Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 10:09

Ocolitoarea Braşovului s-a umplut de gropi

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 12 octombrie 2013

Carosabilul de pe centură se află într-o stare avansată de degradare pe porţiunea dintre giratoriul de pe strada Zizinului şi Fundătura Hărmanului, dar şi la intersecţia tronsonului II din această şosea cu DN 11

Ocolitoarea Braşovului s-a umplut de gropi

Asfaltul de pe porţiunea de centură care leagă tronsonul I de tronsonul II prin interiorul oraşului (respectiv pe Drumul CET-ului, dar şi anumite porţiuni din Fundătura Hărmanului) a început să se degradeze tot mai tare ţinând cont că anul acesta nu s-a mai făcut nici un fel de reparaţie, iar gropile s-au mărit de la o zi la alta. Carosabilul de pe Drumul CET-ului este pe o porţiune destul de mare din dale de beton, iar, cu timpul, din cauza traficului intens şi a intemperiilor, plombele de asfalt puse peste ciment s-au deteriorat, astfel că denivelările au apărut imediat.

Pentru cei care tranzitează Braşovul pe ocolitoare apariţia acestor cratere nu este deloc o bucurie, mai ales pentru cei care trec prima oară pe aici şi pentru care gropile sunt adevărate  capcane. Dacă limitatoarele de viteză nu au reuşit să-i tempereze pe şoferi să reducă viteza, denivelările naturale au reuşit, cu siguranţă, iar în loc de 70 de km/oră, cât este limita, cei care vor să-şi protejeze maşina merg uneori şi cu 20 km/oră. Şi semnalizarea drumului lasă de dorit, marcajele nemaifiind refăcute de o bună bucată de timp, lucru care, de asemenea, îngreunează traficul. Pe anumite porţiuni gropile au început deja să fie destul de greu de ocolit şi cum iarna bate la uşă, cel mai probabil acestea se vor înmulţi, dacă drumarii nu intervin măcar în ceasul al XII-lea.

Intersecţia cu tronsonul I, un alt obstacol
Nu în ultimul rând, conducătorii auto care vor să intre în Braşov de pe tronsonul doi al ocolitoarei sau de pe DN 11 trebuie să ştie că la intrarea pe bretele de legătură cu tronsonul I îi aşteaptă o altă serie de cratere. Asta din cauza faptului că pe aceste porţiuni de şosea s-a turnat doar un strat de asfalt provizoriu, care s-a degradat cu timpul. Cum încă din luna iulie, contractul de execuţie pentru acest tronson a fost reziliat, după ce constructorul a intrat în insolvenţă, până se va stabili o nouă firmă care să execute lucrările, cel mai probabil gropile se vor adânci şi mai mult. Lucrările pe primul tronson al ocolitoarei au fost executate doar în proporţie de 56%, iar finalizarea acestui segment de drum ar fi scos traficul greu din oraş pe porţiunea dintre Drumul CET-ului şi Fundătura Hărmanului.  

Reprezentanţii Primăriei au precizat că străzile din interiorul municipiului pe care circulă acum autovehiculele de mare tonaj au fost predate Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADRN), care ar trebui să se ocupe atât de reparaţii, cât şi de întreţinerea lor. CNADRN nu a mai făcut însă  nici un fel de reparaţie pe aceste străzi şi, deocamdată, şefii Companiei par că nu se grăbesc nici să lanseze licitaţia pentru selectarea unui constructor în vederea continuării lucrărilor de pe primul tronson de ocolitoare, astfel ca traficul greu să nu mai treacă prin oraş.
 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie