Curs BNR

1 EUR = 4.6551 RON

1 USD = 3.9650 RON

1 GBP = 5.2461 RON

1 XAU = 163.2575 RON

1 AED = 1.0795 RON

1 AUD = 3.0042 RON

1 BGN = 2.3802 RON

1 BRL = 1.2166 RON

1 CAD = 3.0995 RON

1 CHF = 3.9960 RON

1 CNY = 0.5977 RON

1 CZK = 0.1822 RON

1 DKK = 0.6255 RON

1 EGP = 0.2249 RON

1 HUF = 1.4877 RON

1 INR = 0.0611 RON

1 JPY = 3.5249 RON

1 KRW = 0.3643 RON

1 MDL = 0.2251 RON

1 MXN = 0.2091 RON

1 NOK = 0.4802 RON

1 NZD = 2.7052 RON

1 PLN = 1.0999 RON

1 RSD = 0.0392 RON

1 RUB = 0.0667 RON

1 SEK = 0.4669 RON

1 TRY = 1.0017 RON

1 UAH = 0.1498 RON

1 XDR = 5.5883 RON

1 ZAR = 0.2813 RON

Editia 6610 - 22 noi 11:19

Odorheiu Secuiesc: Inspectorilor de la Protecţia Consumatorilor le-a fost refuzată o comandă

Autor: Iulian CUIBAR

Publicat la 04 sepembrie 2017

Magazinul respectiv a fost amendat cu 10.000 de lei. Controlul s-a desfăşurat în contextul unui filmuleţ devenit viral, în care un tânăr susţine că nu este servit de către vânzătoare pentru că nu vorbeşte maghiară

Odorheiu Secuiesc: Inspectorilor de la Protecţia Consumatorilor le-a fost refuzată o comandă

Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) Braşov s-a autosesizat în urma apariţiei pe reţelele de socializare a unui filmuleţ postat de un bărbat care susţine că a fost refuzat de o vânzătoare la Odorheiu Secuiesc, pentru că nu vorbea limba maghiară.
Astfel, inspectorii OPC au mers, la sfârşitul săptămânii trecute, la magazinul cu pricina aparţinând retailerului Kaufland şi au făcut şi ei o comandă de mici în limba română, dar nu au fost serviţi.
„În urma verificărilor dispuse, o echipă de control din cadrul Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor s-a deplasat la operatorul economic în cauză, unde au costatat aceeaşi abatere, s-au adeverit informaţiile apărute în spaţiul public, sens în care, pentru fapta săvârşită, operatorul economic a fost sancţionat cu amendă contravenţională, în valoare de 10.000 de lei. Vă asigurăm că tratăm cu maximă seriozitate aceste aspecte, iar în cazul în care vor fi descoperite încălcări ale normelor legale în vigoare, vom aplica măsurile necesare, în funcţie de gravitatea abaterilor constatate”, a declarat comisarul şef Sorin Susanu (foto), din cadrul CRPC Braşov.
Acesta a precizat că faptul că un reprezentant al unui operator economic a refuzat să presteze un serviciu către un consumator este contrar prevederilor legale prevăzute în Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului, republicată, unde, la art. 28, se precizează: „Se interzice refuzul vânzării unui produs sau prestării unui serviciu către un consumator fără un motiv justificat conform prevederilor legale în vigoare”, coroborată cu O.G. nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, republicată, cu modificările ulterioare şi Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor comerciale incorecte, republicată.
Controlul s-a efectuat vineri, după ce a fost postat, în cursul zilei precedente, pe reţelele de socializare, un filmuleţ intitulat „Străin în ţara mea”, în care un bărbat încearcă să cumpere mici într-un supermarket din Odorheiu Secuiesc, judeţul Harghita, fiind însă refuzat de vânzătoare.

Kaufland se delimitează ferm de orice comportament discriminatoriu
Kaufland România anunţă că se dezice de astfel de comportamente. „Regretăm atitudinea angajatei din cadrul magazinului din Odorheiu Secuiesc. Este un comportament de care ne dezicem, Kaufland având o serie de principii care pun respectul faţă de clienţi şi amabilitatea pe primul loc”, se arată într-un comunicat al Kaufland. De asemenea, reprezentanţii companiei au precizat că a fost începută deja o investigaţie „şi vom lua toate măsurile pentru a evita pe viitor astfel de situaţii, inclusiv introducerea cursurilor de limba română.”
„În acest moment, ca urmare a primelor noastre investigaţii, venim cu o serie de precizări care să contureze contextul în care s-a realizat filmarea. La ora la care a avut loc discuţia filmată la punctul Grill (9:47), programul de lucru cu clienţii nu începuse încă, angajata fiind implicată în sarcinile obişnuite de pregătire pentru deschiderea oficială de la ora 10:00. Din acest motiv, casa de marcat nu era încă operaţională, iar aceasta nu a putut încheia procedura de încasare, neputând servi astfel clientul şi restituindu-i suma. De asemenea, din imaginile surprinse de camerele de supraveghere din parcare, reiese că autorului filmului i s-a comunicat orarul de funcţionare în prealabil. Acesta a venit la punctul Grill într-un interval de 16 minute de trei ori, înainte de începerea programului, în intervalul 9:31 – 9.47, purtând discuţii cu angajata. Încă de la prima vizită, care a durat aproximativ un minut (de la ora 9:31:25 până la ora 9:32:27), clientului i s-a comunicat că programul de lucru nu începuse încă la acea oră şi din acest motiv nu putea fi servit. Cu toate acestea, el a revenit a doua oară la ora 9:37 şi apoi a treia oară la ora 9:47, când a pornit camera de filmat, înregistrând o reacţie ca urmare a unor interacţiuni anterioare. Autorul filmului a omis să precizeze că filmarea dată publicităţii este în fapt a treia discuţie cu angajata noastră”, se mai arată în comunicatul amintit.

+3 -2

Comentarii

Radu

2017-09-04 15:26:44


Încă o data ne demonstrează ungurul ca ,,nu este om,,....omenia este lucru mare in zile noastre....amenda nu înseamnă nimic , caracterul uman in zona aceea lasă mult de dorit.

Aurel Göllner

2017-09-04 12:34:41


Cine este bun, este luat de prost. Vaicareala nu este niciodata o solutie. Aici trebuia actionat cu intransigenta, chiar de la inceputul scandalului. Dupa clarificarea situatiei, primul lucru pe care-l avea de facut Kaufland Romania, era sa-i desfaca contractul de munca angajatei sale. Scurt si fara lamentari!

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional