Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 04:30

O zi blocaţi în trenuri!

Autor: Sorin ŢÎRCĂ

Publicat la 23 martie 2017

Angajaţii CFR au întrerupt ieri lucrul la 7 dimineaţa, iar până la ora 16.00 impiegaţii nu au dat drumul la trenuri

O zi blocaţi în trenuri!

HAOS ÎN GARA BRAŞOV. La ora 18.30, panoul de Sosiri/Plecări din Gara Braşov nu indica 0 minute de întârziere! „Sunt minim 250 de minute de întârziere la fiecare tren”, ne-au spus angajaţii de la CFR întâlniţi în gară. La Informaţii , ore în şir telefonul a sunat „ocupat”.

Feroviarii braşoveni au intrat în grevă „fără preaviz”, ieri dimineaţă, la ora 7.00, alături de alţi colegi ai lor de la mai multe regionale din ţară. În urma discuţiilor, unii dintre ceferişti şi-au reluat activitatea în jurul orei 15.00, însă la Braşov opt trenuri au rămas staţionate în gară până la ora 16.00, ceferiştii braşoveni fiind ultimii care au renunţat la grevă, alături de cei din Timişoara. Chiar şi expresul Viena – Bucureşti a rămas blocat în Regionala Braşov după ce feroviarii clujeni au încetat acţiunea de protest şi au dat drumul garniturii, care nu a ajuns însă decât la Războieni, prima staţie din Regionala Braşov venind de la Cluj Napoca.
„Nu ştim când se va încheia protestul, nu este grevă organizată de sindicate, pur şi simplu oamenii nu au mai vrut să lucreze, după ce Contractul Colectiv de Muncă a expirat şi negocierile nu s-au finalizat. Noi, liderii sindicali, suntem doar cei care mediem discuţiile între administraţie şi lucrători. Iar salariaţii nu vor să reia lucrul până nu primesc garanţii scrise din partea conducerii companiei că va soluţiona problemele şi va aşeza grila salarială pe coeficienţii corecţi, cum era acum nouă ani”, ne declara ieri Ioan Buzatu, liderul Uniunii Sindicatelor Libere Marfă Călători Infrastructură Braşov. În acelaşi timp,  călătorii „plăteau” poliţa nemulţumirii celor de la CFR care au oprit trenurile fără niciun avertisment. „Am pornit de la Braşov spre Cluj-Napoca la ora 7.03 cu trenul internaţional IR366. Dupa 30 de minute a oprit la Sf Gheorghe şi ne-au comunicat că au intrat în grevă spontană de 2h. Au trecut mai bine de 2h, avem de ajuns la control la Cluj-Napoca,  mâncare/apă nu avem pentru 20h de drum. Suntem bătaia de joc a CFR -ului”, ne-a scris pe mail-ul redacţiei o călătoare.
Dacă garniturile companiei de stat nu au circulat, nu la fel s-a întâmplat cu cele private. „Am fost la Informaţii să întreb dacă mai circulă trenul privat spre Bucureşti. Angajata de acolo era atât de bulversată încât mi-a zis că nu circulă niciun tren şi dacă vreau să ajung la Bucureşti trebuie să iau microbuzul. Nu a trecut mult şi, cum am ieşit din gară, am auzit trenul privat care era tras la peron. Căror interese serveşte această grevă?”, ne-a spus o altă „victimă” a grevei, întâlnită ieri, în Gara Braşov.
Angajaţii de LA CFR spun că salarizarea lor nu are o bază corectă şi peste jumătate dintre ei muncesc pe salariul minim pe economie. De exemplu, în urma creşterii de la 1 februarie a salariului minim pe economie de la 1.250 la 1.450 lei, montatorii, care au avut 1.250 de lei şi aproape nici o răspundere, lucrând exclusiv sub supravegherea electromecanicilor, i-au ajuns din urmă pe şefii lor, din punct de vedere salarial şi vor câştiga aproape cât inginerii, care au 1.500 de lei salariul de încadrare. Oamenii cer şi adoptarea prin lege a unui statut al personalului feroviar, care să le aducă şi condiţii mai bune de muncă. Ceferiştii sunt nemulţumiţi de faptul că permisele lor de călătorie pe calea ferată nu mai sunt gratuite, fiind nevoiţi să plătească impozit pe ele, în timp ce studenţii au primit gratuitate necondiţionată.

Azi nu va mai fi grevă
La ora 20.30, un comunicat al CFR trimis redacţiei anunţa că „administraţia CFR SA şi sindicatele feroviare au semnat un acord care asigură cadrul normal şi legal de funcţionare a companiei, până la semnarea Contractului Colectiv de Muncă 2017/2018, şi păstrarea drepturilor esenţiale pentru salariaţi precum sporurile, plata orelor festive, acordarea bonurilor de masă şi a ajutoarelor sociale.
De asemenea, în cadrul discuţiilor s-a stabilit ca după aprobarea Bugetului de Venituri şi Cheltuieli - aflat deja publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor pentru consultare publică -, administraţia şi reprezentanţii salariaţilor să identifice şi să promoveze o grilă de salarizare bazată pe coeficienţi de ierahizare care să reflecte în mod echitabil importanţa funcţiilor şi a meseriilor la compania CFR SA. Pe agenda întâlnirii din cursul acestei zile s-au mai aflat subiecte precum îmbunătăţirea condiţiilor de muncă, importanţa continuării programelor de investiţii în infrastructura feroviară şi asigurarea unor relaţii de muncă echitabile”.

+0 -0

Comentarii

Lazar

2017-03-23 07:32:55


Guvernantii sunt interesati numai de justitie in loc de investitiile si santierele din transporturi.Cand se vor realiza coridoarele de autostrazi si cai ferate ?

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie