Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 23:44

Ocolitoarea Braşovului a devenit cel mai „bombardat drum”

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 16 ianuarie 2015

Tronsonul care leagă DN 11 de DN 13 este plin de gropi şi de denivelări, reparaţiile făcute de drumari până acum deteriorându-se, din cauza intemperiilor şi îngheţului şi dezgheţului repetat

Ocolitoarea Braşovului a devenit cel mai „bombardat drum”
Chiar dacă cel de-al doilea tronson al centurii Braşovului nu are o vechime prea mare, fiind deschis traficului în vara lui 2009, şoseaua  s-a umplut de denivelări şi gropi pe toată lungimea ei. Asfaltul de pe acest drum care face legătura între DN 11 şi DN 13 a început să se strice după prima zăpadă, astfel că gropile sunt una lângă alta în unele locuri, astfel că şoferii nu mai au ce ocoli. Dacă limitatoarele de viteză nu au reuşit să-i tempereze pe şoferi să reducă viteza, gropile, care au şi peste 20 de cm adâncime, au reuşit cu siguranţă. 
Totodată, şoseaua ar urma să fie dublată la câte două benzi pe sens, contractul în acest sens fiind semnat încă din august 2014, numai că timp de trei luni s-a lucrat la partea de proiectare, iar şantierul nu a mai fost deschis fiindcă a veni iarna. Valoare investiţiei este de  79,86 milioane de lei cu tot cu TVA şi urmează să fie executată de asocierea de firme Viarom Construct SA – Maxidesign SRL – Beta Cops SRL
Acest tronson de ocolitoare a fost realizat de Primăria Braşov, fiind practicabil din vara lui 2009, dar numai cu câte o singură bandă pe sens, doar la poduri şi pasaje fiind turnaţi pilonii în vederea dublării. Dublarea celui de-al doilea tronson a fost gândită iniţial ca un proiect al municipalităţii, inclus în Planul Integrat de Dezvoltare şi finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) (69,25%) şi Guvern (30,75%). Ministerul Transporturilor a preluat însă şi aceste lucrări, pe lângă faza a doua a primului tronson şi realizarea celui de-al treilea la solicitarea Comisiei Europene, dat fiind că şi celelalte două lucrări erau executate de Minister, prin CNADNR, finanţate tot cu bani europeni. Pe traseul tronsonului II de ocolitoare sunt construite un pasaj peste calea ferată (de 78,5 m), două poduri – peste râul Durbav (de 37 m) şi peste râul Timiş (de 33 m) – şi trei sensuri giratorii (la intersecţiile cu DN 11, DJ 103 şi DN 13). În noul proiect a fost cuprinsă şi amenajarea unui pasajului rutier suprateran peste centură, la intersecţia acestei şosele cu drumul judeţean 103 spre Sânpetru. 
 
Asfaltul trece, gropile rămân
Reparaţiile curente ale carosabilului ar trebui efectuate de către Compania de Drumuri, care a mai făcut cârpeli pe ici pe acolo în această iarnă, numai că, ţinând cont de intemperii şi de perioada de îngheţ-dezgheţ, asfaltul pus în gropi s-a distrus la scurt timp şi în plus au apărut şi alte găuri. Reclamaţiile privind starea extrem de proastă a şoselei au ajuns şi la Primăria Braşov numai că aceasta nu are ce face. „Din păcate, municipalitatea, nefiind administratorul drumului, nu poate să facă intervenţii. De-a lungul timpului, colegii de la CNADNR au făcut intervenţii şi au refăcut, au făcut reparaţii la acest tronson al ocolitoarei municipiului”, a precizat Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov.
 
+0 -0

Comentarii

Nicolai Barbulescu

2015-01-16 06:20:18


Lucrari de proasta calitate la preturi de 2-3 ori mai mari decit in vest nerespectarea proiectului receptiile se fac de mintuiala si acum avem rezultatele.La bani cheltuiti pe km.ar trebui o garantie de 5 ani si cu penalizari noi platim rovinieta pentru drumuri asfatate nu pentru drumuri de la tara.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie