Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 03:15

Pas cu pas, centrul Braşovului devine pietonal!

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 13 sepembrie 2016

Parcări interzise pentru a face rost de clienţi la parking-ul de la Spitalul Regina Maria

Pas cu pas, centrul Braşovului devine pietonal!

Reprezentanţii municipalităţii braşovene au anunţat că se realizează un studiu de monitorizare a traficului rutier din Centrul Istoric al oraşului, pentru a se vedea dacă  unele străzi din această zonă pot fi transformate în pietonale.

Apollonia Hirscher - pietonal
Printre zonele vizate este strada Apollonia Hirscher, mai precis tronsonul cuprins între intersecţia acesteia cu strada Poarta Şchei şi giratoriul de pe strada Castelului. De altfel, potrivit viceprimarului Laszlo Barabas, pe lista lucrărilor propuse, se află şi transformarea în alee pietonală prin înlocuirea îmbrăcăminţii de asfalt degradat cu calupuri de bazalt prelucrat pe segmentul amintit al străzii Apollonia Hirscher. „În funcţie de condiţiile meteo, intervenţia pe această arteră ar putea începe din acest an, după ce se vor obţine documentele necesare începerii lucrărilor”, a declarat viceprimarul. În prezent, pentru aceste lucrări este în curs de elaborare proiectul tehnic.

Acces auto interzis şi pe străzile din în jurul Colegiului Naţional Unirea
Pietonală ar putea deveni şi zona dintre strada Nicolae Bălcescu şi Modarom, dar se analizează şi posibilitatea transformării în întregime a străzii Postăvarului în pietonal. Se are în vedere interzicerea traficului auto şi pe porţiunea dinspre Prefectură spre intersecţia cu strada Politehnicii, dar şi pe Politehnicii, pe segmentul din spatele Colegiului Naţional Unirea până la intersecţia cu Nicolae Bălcescu.

Staţionări interzise şi la Maternitate
Pe lista zonelor care ar urma să fie transformate în pietonale se numără şi cea dintre sediul Arhivelor Statului şi Maternitate, pe unde se face accesul După Ziduri.

Parcarea de la Banca Agricolă, închisă
O altă zonă „fără maşini” va fi şi platforma de la Piaţa Sfatului nr. 27, din spatele fostei Bănci Agricole, unde acum este o parcare. Aici, municipalitatea are în vedere efectuarea unor reparaţii la platforma cu pavaj din bazalt şi redeschiderea circulaţiei pietonale spre Aleea După Ziduri, lucrări ce ar putea începe încă din acest an.
În curs sunt deja lucrările de pe strada Sfântul Ioan, sectorul cuprins între intersecţia acesteia cu străzile Mureşenilor şi Mihail Sadoveanu. În această perioadă se trec în subteran cablurile de pe clădiri, după care artera va fi pavată cu dale de bazalt şi va fi transformată în alee pietonală.

Sens unic pe Dobrogeanu Gherea
În paralel, Primăria Braşov ia în calcul şi introducerea sensului unic pe strada Dobrogeanu Gherea, care face legătura între cartierul Valea Cetăţii şi Centrul Istoric.

Ce mai închidem? Parcările din zona Star!
Inaugurată în luna decembrie a anului trecut, parcarea de la Spitalul Militar nu a fost prea căutată de şoferi. Una dintre cauze ar putea fi lipsa indicatoarelor, astfel că reprezentanţii Primăriei au anunţat că au în vedere creşterea numărul de semne direcţionale către această parcare. Tot pentru a a-i convinge pe şoferi să îşi lase maşinile în parcarea de la Spitalul Militar, municipalitatea ia în calcul şi desfiinţarea parcării din faţa Magazinului Star, dar şi a celei de deasupra halei agroalimentare de aici. Aceste măsuri, au motivat cei din Primăria Braşov, ar putea veni în contextul în care parcarea de la Spitalul Militar, cu o capacitate de 450 de locuri, stă aproape goală şi „trebuie protejată o investiţie de câteva zeci de milioane de lei”.

+5 -5

Comentarii

Dada

2016-09-13 13:42:12


În principiu parcarea de la Sp. Militar nu e subterana, deci nu ar avea o problemă masinile cu GPL. Din câte am auzit, eu nu am parcat acolo, pare strâmta si sunt dificultăți la manevrare. Dar ....parcări mai trebuie, nu ar trebui reduse...

FRITZ WALTER

2016-09-13 12:33:33


Inainte de a face o investitie, se face un studiu care indica daca aceasta este necesara sau nu. Noi facem investitia si apoi incercam sa o "protejam" ? ... Sensul unic Pe Dobrogeanu Gherea ar fi o alta prostie, asa cum este si incurcarea circulatiei in zona Minerva, prin instituirea de sensuri unice. Creem probleme acolo unde acestea nu sunt !!!

Gosti

2016-09-13 12:04:30


Si ce facem cu masinile care au instalatie GPL?. Nu cumva este interzis parcarea subterana in parcari ca la Spitalul Militar a masinilor cu GPL,Domnilor de la Primarie?

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie