Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 11:19

Parcare de peste 2.000 de locuri sub Parcul Central „Nicolae Titulescu”

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 04 ianuarie 2019

Iniţial, acesta ar fi trebuit să aibă o capacitate de 700 de locuri

Parcare de peste 2.000 de locuri sub Parcul Central „Nicolae Titulescu”

Dacă până acum se vorbea de o parcare subterană cu 700 de locuri sub Parcul Central Nicolae Titulescu, zilele trecute, primarul Braşovului, George Scripcaru, a anunţat că a discutat posibilitatea extinderii acesteia cu reprezentanţii firmei care se ocupă de elaborarea studiului de  fezabilitate şi a proiectului tehnic. „Luăm în calcul folosirea unei suprafeţe cât mai mari pentru realizarea acestei parcări, astfel încât să ajungă la o capacitate de 2.000 - 3.000 de locuri. Este un proiect simplu şi uşor de realizat”, a declarat sursa citată.
Proiectul tehnic şi studiul de fezabilitate pentru această investiţie sunt realizate de firma bucureşteană SC Consitrans SRL, care, în luna noiembrie a acestui an, a semnat cu Primăria Braşov un contrat în valoare de 576.220 lei, cu tot cu TVA (484.219 lei fără TVA). Consultantul va avea la dispoziţie 7 luni pentru finalizarea documentaţiei.

Cum arăta proiectul iniţial
Conform documentaţiei aferente licitaţiei prin care a fost desemnat proiectantul, parcarea ar urma să aibă o capacitate de 700 de locuri (din care 4% pentru persoanele cu dizabilităţi şi pentru încărcarea vehiculelor electrice), suprafaţa construită urmând a fi de 4.180 metri pătraţi.  Proiectul mai prevede şi instalarea unor senzori speciali cu ajutorul cărora vor putea fi identificate eventualele scurgeri de gaze de la maşinile alimentate cu GPL, ceea ce înseamnă că, spre deosebire de parcarea de la Spitalul Militar „Regina Maria”, la cea de la Parcul Central vor putea fi lăsate şi aceste autovehicule.
De asemenea, în momentul atribuirii contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic, reprezentanţii municipalităţii braşovene au subliniat că „singurele indicii” care acuză parcajul subteran vor fi indicatoarele rutiere şi semnalizările specifice.
Înainte de începerea lucrărilor, vegetaţia considerată valoroasă va fi strămutată, iar după terminarea intervenţiilor zona afectată se va reamenaja peisager şi vegetaţia va fi adusă înapoi.

Finanţare de la bugetul local
Proiectul parcării subterane de la Parcul Central „Nicolae Titulescu” este inclus în Planul de Mobilitate Urbană şi Durabilă al Municipiului Braşov, iar pentru realizarea lucrărilor, reprezentanţii municipalităţii braşovene au afirmat de mai multe ori că au în plan accesarea unor fonduri europene. Totuşi în lista de proiecte prezentată în vară de Banca Mondială, ca sursă de finanţare pentru construirea parcării este indicată ca sursă de finanţare a lucrărilor bugetul local. De asemenea, specialiştii instituţiei au făcut şi nişte calcule, conform cărora, pentru construcţia unei parcări subterane de sub Parcul „Nicolae Titulescu” şi pentru sistematizarea zonei centrale a oraşului, ar fi nevoie de 8 milioane de euro.

Comentarii

Mos Petre

2019-01-04 13:38:19


Apoi, drajii mei, nu sciti ca acolo-i mlastina dedesubt ?

Doina

2019-01-04 09:33:13


Sper sa nu realizeze ; totul se face pentru hotelul preconizat a se construi in locul cladirii vechi "Telefoane" ; au distrus parcul dendrologic de la vechiul Palat al Pionierilor , acum vor distruge si Parcul Titulescu. Pe brasoveni ii intreaba cineva?

Cristian

2019-01-04 09:09:29


Acum cativa ani cand se discuta despre aceasta parcare, una dintre probleme era posibila afectare a arborilor la stramutare, mai ales ca Parcul Central este laborator pentru Facultatea de Silvicultura. Acum mai exista acest risc? Apoi, aceasta parcare va aduce masinile spre centru in loc sa incurajam o zona centrala doar pentru pietoni. Avem o strategie de mobilitate urbana pentru zona centrala a Brasovului?

Willy

2019-01-04 07:03:01


Jeguri.

Costea Ion

2019-01-04 07:00:00


Oare cât a primit semianalfabetul cu scripca pentru acest proiect de distrugere a frumuseților Brașovului, oraș în care s-a aciuat milogul? De ce plătim noi, din buget, parcarea pentru prăpădiții ăia cu hotelul??? Alții nu știu cum să alunge mașinile din zonele ultracentrale, la noi hoții de la primărie le aduc.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie