Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 23:37

OPC-ul s-a „stricat”, unde reclamăm?!

Autor: Iulian CUIBAR

Publicat la 30 iulie 2015

Servicii proaste, alimente stricate, aparate defecte - nu se mai poate reclama nimic în 6 judeţe: Braşov, Sibiu, Mureş, Alba, Harghita şi Covasna, decât dacă vă duceţi personal la sediul OPC. Protecţia Consumatorului a rămas şi fără telefoane, şi fără internet.

OPC-ul s-a „stricat”, unde reclamăm?!
Deşi ne aflăm în secolul XXI, comisarii de la Protecţia Consumatorului din Regiunea Centru trăiesc o situaţie tragi-comică, aceea de a coresponda prin poşta secretă cu alte instituţii sau să nu poată răspunde reclamaţiilor venite de la cetăţeni prin email pentru că… nu au acces la internet. Mai mult, nici nu pot răspunde la telefoanele mobile, „Contul persoanei apelate este momentan suspendat” fiind mesajul pe care îl primeşte oricine încearcă să apeleze unul din cei peste 70 de inspectori angajaţi ai Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) de pe raza judeţelor Braşov, Alba, Sibiu, Harghita, Covasna şi Mureş. Motivul acestei situaţii ingrate, spun reprezentanţii CRPC, este acela că s-ar afla în a treia lună de când nu s-au mai primit bani pentru utilităţi de la „instituţia-mamă” de la Bucureşti. „Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor este coordonator secundar  de credite, iar noi, ca instituţie regională, coordonator terţiar. Am făcut numeroase adrese către preşedintele Asociaţiei şi către reprezentanţii Serviciului Financiar, însă nu am primit niciun răspuns scris, deci nu ştim exact de ce ne aflăm în această situaţie. Este foarte dificil din două motive: primul, pentru că nu ştim ce reclamaţii am primit în ultima vreme prin intermediul internetului, foarte mulţi cetăţeni alegând să ni se adreseze în acest mod, iar a doua neplăcere este aceea că, atunci când vor intra banii, vom avea un flux uriaş de reclamaţii, pe care nu vom reuşi să le soluţionăm în termenul de 30 de zile”, a explicat şeful CRPC Regiunea Centru, Sorin Susanu (foto)
 
 
Somaţii pentru facturile de gaz, apă şi curent
De asemenea, instituţia a fost somată de către furnizorii de gaz, curent şi apă. „Gazul nu ar fi o mare problemă în acest moment, însă dacă rămânem şi fără curent electric, pierdem total contactul cu oricine. Nici nu putem merge, ca autoritate de control, să ne rugăm să fim păsuiţi, pentru că apoi situaţia s-ar putea inversa şi să ajungem noi să fim rugaţi acelaşi lucru, dacă găsim nereguli. Comunicăm aşa cum putem, în aceste momente, cu instituţii precum Direcţia sanitar Veterinară sau Direcţia de Sănătate Publică, alături de care facem parte din comisia mixtă de control”, a mai spus şeful CRPC. Acesta a mai precizat că obişnuia să facă zilnic teleconferinţe cu reprezentanţii din teritoriu ai Comisariatului, iar acum se vede pus în faţa unor situaţii prin care află din presă nereguli găsite la Sibiu sau Mureş, spre exemplu. 
 
Salariile sunt plătite la zi
Din fericire pentru ei, angajaţii îşi primesc salariile la timp, acestea intrând din alt cont direct pe cardurile lor. Problema, aşadar, se rezumă la plata utilităţilor, aproximativ 40.000 de lei lunar pentru toate cele 6 judeţe, conform cms. Sorin Susanu, aceştia fiind singurii bani pe care filiala regională a OPC şi-i administrează, dar care, din păcate, nu au mai venit de aproape trei luni de la centru.
 
Bucureştiul: „Am virat 70.000 de lei în luna iunie”
Pe de altă parte, conducerea ANPC explică faptul că în luna iunie în contul CRPC Braşov s-au virat sumele cerute, aferente facturilor din luna mai. „Ultima alocare bugetară către CRPC Cemtru s-a făcut în iunie, când s-a virat suma de 70.077 lei, bani cu care ar fi trebuit să se achite facturile de pe luna mai. Acum aşteptăm facturile pe luna iunie. Nu înţelegem de unde ideea că ar fi întârzieri de trei luni”, a explicat Marius Dunca, preşedintele ANPC. Acesta a explicat, de asemenea, că documentele primite de instituţia din teritoriu, în ceea ce priveşte costurile lunare ale utilităţilor, sunt trimise mai departe la Ministerul Economiei, care aprobă plăţile. „Este falsă ideea că noi dăm banii. Procesul funcţionează în felul următor: primim din teritoriu situaţia costurilor, o trimitem la Ministerul Economiei, care o analizează, după care aprobă sau nu plăţile. Banii sunt ai Ministerului, structură care ia şi deciziile în acest sens. Noi doar distribuim sumele respective către comisariatele regionale”, a mai adăugat Dunca. 
 
Şeful ANPC şi-a trimis corpul de control la Braşov
Şeful ANPC a mai precizat că, ţinând cont că luna trecută a fost virată către CRPC Braşov respectiva sumă, s-a dispus un control care să facă lumină asupra modului cum au fost cheltuiţi banii. 
„Facem precizarea că doar în cadrul CRPC Centru a apărut această situaţie, deconectarea de la anumite servicii. Pentru verificarea modului în care au fost utilizaţi banii alocaţi, în cursul zilei de astăzi (n.r. - ieri), Corpul de Control al preşedintelui ANPC este în control la CRPC Braşov”, au precizat reprezentanţii ANPC.
+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie