Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 09:08

O nouă sesiune de plombări provizorii pe drumurile Braşovului

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 13 martie 2018

Dacă iarna nu se întoarce, de săptămâna viitoare ar putea începe şi reparaţiile „mai serioase”

O nouă sesiune de plombări provizorii pe drumurile Braşovului

Temperaturile din ultimele zile ne duc cu gândul la primăvară, însă gropile de care ne împiedicăm aproape pe toate drumurile ne aduc aminte de sezonul rece, care, ca de fiecare dată, şi-a lăsat amprenta pe asfaltul mai mult sau mai puţin calitativ de pe şoselele din ţara noastră. DN 1 sau Drumul European 60 rămâne un drum european doar cu numele, fiindcă trebuie să conduci cu mare îndemânare, dacă nu vrei să ajungi pe la service şi să cheltuieşti nişte bani după ce ai dat cu roata în vreo groapă.
De exemplu, pe tronsonul dintre Braşov şi Făgăraş, sunt zone cu „tradiţie” în gropi. Una dintre acestea este pe raza Ghimbavului, unde de fiecare dată se formează găuri în jurul canalelor şi nu numai. Şi rosturile de la poduri şi pasaje sunt o capcană, mai ales când nu ai cum să le eviţi, cum de exemplu este cazul în cazul pasajului din Vlădeni, unde acelaşi rost se „cojeşte” în fiecare iarnă sau în Şercaia. Chiar dacă problema se repetă în fiecare an, se pare că încă nu s-a găsit „soluţia tehnică” pentru ca pe aceste pasaje să nu mai dai în gropi.
După Făgăraş, şoseaua este ceva mai bună, întrucât o parte dintre găurile apărute au fost astupate, cel puţin provizoriu. Reprezentanţii Direcţiei de Drumuri şi Poduri Braşov ne-au declarat că încă de săptămâna trecută, de când vremea s-a îmbunătăţit, s-a intervenit pentru repararea provizorie a gropilor, prin metoda de asfaltare „la rece”, astăzi, de exemplu, lucrându-se pe DN 1, în zona staţiunii Predeal. De asemenea, reprezentanţii DRDP Braşov ne-au declarat că în funcţie de condiţiile meteo, respectiv dacă se vor menţine temperaturile primăvăratice, de săptămâna viitoare ar putea începe un amplu program de reparaţii pe toate şosele naţionale din judeţ. Dacă temperaturile negative se vor întoarce, singura soluţie pentru peticirea gropilor este asfaltarea la rece, însă gropile plombate astfel se vor deteriora destul de repede. Drumarii braşoveni s-au dotat chiar şi cu un utilaj special care permite efectuare de plombe „la cald” şi atunci când temperaturile sunt mai joase decât cele optime pentru asfaltare, respectiv de sub 10 grade Celsius, numai că productivitatea este scăzută. Plombarea unei gropi durează aproximativ o oră.

Foto: Direcţia de Drumuri şi Poduri Braşov

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie