Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 07:02

Pasajul Fartec intră în şantier, fără a se impune deocamdată şi restricţii

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 05 august 2015

Valoarea lucrărilor de consolidare a acestui pasaj cu o lungime de aproape 250 de metri este de 8,28 milioane de lei, iar reparaţiile ar urma să fie definitivate în maximum doi ani

Pasajul Fartec intră în şantier, fără a se impune deocamdată şi restricţii
Săptămâna viitoare, reprezentanţii Primăriei Braşov vor semna ordinul de începere a lucrărilor la vechiul Pasaj Fartec, lucrări ce ar urma să se finalizeze în maximum doi ani. Valoarea lucrărilor a fost  estimată la suma de 8.553.567 de lei, fără TVA (10,6 milioane de lei cu tot cu TVA), iar contractul a fost adjudecat de Sopmet SA Bucureşti (care este lider de contract) împreună cu Consal SRL din Braşov pentru suma de 8.286.192,83 lei, inclusiv TVA. La licitaţie au participat patru firme sau asociere de firme.
Investiţia este una multianuală şi va fi finanţată de la bugetul local. Purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov a precizat că, pentru început, circulaţia nu va fi restricţionată pe vechiul pasaj, fiindcă se va începe cu lucrările la infrastructură, respectiv consolidarea pilonilor şi a grinzilor. „În momentul în care se va ajunge la lucrările de suprastructură, constructorul va prezenta un plan de închidere a circulaţiei pe acest pasaj rutier, plan care va fi analizat şi avizat şi de către Poliţia Rutieră”, a precizat Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov. După închiderea vechiului pasaj, se va circula doar pe pasajul cel nou, pe câte o singură bandă pe sens, cât se va lucra sub pasaj urmând să se impună doar unele limite de viteză.
 
De la consolidări la montare de dispozitive antiseismice
Pasajul a fost construit în anul 1971 şi are o lungime de aproape 250 de metri şi o lăţime de peste 12 metri şi a mai fost în reparaţii capitale doar la începutul anilor 2000. În conformitate cu expertiza efectuată de o firmă specializată, una dintre grinzi este serios fisurată, betonul a început să cadă de pe armături, care sunt ruginite, apa se infiltrează în placa de beton, iar stâlpii de susţinere au, la rândul lor, fisuri verticale. Totodată, constructorul va trebui să monteze şi dispozitive antiseismice, fiindcă acestea lipsesc. Apa şi substanţele chimice pe bază de cloruri, folosite iarna pentru deszăpezire au fost de fapt principalii inamici ai pasajului, acestea infiltrându-se în beton care s-a degradat atât la suprafaţa de acoperire a armăturilor cât şi în profunzime. Investiţia este una multianuală, finanţată de la bugetul local, iar lucrările ar urma să dureze maximum doi ani. Nu în ultimul rând, se va lucra şi la realizarea unor elemente de protecţie a pilonilor de lângă calea ferată, astfel încât aceştia să fie protejaţi în cazul în care ar fi izbiţi de un tren deraiat.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie