Curs BNR

1 EUR = 4.9765 RON

1 USD = 4.6373 RON

1 GBP = 5.8018 RON

1 XAU = 350.3208 RON

1 AED = 1.2626 RON

1 AUD = 3.0320 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8988 RON

1 CAD = 3.3966 RON

1 CHF = 5.0832 RON

1 CNY = 0.6399 RON

1 CZK = 0.1978 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2662 RON

1 INR = 0.0556 RON

1 JPY = 2.9616 RON

1 KRW = 0.3369 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2686 RON

1 NOK = 0.4220 RON

1 NZD = 2.7605 RON

1 PLN = 1.1498 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4261 RON

1 TRY = 0.1428 RON

1 UAH = 0.1171 RON

1 XDR = 6.1121 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 12:36

Ocolitoarea Braşovului rămâne în şantier până la jumătatea lui 2016

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 18 decembrie 2015

Faţă de acum un an, lucrările pe cel de-al doilea tronson au avansat doar cu 15 procente, iar în ceea ce priveşte dublarea segmentului dintre DN 11 şi DN 13 au fost executate doar jumătate din lucrările cuprinse în proiect

Ocolitoarea Braşovului rămâne în şantier până la jumătatea lui 2016

Deşi în vara acestui an, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADR) a susţinut public că lucrările de finalizare a primului tronson al centurii Braşovului, dar şi dublarea celui de-al doilea tronson, vor fi definitivate până la finele anului, promisiunea nu a mai fost onorată. Lucrările la varianta de ocolire a municipiului Braşov au început în luna aprilie 2012, iar tronsonul III a fost recepţionat în 4 decembrie 2013. Întreg proiectul de amenajare a ocolitoarei Braşovului, care va avea în total 18,55 km, a avut o valoare de 75.559.982,89 de euro, fără TVA, din care 85% erau finanţate din fonduri europene prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), iar restul banilor erau de la bugetul de stat. „În ceea ce priveşte recepţia tronsoanelor I şi II, aceasta se estimează că va avea loc în luna decembrie 2015, în prezent desfăşurându-se lucrări de consolidări terasamente, lucrări de scurgerea apelor (şanţuri betonate), lucrări la suprastructură pod km 0+020, pod km 0+080, pod km 3+177 şi pasaj km 4+579, precum şi lucrări la infrastructură pasaj km 6+190 pe tronsonul I, şi lucrări la suprastructură pod km 0+550, pod km 3+545 şi pasaj km 4+790 pe tronsonul II”, se preciza într-un comunicat de presă din data de 9 iulie, după ce cu câteva săptămâni înainte de publicare acestuia, CNADNR transmisese că centura Braşovului este unul dintre proiectele fazate şi pe tranşa 2014 - 2020.

Şi totuşi, proiectul se fazează
Acum, când s-a apropiat termenul limită impus de către Uniunea Europeană pentru finalizarea proiectelor finanţate din exerciţiul 2007 – 2013, CNADNR recunoaşte că lucrările la ocolitoare nu vor fi gata până la 31 decembrie şi vor fi fazate şi pe noul exerciţiu de finanţare. De asemenea, drumarii ne asigură că la finele lui iunie 2016 se va deschide traficul pe ambele tronsoane rămase în şantier. Pe primul tronson al ocolitoarei Braşovului, lucrările au fost abandonate în iulie 2013, după ce constructorul, firma austriacă Alpine Bau, a intrat în insolvenţă. Pe acest tronson, care are o lungime de 7,2 km, reluarea lucrărilor a fost întârziată şi de faptul că în luna august 2014 Compania de Drumuri a lansat o licitaţie pentru expertiza tehnică a lucrărilor executate de compania austriacă. Practic, abia din decembrie 2014  s-au reluat lucrările de către asocierea de companii italiene Chirulli Andrea Impresa Individuale – Aleandri SPA – Shelter Construct – Pasquale ALO, numai că pe perioada de iarnă nu s-a lucrat efectiv. Austriecii realizaseră acest tronson în proporţie de 56%, iar, acum, potrivit datelor prezentate de CNADNR, progresul fizic al lucrărilor este de 70.76 %, lucrările fiind întârziate din cauza birocraţiei. „Întârzierile în execuţia lucrărilor sunt cauzate de dificultatea obţinerii avizele / acordurile pentru mutarea / relocarea utilităţilor. Lucrările rămase de executat sunt: finalizarea lucrărilor de drum, finalizarea lucrărilor la obiectivele: Intersecţie la nivel km 0+000, Intersecţie la nivel km 1+600, Nod rutier DN 11 km 6+190, Pod km 0+022, Pod km 0+080 Pasaj km 3+177, Pasaj km 4+579, Pasaj km 6+190”, au precizat reprezentanţii CNADNR. Până acum, compania i-a plătit constructorului 26,536,392.83 lei fără TVA.

O hotărâre de Guvern a întârziat cel de-al doilea tronson
În ceea ce priveşte dublarea celui de-al doilea tronson, care face legătura între DN 11 şi DN 13, şi care presupune şi construcţia unui pasaj suprateran peste centură la intersecţia cu drumul spre Sânpetru, lucrările sunt definitivate în procent de 50%. Practic mai este de lucru la toate pasajele de pe acest traseu, dar şi la amenajarea unor parcări dar şi la nodul rutier de la intersecţia cu DJ 103: „Lucrările rămase de executat sunt: finalizarea lucrărilor de drum, finalizarea lucrărilor la obiectivele: Pasaj km 2+764, Pod km 0+550, Pod km 3+545, Pasaj peste CF km 4+790, parcări dreapta km 1+159 şi stânga km 1+498, bretele Nod Rutier DJ 103 şi rampe pasaj DJ 103 km 2+764, iluminat (Nod Rutier + Parcări)”. Reprezentanţii Companiei au precizat că lucrările au fost întârziate de faptul că a fost necesară emiterea unei Hotărâri de Guvern  pentru exproprierile suplimentare  aferente celor 2 parcări din cadrul contractului, bretelele Nodului Rutier de la Pasajul spre Sânpetru şi relocare utilităţilor. Suma plătită până în prezent constructorului este în valoare de 27,753,107.65 lei fără TVA.

Câţi bani au mai rămas de dat
Toate lucrările care au mai rămas de executat au fost fazate, iar termenul de finalizare a fost stabilit la 30 iunie 2016. Valoarea lucrărilor care urmează să fie executate în perioada de programare 2014 – 2020 este de 24.838.924,40 lei fără TVA pentru primul tronson şi 32.548.540,45 lei fără TVA, pentru cel de-al doilea. „În conformitate cu prevederile contractuale, Beneficiarul (CNADNR - n.r.) poate aplica penalităţi de întârziere în cazul în care Antreprenorul înregistrează întârzieri în execuţia lucrărilor şi nu respectă termenul de finalizare a lucrărilor, iar  acestea sunt în exclusivitate din vina Antreprenorului”, au mai explicat oficialii Companiei de Drumuri.


 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie