Curs BNR

1 EUR = 4.9759 RON

1 USD = 4.6361 RON

1 GBP = 5.8194 RON

1 XAU = 345.2064 RON

1 AED = 1.2622 RON

1 AUD = 3.0287 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.9058 RON

1 CAD = 3.3885 RON

1 CHF = 5.0891 RON

1 CNY = 0.6404 RON

1 CZK = 0.1977 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2736 RON

1 INR = 0.0556 RON

1 JPY = 2.9563 RON

1 KRW = 0.3359 RON

1 MDL = 0.2606 RON

1 MXN = 0.2729 RON

1 NOK = 0.4212 RON

1 NZD = 2.7588 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0496 RON

1 SEK = 0.4230 RON

1 TRY = 0.1434 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1122 RON

1 ZAR = 0.2481 RON

Editia 8174 - 02 mai 02:39

Parcăm sub Piaţa Sfatului?

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 11 decembrie 2015

Tunel de la Judeţean în Centrul Civic şi cinci parcări subterane centrul oraşului, asta cred unii că lipseşte din Planului de Mobilitate al Braşovului

Parcăm sub Piaţa Sfatului?

Braşovenii au putut face propuneri în vederea îmbunătăţirii Planului de Mobilitatea Urbană prin care au fost conturate proiecte de aproximativ 156 de milioane de euro, până în 2031, în vederea dezvoltării infrastructurii pentru pietoni şi biciclişti, dar şi efectuarea de lucrări ce vizează fluidizarea circulaţiei mijloacelor de transport în comun şi fluidizarea traficului.
Până la începutul acestei luni, când s-a încheiat dezbaterea publică a acestui plan, patru entităţi au făcut propuneri concrete pe care le-au transmis în scris Primăriei Braşov. Majoritatea vizează dezvoltarea infrastructurii pietonale şi a celei pentru biciclişti, ţinând cont că acestea au prezintă deficienţe în prezent.

Tunel contra tunel
Printre soluţiile prezentate în vederea descongestionării traficului rutier este aceea a amenajării unui tunel rutier de la Spitalul Judeţean cu ieşire în Centrul Civic, o zonă care este intens circulată în prezent. Pentru problema parcărilor s-a lansat ideea ca actuala parcare de lângă Primăria nouă să fie transformată în parcare multietajată cu 600 de locuri. Alte patru parcări au fost propuse pentru zona centrală a oraşului, din care una chiar sub Piaţa Sfatului, cu 500 de locuri, alta sub B-dul Eroilor care să fie interconectată cu o zonă de parcare tot subterană în zona dintre Primăria – Poştă şi Prefectură şi ultima, subterană, dar şi supraterană în locul fostelor garaje ale Partidului de lângă clădirea SIF. În „schimbul” acestor cinci noi zone de parcare, s-a cerut renunţarea la parcarea subterană propusă sub Parcul Central şi tunelul rutier care să facă legătura între zona SIF şi Casa Armatei, care au fost incluse în Planul de Mobilitate de către specialiştii care au întocmit documentul.

Tramvai din Tractorul în Livada Poştei
Construcţia unei linii de tramvai electric e o altă nouă măsură pe care unii ar vrea-o implementată la Braşov. Noua linie ar urma să pornească de la vechiul depou de tramvaie, care se află în apropierea mall-ului Coresi, şi care să continue spre Gară, iar apoi spre Livada Poştei, cu posibilitatea de extindere a linie şi spre Şchei. Traseul propus al liniei de tramvai ar urma să meargă pe strada 13 Decembrie până în zona Parcului Tractorul, de unde linia să continue prin parc să traverseze calea ferată, să meargă paralele cu linia de cale ferată prin spatele blocurilor de la Făget şi să ajungă la Gară. Din această zonă traseul ar urma să continue pe B-dul Victoriei, să treacă prin Parcul din Centrul Civic, apoi pe Iuliu Maniu – Vlad Țepeş, până la Teatru – B-dul Eroilor, să ocolească sensul giratoriu de la Casa Armatei şi să meargă prin marginea Parcului Central spre strada Lungă, după care să urce spre Livada Poştei. La întoarcere, tramvaiul ar urma să meargă direct pe B-dul Eroilor, pe 15 Noiembrie – Castanilor – Iuliu Maniu, iar apoi din Centrul Civic ca pe traseul de dus.

Piste de biciclete şi semafoare în locul giratoriilor
În schimb, Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR) a subliniat faptul că acest plan de mobilitate trebuie să răspundă nevoii de accesibilitate şi a persoanelor cu dizabilităţi şi să există o infrastructură dedicată acest persoane, dar şi pentru pietoni, astfel încât lăţimea trotuarelor să fie de minim 1,8 metri. Totodată, reprezentanţii OPTAR au subliniat faptul că pistele pentru biciclişti trebuie regândite, astfel încât să nu se mai suprapună cu traficul pietonal, să fie separate şi de traficul rutier, iar bicicliştii să parcurgă traseele fără întreruperi, astfel încât accesarea şi părăsirea acestor piste să poată fi făcute în condiţii de siguranţă. Şi Asociaţia Visum Braşov a făcut o serie de propuneri cu privire la infrastructura pentru biciclişti, pe baza unor studii existente. Nu în ultimul rând, braşoveanul Răzvan Rusu le-a cerut iniţiatorilor Planului de Mobilitate Urbană să reanalizeze proiectul din perspectiva trecerilor pentru pietoni din zona sensurilor giratorii, ţinând cont că pietonii sunt dezavantajaţi în momentul de faţă. Acesta este de părere că ar fi mai optimă semaforizarea acestor intersecţii.

Propunerile vor fi analizate de specialişti
Coordonatorul echipei care lucrează la elaborarea elaborează documentului, consilierul local Adrian Atomei, a precizat că aceste propuneri vor fi analizate de către specialiştii care au întocmit planul de mobilitate. „Toate propunerile făcute până în data de 4 decembrie, când s-a încheiat dezbaterea publică, au fost preluate, în vederea analizării. În următoarea perioadă, vom stabili care dintre ele vor fi integrate în proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului de Mobilitate Urbană care va fi înaintat aprobării Consiliului Local Braşov. Cel mai probabil, actul normativ va fi inclus pe ordinea de zi a şedinţei de plen de anul acesta”, a precizat Atomei.
 

+0 -1

Comentarii

dorel

2015-12-11 11:59:28


Aia cu tramvaiul, gogonata rau de tot.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie