Curs BNR

1 EUR = 4.5512 RON

1 USD = 4.0714 RON

1 GBP = 5.2875 RON

1 XAU = 163.8139 RON

1 AED = 1.1084 RON

1 AUD = 3.0424 RON

1 BGN = 2.3270 RON

1 BRL = 1.2450 RON

1 CAD = 3.0141 RON

1 CHF = 4.1668 RON

1 CNY = 0.5909 RON

1 CZK = 0.1720 RON

1 DKK = 0.6116 RON

1 EGP = 0.2256 RON

1 HUF = 1.4737 RON

1 INR = 0.0628 RON

1 JPY = 3.6392 RON

1 KRW = 0.3620 RON

1 MDL = 0.2209 RON

1 MXN = 0.2189 RON

1 NOK = 0.4853 RON

1 NZD = 2.8598 RON

1 PLN = 1.0842 RON

1 RSD = 0.0370 RON

1 RUB = 0.0722 RON

1 SEK = 0.4681 RON

1 TRY = 1.1404 RON

1 UAH = 0.1550 RON

1 XDR = 5.6204 RON

1 ZAR = 0.3125 RON

Editia 6487 - 24 mai 02:13

Pasajul vechi de la Fartec stă închis până în aprilie 2018

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 15 mai 2017

Constructorul a anunţat că nu paote respecta termenul din contract, toamna lui 2017

Pasajul vechi de la Fartec stă închis până în aprilie 2018

Viceprimarul Braşovului, Laszlo Barabas, a anunţat că a fost semnat contractul pentru asistenţa tehnică pentru reparaţiile capitale de la pasajul vechi de la Fartec, după ce vechiul document a expirat. Proiectul a fost întârziat din cauza constatării unor defecţiuni la unul dintre piloni, care nu fuseseră descoperite în momentul expertizelor tehnice efectuate înainte de deschiderea şantierului. Valoarea noului contract de asistenţă tehnică, încheiat cu SC Primfo SRL, aceeaşi firmă care a făcut şi proiectul de reabilitare a pasajului, este de 30.000 lei (plus TVA) şi este valabil până finalizarea lucrărilor. „De luni, 15 mai, se vor putea relua lucrările. În paralel, proiectantul va trebui să găsească  va trebui să găsească soluţiile tehnice pentru lucrările neprevăzute la pilonul la care s-au constatat problemele suplimentare”, a declarat Barabas.

Iarna grea şi probleme la un pilon
În aceste condiţii, reprezentantul municipalităţii a precizat că lucrările nu vor mai fi terminate în toamna acestui an (septembrie - octombrie), aşa cum s-a stabilit prin contractul de lucrări, ci în primăvara anului viitor, mai precis în luna aprilie. „Termenul s-a prelungit din cauza iernii, care a durat mai mult decât în anii precedenţi, dar  şi a întreruperii lucrărilor ca urmare a descoperirii problemelor la pilonul respectiv”, a mai spus Barabas.

Şantier deschis în 2015
Vechiul pasaj de la Fartec a intrat în reparaţii capitale în anul 2015, iar în luna aprilie a anului 2016 a fost închis traficului auto, când au fost începute lucrările de refacere a părţii de suprastructură, pe care circulă maşinile. Valoarea lucrărilor de reabilitare a pasajului, care a fost construit în 1971, a fost iniţial contractată cu 8.286.192,83 lei, inclusiv TVA, constructor fiind SC Sopmet SA din Bucureşti în asociere cu SC Consal SRL din Braşov. Potrivit contractului, lucrările ar trebui să fie gata cel târziu în data de 1 septembrie 2017. Până acum, constructorul a definitivat partea de consolidare a fundaţiilor şi a pilelor de susţinere (picioarele podului). De asemenea, partea carosabilă a fost decopertată până la placa de beton, fiind demolate atât trotuarele, cât şi parapetele de pe pod, care urmează să fie refăcute în totalitate.
Decizia efectuării reparaţiilor capitale a fost luată după ce, în urma unor expertize tehnice, au fost constatate defecţiuni majore, altele decât cele descoperite după începerea lucrărilor.

+0 -2

Comentarii

dan

2017-05-15 07:30:05


Greu mai facem poduri noi, greu le reparam pana si pe cele facute deja de altii. Impotenta pe linie!

Aurel Amalinei

2017-05-15 07:26:11


Pe timpul lui Ceausescu in doi ani s-a facut transfagaraseanul si acum in doi ani se face un pilon de la un pod si in final la receptie se pote da un verdict negativ.Unde ore ai ajuns ROMANULE?

rammstsin

2017-05-15 07:01:13


Olandezii au făcut un tunel pe sub autostradă in 3 zile!!!!!!!....voi va cacați de 3 ani pentru o reparație !/!!

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional