Curs BNR

1 EUR = 4.9754 RON

1 USD = 4.6739 RON

1 GBP = 5.8294 RON

1 XAU = 359.4100 RON

1 AED = 1.2727 RON

1 AUD = 3.0029 RON

1 BGN = 2.5439 RON

1 BRL = 0.8841 RON

1 CAD = 3.3857 RON

1 CHF = 5.1301 RON

1 CNY = 0.6459 RON

1 CZK = 0.1973 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0958 RON

1 HUF = 1.2669 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0239 RON

1 KRW = 0.3381 RON

1 MDL = 0.2628 RON

1 MXN = 0.2760 RON

1 NOK = 0.4260 RON

1 NZD = 2.7610 RON

1 PLN = 1.1462 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1437 RON

1 UAH = 0.1182 RON

1 XDR = 6.1501 RON

1 ZAR = 0.2467 RON

Editia 8166 - 19 apr 06:34

Parcarea care ne-a costat dublu decât trebuia

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 29 mai 2017

Cu 15 luni de întârziere, Primăria a inaugurat parcarea de tranzit către Poiana Braşov. Aceasta va deveni funcţională după aprobarea tarifelor şi a schemei de personal

Parcarea care ne-a costat dublu decât trebuia

După trei ani de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, respectiv 3 martie 2014, parcarea supraetajată din Poiana de Jos (vis-a-vis de Cabana Junilor) primarul Braşovului, George Scripcaru, a anunţat vineri că lucrările au fost terminate.  
Noua parcare este la o distanţă de aproximativ doi kilometri de staţiune, iar motivul pentru care a fost construită este descongestionarea traficului din Poiana Braşov. „Vor fi 434 de locuri de parcare pentru autovehicule, locuri pentru microbuze şi autobuze, locuri pentru vehicule ale persoanelor cu handicap şi locuri pentru biciclete. Parcarea va oferi toate facilităţile unei parcări moderne. Foarte important este şi terminalul de transport, care ne va oferi posibilitatea de a prelua turiştii care îşi vor lăsa maşinile în această parcare şi a-i transporta cu autobuze de capacitate mică până în staţiune”, a declarat primarul George Scripcaru.



De la 2% la 50%
Pentru realizarea acestei parcări, municipalitatea braşoveană a obţinut o finanţare europeană prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, iar de la bugetul local trebuia asigurată o cofinanţare de doar 2%, condiţia fiind ca proiectul să fie implementat până la data de 31 decembrie 2015. Cum acest lucru nu s-a întâmplat, toate lucrările realizate după data de 1 ianuarie 2016 au fost plătite de la bugetul local.
Valoarea totală lucrărilor pentru construirea parcării a fost de 19.735.926 lei, iar până la data de 31 decembrie 2015, constructorul iniţial (asocierea format din SC Conforest SA şi SC Tong SRL) a efectuat 80% din lucrări, în valoare de 9.756.369,81 lei, din care 9.247.650 lei a fost finanţarea din partea Uniunii Europene, potrivit „decontului” prezentat vineri de Primăria Braşov.
În aceste condiţii, în luna aprilie 2016,  contractul cu firmele care au început proiectul a fost reziliat şi a fost organizată o nouă procedură, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în data de 19 octombrie 2016, constructor fiind SC Romfit Grup SRL, care şi-a terminat treaba în 4 aprilie 2017. Aceste lucrări au fost plătite cu 9.979.558 de lei, 100% din bugetul local, 0% de la UE.
Practic, după datele prezentate de municipalitate, pentru parcarea din Poiana Mică s-au virat 10.488.277 lei de la bugetul local şi 9.247.650 lei din fonduri UE, adică peste 50% din banii municipiului, în loc de 2% cât ar fi trebuit dacă lucrarea s-ar fi efectuat la timp.

În 31 mai se vor aproba şi HCL-urile care aprobă tarifele şi angajările de personal
Chiar dacă parcarea este gata, aceasta nu este, încă, funcţională, din moment ce nu există personalul necesar administrării şi nu sunt stabilite tarifele. Potrivit reprezentanţilor municipalităţii braşovene, în şedinţa de plen a Consiliului Local Braşov din 31 mai se vor aproba tarifele de parcare, dar şi schema de personal, compusă din 18 salariaţi.

434 de locuri de parcare pentru autoturisme
Parcarea are 4 niveluri, unul la subsol, unul la demisol, unul la parter,  iar ultimul la terasă. Parcarea are o capacitate de 434 de locuri pentru autoturisme  parcării este de (16 locuri persoane cu dizabilităţi), din care 102 locuri la subsol, câte 112 la demisol şi terasă şi 108 locuri la parter. În exterior sunt amenajate 140 de locuri pentru biciclete, 9 pentru mijloacele de transport în comun (microbuze şi autobuze) şi alte 6 pentru autocare. Proiectul cuprinde şi o staţie de autobuz a viitoarei linii care va asigura transportul public către şi dinspre Poiana Braşov. De asemenea, accesul turiştilor către staţiune se va putea face şi cu microbuze, care vor asigura accesul direct la principalele puncte de interes ale staţiunii.
Accesul auto şi pietonal în parcare se face pe la parter prin două porţi de intrare, iar ieşirea se face la nivelul subsolului.
Potrivit proiectului, zona tehnică asimilată terminalului cuprinde un spaţiu de acces pietonal pentru public (dotată cu grupuri sanitare, zonă de aşteptare, la intrare şi ieşire, şi un lift adaptat persoanelor cu dizabilităţi), unul tehnic (automatizarea aceesului şi ieşirii, sistemele de plată, supraveghere video, comunicaţii, sistem de detecţie şi stingere incendii, control iluminat) şi sistemul de taxare, care se poate efectua automat sau cu operator.




 

+0 -9

Comentarii

Paganel

2017-05-29 19:11:50


Oricum de câțiva ani m-am mutat pe Valea Prahovei......PA....m-ai lipseşte să face-ți o mocăniță şi un vaporaş....ca să plec cu automobilul apoi să iau autobuzul,mocăniță,vaporaşul şi în sfărşit să ajung pe pârtie unde instalațiile nu funcționează că bate vântu cu 2m/s şi instalațiile sunt vechi.....

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie