leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6563 RON

1 USD = 3.8076 RON

1 GBP = 5.3154 RON

1 XAU = 162.5151 RON

1 AED = 1.0367 RON

1 AUD = 2.9074 RON

1 BGN = 2.3808 RON

1 BRL = 1.1157 RON

1 CAD = 2.9737 RON

1 CHF = 3.8976 RON

1 CNY = 0.6037 RON

1 CZK = 0.1833 RON

1 DKK = 0.6252 RON

1 EGP = 0.2153 RON

1 HUF = 1.4953 RON

1 INR = 0.0573 RON

1 JPY = 3.5179 RON

1 KRW = 0.3528 RON

1 MDL = 0.2299 RON

1 MXN = 0.2035 RON

1 NOK = 0.4836 RON

1 NZD = 2.7309 RON

1 PLN = 1.1122 RON

1 RSD = 0.0394 RON

1 RUB = 0.0614 RON

1 SEK = 0.4487 RON

1 TRY = 0.9292 RON

1 UAH = 0.1458 RON

1 XDR = 5.5082 RON

1 ZAR = 0.3107 RON

Editia 7607 - 24 apr 09:50

Pakistanezii vin la Braşov în februarie după camioane Roman

Autor:

Publicat la 29 decembrie 2017

Pakistanezii vin la Braşov în februarie după camioane Roman

După un 2017 destul de bun, fabrica de camioane Roman Braşov aşteaptă un 2018 potenţial excelent, februarie fiind luna când sunt şanse mari să se semneze un contract uriaş cu Pakistan-ul, care ar asigura „încărcarea” uzinei pe următorii ani, scrie Capital.ro.
O delegatie din Pakistan, formată din oficiali civili şi militari, vin în februarie la fabrica Roman Braşov pentru a negocia o comandă de 500 de camioane, fiecare la un preţ de circa 200.000 de euro, care ar acoperi producţia pe următorii ani. Două camioane civile, 6x6, dar şi cu aplicaţii militare(tractare, transport trupe), pe care fabrica braoveană le-a trimis în ţara asiatică au trecut toate teste la care a fost supus, deşert, stânci, condiţii meteo extreme, astfel încât statul Pakistan este convins că acesta este produs care le trebuie, spune directorul Roman, Carol Rugacs, pentru sursa citată. „Acum 10 zile m-au sunat, s-au decis şi vin să discutăm condiţiile contractuale. Nu au negociat şi cu un alt producător, doar noi suntem în cărţi”, arată Rugacs. În acest condiţii, mega-contractul de 100 de milioane de euro are şanse mari să fie semnat. Totuşi, nu este ca şi semnat. Aceasta pentru că Roman Braşov are o problemă: este în insolvenţă, din 2014, şi îi este foarte dificil să obţină scrisori de garanţie bancară pentru exporturi. Aceste scrisori sunt esenţiale, dacă o fabrică vrea să obţină un credit furnizor de la client, practic un avans pentru lansarea producţiei. Adică exact ce vrea fabrica braşoveană, pentru că nu dispune de suficienţi bani pentru a lansa producţia, nici măcar pe loturi medii. „Sperăm să găsim înţelegere la Eximbank sau la CEC, instituţii financiare ale statului român. Că tot spun reprezentanţii statului că susţin industria românească. Să vedem cum o susţin”, mai spune Rugacs. Acesta se declară totuşi încrezător că băncile de stat şi oficialii de stat vor găsi o soluţie ca să nu se piardă acest contract.
În luna februarie a acestui an, fabrica braşoveană a încheiat un contract de 12 milioane de euro pentru acelaşi tip de camion cu un client din Taiwan. Camioanele Roman au capacitate de încărcare de 32 până la 40 de tone şi pot fi adaptate, în scopuri civile, la multiple tipuri de transport şi lucrări. Acestea pot fi de tipul basculantă, autotractor sau chiar betonieră.
De asemenea, uzina a livrat, de curând, şi ulltimul camion militar dintr-un contract cu MApN pentru 23 de unităţi. Astfel, 2017 marchează un an de reviriment al Roman, după aproape trei ani în care fabrica aproape că nu a lucrat. 2018 poate fi însă un an de „înflorire” dacă prinde contractul cu Pakistan-ul.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotional