul, care reprezintă 65% din cifra de afaceri, dar şi ketchupul vine din urmă. Producţia anuală este de 2.500 tone muştar 1.280 tone ketchup, 400 tone maioneză şi diverse sosuri. Materia primă o procurăm în mare parte de pe piaţa internă. Bineînţeles, ceea ce nu găsim în ţară cumpărăm din import, cum ar fi pasta de tomate“, a spus Corina Sari.
Fabrica Sitemani din Braşov func-ţio-nează acum aproape de capacitatea ma-ximă de producţie, motiv pentru care reprezentanţii companiei şi-au pro-pus să deschidă noi linii printr-o inves-tiţie estimată la un milion de euro, pentru care compania caută finanţare din fonduri europene. „Pentru anul viitor avem în plan mărirea capacităţii de producţie cu 30%  prin achiziţionarea unor noi linii de fa-bri-caţie. În acest sens, vrem să accesăm un milion de euro fonduri europene din care 50% neram-bursabile. Proiectul a fost depus, aşteptăm un răspuns. Acum atin-gem 99% din capacitatea de pro-duc-ţie a companiei“, a explicat econo-mista companiei Sitemani.
Producătorul bra-şo-vean de muştar şi sosuri face 5% din afa-ceri la export în Spania, Germania şi Anglia, unde tri-mite comunităţiilor de români muştar, ket-chup şi zacuscă, po-trivit repre-zen-tantului companiei.
Anul trecut com-pania Sitemani a încheiat cu o cifră de afa-ceri de 18,4 mi-lioa-ne de lei (peste 4 mi-lioane de euro), în creştere cu 26% faţă de anul precedent, înregistrând un profit net de aproximativ 100.000 euro, re-zultate obţinute cu ajutorul a circa 64 de angajaţi, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finanţelor.
Compania, Sitemani, cu activităţi în fabricarea condimentelor şi ingredien-telor, activează pe o piaţă în valoare de 312 milioane de lei,  în care cei mai mari jucători sunt companiile Salrom, Dr.Oetker, Supremia, Puratos Prod şi Fuchs. Princi-palii cometitori ai companiei Site-mani sunt companiile producătoare de muştar Contec Foods, Univer Product, European Food, dar şi alţii.
Potrivit datelor publice, compania Site-mani este deţinută de Marius Sari (acţio-nar majoritar) şi Mihaela Strejut.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie