Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 09:36

Organizaţiile non-guvernamentale cer oprirea dezbaterilor pe tema noului Cod Rutier

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 11 ianuarie 2016

Acestea cer timp pentru a-şi formula propunerile bazate pe analiza, timp de 14 luni, a traficului rutier din cele mai mari oraşe din România printre care se numără şi Braşovul.

23 de organizaţii non-guvernamentale au transmis o scrisoare deschisă preşedintelui României, Klaus Iohannis, ministrului pentru Consultare Publică şi Dialog Civic şi senatorilor prin care cer oprirea dezbaterilor pe tema proiectului de Lege pentru modificarea Codului Rutier (modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice). „S-a solicitat întreruperea dezbaterilor pe acest proiect de lege pentru a permite specialiştilor care lucrează la Planurile de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) să prezinte propunerile lor de modificare a Codului Rutier după ce aceştia au analizat timp de 14 luni traficul rutier din cele mai mari oraşe din România”, a precizat Mihai Tatu, preşedintele Asociaţiei Visum pentru Educaţie şi Cultură Braşov, care se numără printre semnatarele acestei scrisori deschise.
Potrivit acestuia, pentru a facilita implementarea cât mai rapidă a acestor planuri de mobilitate este necesar ca modificările aduse Codului Rutier să se facă în acord cu dezbaterile ce vor urma analizei documentelor elaborate de specialiştii contactaţi de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP). „Faptul că în Senatul României se discută o modificare a Codului Rutier chiar înainte ca experţii să definitiveze documentele PMUD este o cauză a lipsei de comunicare între instituţii şi a lipsei consultărilor reale”, consideră Tatu, precizând că dezbaterile şi adoptarea legii trebuie amânate după definitivarea procesului de informare şi consultare a cetăţenilor (etapă premergătoare definitivării PMUD). 
Pentru a putea accesa fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană până în 2020 în vederea derulării de investiţii în reţeaua de drumuri, precum şi în transportul public, Braşovul avea nevoie de un Plan de Mobilitate Urbană. Conturarea acestuia a început încă din 2014 de un consorţiu internaţional de specialişti sub coordonarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice şi a reprezentanţei din România a Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, la finele lui 2015 fiind organizată şi dezbaterea publică, fiind totodată transmise experţilor şi o serie de măsuri de îmbunătăţire a acestui plan. Costul investiţiilor propuse prin acest plan de mobilitate pentru fluidizarea traficului din Braşov se ridică la suma de 156 de milioane de euro, derularea proiectelor propuse urmând să se finalizeze după 2031. 
 
Apel la preşedintele României
În mesajul adresat preşedintelui României, cele 22 de ONG-uri cer ca acesta să-şi exercite funcţia de mediator între puterile statului, precum şi între reprezentanţii autorităţilor şi societate, astfel încât experţii români şi străini care au lucrat la elaborarea planurilor de mobilitate urbană să poată oferi soluţiile optime. „Pentru prima dată în România, peste 100 de experţi români şi străini lucrează la elaborarea unor Planuri de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) ce ar trebui să ofere soluţii pentru multe dintre problemele generate de sistemul de transport: congestii, poluare, costuri mari pentru infrastructură şi transport, sănătate, accesibilizare etc. Respectarea acestor strategii este obligatorie, iar modificările aduse Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.195/2002 trebuie să se facă în acord cu documentele elaborate de specialiştii contactaţi de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice”, se arată în scrisoarea deschisă.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie