Curs BNR

1 EUR = 4.5867 RON

1 USD = 3.9006 RON

1 GBP = 5.0073 RON

1 XAU = 161.1410 RON

1 AED = 1.0619 RON

1 AUD = 3.0836 RON

1 BGN = 2.3452 RON

1 BRL = 1.2327 RON

1 CAD = 3.0977 RON

1 CHF = 4.0378 RON

1 CNY = 0.5853 RON

1 CZK = 0.1756 RON

1 DKK = 0.6167 RON

1 EGP = 0.2196 RON

1 HUF = 1.5095 RON

1 INR = 0.0608 RON

1 JPY = 3.5693 RON

1 KRW = 0.3434 RON

1 MDL = 0.2184 RON

1 MXN = 0.2207 RON

1 NOK = 0.4926 RON

1 NZD = 2.8411 RON

1 PLN = 1.0723 RON

1 RSD = 0.0384 RON

1 RUB = 0.0660 RON

1 SEK = 0.4811 RON

1 TRY = 1.1130 RON

1 UAH = 0.1531 RON

1 XDR = 5.4964 RON

1 ZAR = 0.2950 RON

Editia 6544 - 22 aug 23:40

Pasajul vechi de la Fartec stă închis până în aprilie 2018

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 15 mai 2017

Constructorul a anunţat că nu paote respecta termenul din contract, toamna lui 2017

Pasajul vechi de la Fartec stă închis până în aprilie 2018

Viceprimarul Braşovului, Laszlo Barabas, a anunţat că a fost semnat contractul pentru asistenţa tehnică pentru reparaţiile capitale de la pasajul vechi de la Fartec, după ce vechiul document a expirat. Proiectul a fost întârziat din cauza constatării unor defecţiuni la unul dintre piloni, care nu fuseseră descoperite în momentul expertizelor tehnice efectuate înainte de deschiderea şantierului. Valoarea noului contract de asistenţă tehnică, încheiat cu SC Primfo SRL, aceeaşi firmă care a făcut şi proiectul de reabilitare a pasajului, este de 30.000 lei (plus TVA) şi este valabil până finalizarea lucrărilor. „De luni, 15 mai, se vor putea relua lucrările. În paralel, proiectantul va trebui să găsească  va trebui să găsească soluţiile tehnice pentru lucrările neprevăzute la pilonul la care s-au constatat problemele suplimentare”, a declarat Barabas.

Iarna grea şi probleme la un pilon
În aceste condiţii, reprezentantul municipalităţii a precizat că lucrările nu vor mai fi terminate în toamna acestui an (septembrie - octombrie), aşa cum s-a stabilit prin contractul de lucrări, ci în primăvara anului viitor, mai precis în luna aprilie. „Termenul s-a prelungit din cauza iernii, care a durat mai mult decât în anii precedenţi, dar  şi a întreruperii lucrărilor ca urmare a descoperirii problemelor la pilonul respectiv”, a mai spus Barabas.

Şantier deschis în 2015
Vechiul pasaj de la Fartec a intrat în reparaţii capitale în anul 2015, iar în luna aprilie a anului 2016 a fost închis traficului auto, când au fost începute lucrările de refacere a părţii de suprastructură, pe care circulă maşinile. Valoarea lucrărilor de reabilitare a pasajului, care a fost construit în 1971, a fost iniţial contractată cu 8.286.192,83 lei, inclusiv TVA, constructor fiind SC Sopmet SA din Bucureşti în asociere cu SC Consal SRL din Braşov. Potrivit contractului, lucrările ar trebui să fie gata cel târziu în data de 1 septembrie 2017. Până acum, constructorul a definitivat partea de consolidare a fundaţiilor şi a pilelor de susţinere (picioarele podului). De asemenea, partea carosabilă a fost decopertată până la placa de beton, fiind demolate atât trotuarele, cât şi parapetele de pe pod, care urmează să fie refăcute în totalitate.
Decizia efectuării reparaţiilor capitale a fost luată după ce, în urma unor expertize tehnice, au fost constatate defecţiuni majore, altele decât cele descoperite după începerea lucrărilor.

+0 -2

Comentarii

dan

2017-05-15 07:30:05


Greu mai facem poduri noi, greu le reparam pana si pe cele facute deja de altii. Impotenta pe linie!

Aurel Amalinei

2017-05-15 07:26:11


Pe timpul lui Ceausescu in doi ani s-a facut transfagaraseanul si acum in doi ani se face un pilon de la un pod si in final la receptie se pote da un verdict negativ.Unde ore ai ajuns ROMANULE?

rammstsin

2017-05-15 07:01:13


Olandezii au făcut un tunel pe sub autostradă in 3 zile!!!!!!!....voi va cacați de 3 ani pentru o reparație !/!!

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional