Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 05:26

Ora de matematică, pe tabletă

Autor: Iulian CUIBAR

Publicat la 20 sepembrie 2016

La şcoala din Poiana Mărului a fost lansat ieri un proiect pilot de promovare a educaţiei digitale în ciclul gimnazial

Ora de matematică, pe tabletă

La Şcoala Gimnazială din comuna Poiana Mărului a fost lansat ieri un proiect pilot, al cărui scop este promovarea educaţiei digitale la ciclul gimnazial şi îmbunătăţirea, prin metode de lucru interactive şi conţinut digital de tip „învăţare prin joc”, a rezultatelor şcolare ale elevilor. Pilotul se desfăşoară în 10 şcoli din mediul rural pe durata anului şcolar 2016 – 2017, unităţile respective primind un pachet complet pentru elevi şi profesori: echipare tehnologică a unui laborator (tablete, videoproiector şi laptop), conţinut educaţional digital şi materiale suport pentru Matematică şi TIC, un catalog online, formare dedicată pentru profesori în utilizarea materialelor digitale la clasă, dar şi suport permanent. „Digitaliada” propune o metodă de educaţie bazată pe aplicaţii şi jocuri digitale – „digital game-based learning (DGBL)”, menită să completeze metodele clasice utilizate până acum la clasă cu resurse educaţionale bazate pe tehnologie. „Sperăm ca metoda de «învăţare pe baza jocurilor digitale» şi a aplicaţiilor să deschidă noi drumuri pentru elevi, să le îmbunătăţească rezultatele şcolare şi să contribuim împreună la dezvoltarea educaţiei în anii următori”, a declarat Dana Deac, preşedinte al Fundaţiei Orange. Până în acest moment, valoarea totală a proiectului – pilot Digitaliada este de peste 350.000 de euro. „Mă bucur că şcoala noastră se află între cele 10 unde este implementat proiectul şi că noi, comunitatea şi administraţia locală, suntem parte a lui. Sperăm să placă şi copiilor, să îi capteze cât mai mult, iar noi îi vom sprijini ca şi până acum, pentru că educaţia este una dintre priorităţile noastre”, a spus şi primarul comunei Poiana Mărului, Alexandru Catalin Persoiu.  

      

15 minute de joc în cadrul unei ore de curs
Mai exact, în cadrul unor ore de matematică şi TIC se vor folosi jocuri video şi aplicaţii cu conţinut educaţional cu scopul de a încuraja o implicare mai mare a elevilor la clasa şi de a le oferi acestora oportunităţi de antrenare în învăţarea interactivă şi abilităţile necesare pentru societatea globalizată, tehnologică, a secolului 21. Jocurile digitale propuse în proiect sunt identificate în strânsă legătură cu obiectivele de învăţare din programa şcolară, dar completate de aplicaţii digitale pentru a oferi profesorilor şi elevilor un cadru mai larg de folosire a echipamentelor digitale în timpul orelor. „Vom folosi aplicaţiile în jur de 15 minute, fie pentru a exersa noţiunile teoretice dobândite anterior, fie  chiar în timpul procesului de acumulare de noi informaţii”, au explicat profesorii de matematică şi TIC de la şcoala din Poiana Mărului. Plecând de la conţinutul educaţional al jocurilor si aplicaţiilor, profesorii vor primi exemple de planuri de lecţie demonstrative pentru modul în care poate fi folosit conţinutul digital la clasă. În paralel, pentru TIC, elevii şi profesorii vor beneficia de materiale pentru dezvoltarea competenţelor digitale pentru tabletă şi PC. „Proiectul reprezintă un exemplu de investiţie în viitor printr-un proiect ambiţios şi complex, cu o abordare 360 grade. Se adresează şcolilor, se adresează profesorilor şi se adresează elevilor, oferind tuturor resurse noi care, pe viitor, vor avea un impact pozitiv pe termen lung şi vor contribui la o schimbare semnificativă în comunitate” a declarat Liudmila Climoc, Chief Executive Officer Orange România.

+5 -0

Comentarii

Colegiul Pedagogic "Vasile Lupu" Iasi

2016-09-24 07:36:49


Ce spun formabilii ? Găsesc ceva nou ? Care sunt diferențele față de învățarea clasică, ce probleme au, ce foloase în plus consideră că au ? Dacă au acces la web puteau să-și exprime și păreri în acest mediu vis a vis de soluția găsită... Elevii liceelor pedagogice viitori învățători nu era o soluție mai bună ?

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie