Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 12:45

Omorâm turismul din Poiană?!

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 03 noiembrie 2016

Prin construcţia de noi ansambluri rezidenţiale cu 14 etaje pe marginea singurului drum care leagă Braşovul de staţiune…

Omorâm turismul din Poiană?!

Destul de puţini cunosc faptul că pentru zona Warthe, Planul Urbanistic General al Braşovului prevede construcţia unor imobile chiar şi cu 14 etaje.
În această zonă sunt două parcele libere de teren pe care într-un viitor apropiat sau mai îndepărtat ar putea să apară noi ansambluri rezidenţiale, iar drumul de Poiană este practic singura cale de acces către noile cartiere.
Ţinând cont că dezvoltarea unor ansambluri rezidenţiale ar însemna implicit şi creşterea numărului de autoturisme care vor tranzita această şosea, în cadrul şedinţei de dezbatere publică a Planului de Mobilitate Urbană al Braşovului, care a avut loc săptămâna trecută, s-a tras un semnal de alarmă cu privire la această problemă. Unul dintre braşovenii prezenţi la dezbatere a ţinut să sublinieze faptul că prin continuarea dezvoltării de ansambluri imobiliare în această zonă, s-ar omorî pur şi simplu turismul din staţiune, ţinând cont că nu există infrastructura rutieră propice care să preia traficul dinspre zonele vizate pentru noi construcţii rezidenţiale, ceea ce va duce la ambuteiaje pe drumul de Poiană.
Un astfel de „model” avem deja în zona Tractorul, unde dezvoltarea infrastructurii rutiere nu a ţinut pasul cu dezvoltarea imobiliară, astfel că traficul din şi dinspre acest cartier este unul de coşmar în anumite intervale orare.

Este loc pentru 600 de apartamente noi în zona Warthe, dar nu este loc şi pentru drum
În conformitate cu datele prezentate în cadrul dezbaterii publice, PUG-ul Braşovului prevede pentru această zonă un Procent de Ocupare a Terenului (POT) de 60% şi un Coeficient de Utilizare a Terenului (CUT) de 4,2%. În zonă există o suprafaţă construibilă de aproximativ 23.000 de mp, respectiv platoul din spatele Bellevue Residence, care în prezent este teren viran şi unde s-ar putea amenaja în jur de 400 de apartamente, dar şi terenul de la fostul Institut Pasteur (peste 13.000 de mp), unde ar fi loc de alte 200 de apartamente, dacă s-ar merge pe cotele maxime prevăzute în PUG pentru această zonă. Marea problemă, după cum s-a subliniat în cadrul acestei întâlniri, ar fi că ieşirea din noile cartiere s-ar face pe strada Stejerişului, care este o stradă îngustă şi cu o lungime de nici 500 de metri, dar şi pe drumul care face legătura cu ansamblul Bellevue Residence, care este ceva mai lat, descărcarea urmând să se facă pe Drumul Poienii. Pentru fluidizarea traficului este prevăzut un sens giratoriu la intersecţia cu strada spre Bellevue Residence. „Avem nevoie mai întâi de infrastructură rutieră, altfel vom cangrena tot turismul”, a spus unul dintre cei prezenţi la dezbatere. Pe drumul de Poiană au mai fost deja construite alte ansambluri rezidenţiale însă nu toate sunt deocamdată locuite.

Care ar fi soluţiile
Una dintre soluţiile vehiculate pentru rezolvarea situaţiei a fost amendarea acestui PUG de către municipalitatea în vederea impunerii unui regim de înălţime de maximum P + 2, astfel ca să nu se aglomereze zona sau construcţia unei infrastructuri rutiere propice care să preia traficul dinspre zonele rezidenţiale, astfel încât să nu fie afectat drumul turistic spre Poiana Braşov. Cei care au ridicat această problemă speră ca Planul de Mobilitate Urbană să prevadă soluţiile necesare, astfel ca să nu se creeze o barieră între Poiană şi staţiune, din cauza timpului care se pierde în trafic, iar turiştii să ocolească Braşovul şi să aleagă direct ruta prin Râşnov, care cel puţin deocamdată este mult mai liberă.

+1 -1

Comentarii

Nelu

2016-11-04 17:07:20


In ultimul timp, peste tot pe Warthe s-au aprobat PUG/PUZ/PUD-uri (nu prea le inteleg ordinea si importanta) care va transforma natura in beton armat. Asta este viziunea arhitectilor si edililor Brasovului. Este foarte rusinos ceea ce se intampla.

sorin

2016-11-03 20:40:53


si cine va locui cele 600 de apartamente? Ca la Bellevue e plin, nu?!

Lentiu

2016-11-03 12:37:19


Solutia ideala este un alt drum din Bartolomeu cu dezvoltare imobiliera si cu acces de la viitoarea ocolire a Brasovului/poate chiar de la aeroprt (daca se va face vreodata)pentru accesul ``paltonarilor`` non-Brasoveni.

Stefan

2016-11-03 11:27:41


Aici e devină numai arhitectul sef al primăriei zi primăria care dă aprobări fără nici o noimă. În alte state civilizate asa ceva nu o sa vezi, numai la noi e un zgârie nori(sau bloc cu 10 etaje) lângă o casă. Rușine.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie