Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 12:09

BIROCRAŢIA SE TRAFICHEAZĂ LA BRAŞOV:

Pensionarul care vinde coada

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 24 mai 2017

A apărut la Permise şi Înmatriculări şi îngroaşă zilnic rândul cu bonurile luate „pentru nepot”

Pensionarul care vinde coada

Prefectul Braşovului, Marian Rasaliu, i-a adus ieri, într-o conferinţă de presă, pe reprezentanţii Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor (SPCEVP) şi pe cei ai Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (SCRPCIV), pentru a explica de ce la cele două instituţii se formează cozi, iar cetăţenii sunt nemulţumiţi de calitatea serviciilor.
La cele două servicii, a explicat Rasaliu, au fost „probleme mai mult sau mai puţin speciale, iar de două săptămâni lucrurile s-au creat pe alte baze. Acum, toţi cetăţenii sunt egali în faţa funcţionarilor”.

La coadă… dimineaţa devreme sau noaptea foarte târziu
Potrivit şefului Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (SCRPCIV), comisarul-şef Oriana Albert Ani, pentru a-şi rezolva problemele, cetăţenii vin „dimineaţa devreme sau noaptea foarte târziu” pentru a-şi ridica bonurile de ordine. „Aceste tichete se asigură în limita capacităţii de procesare. Zilnic am suplimentat până la limita maximă admisă. Am făcut o medie în cea ce priveşte numărul de bonuri eliberate şi s-a ajuns la 350 – 370, dar cu precizarea că  la nivelul serviciului se prelucrează 1.100 - 1.200 de cereri sau solicitări pe zi. De aceea, rugămintea noastră este ca oamenii să nu mai vină la ore imposibile, ci după 8.30, când se deschid ghişeele. Oamenii au solicitat accesul în sediu în afara orelor de program, dar acest lucru nu se poate, pentru că există nişte reguli stricte, care trebuie respectate”, a afirmat reprezentanta serviciului.
De altfel, ea a afirmat că una dintre cauzele nemulţumirilor unor cetăţeni este faptul că a fost limitat accesul la bonuri de ordine pentru „intermediari”: „Aceştia iau bonuri de ordine în fiecare zi fără a avea motive bine fundamentate. De mai bine de o lună, eu am supravegheat emiterea bonurilor de ordine şi am depistat persoane, în general în vârstă, care veneau zilnic pentru ridica bonuri, spunând au venit pentru un nepot, a doua zi pentru alt nepot, dar, în realitate, le luau pentru a le valorifica. Ceea ce am făcut noi a fost să limităm accesul «traficanţilor de bonuri»”.
Pe de altă parte, ea a reamintit faptul că braşovenii au şi posibilitatea „programării online”, zilnic fiind eliberate câte 40 de bonuri pentru permise, iar „rezervările” se pot face cu maxim două luni în avans. „Din 29 mai se va deschide o aplicaţie care va permite programarea online pentru înmatriculări, transcrieri şi radieri”, a anunţat comisarul-şef.
Pe de altă parte, Albert Ani a precizat că sunt probleme şi cu însoţitorii candidaţilor care vin să susţină probele teoretice sau practice pentru obţinerea permisului de conducere, întrucât lucrătorii serviciului sunt puşi în situaţia de a lucra sub presiune. „Vrem să evităm transformarea accesului într-un trafic de influenţă”, a explicat aceasta.  
Nu în ultimul rând, comisarul şef al SCRPCIV a afirmat că schema de personal a instituţiei este mult subdimensionată:  „Ne desfăşurăm activitatea cu 21 persoane. Ieri (luni-n.r.), trei angajaţi erau în concediu de odihnă, iar o a patra persoană era în concediu medical.  Practic, cu  17 oameni avem de acoperit 1.100 -  1.200 de solicitări pe zi. Pentru o bună funcţionare, am avea nevoie de 41 de angajaţi”.
 
Tot mai multe paşapoarte, din cauza Brexit-ului, atentatelor teroriste sau a angajatorilor  
Explicaţii despre aglomeraţia infernală a dat ieri şi reprezentantul Serviciului Paşapoarte, comisarul-şef  George Apetroaie, care a motivat incovenienţele prin volumul mare de muncă. „De la an la an volumul de activitate creşte. De exemplu, anul trecut, în primul trimestru, am procesat 7.450 de dosare, iar în aceeaşi perioadă din anul 2017 numărul acestora a ajuns la 8.974. Anul trecut, Serviciul de Paşapoarte Braşov a prelucrat 38.356 de cereri, faţă de 30.672 de cereri, în 2015”, a explicat Apetroaie. De asemenea, el a  afirmat că, pe lângă solicitările depuse personal la sediu, mai trebuie procesate şi cele trimise de ambasadele sau consulatele României din străinătate, sau cele ale Poliţiei de Frontieră. Acesta a mai spus că se aşteaptă la un număr tot mai mare de cereri pentru eliberarea paşapoartelor, una dintre cauzele care îi determină pe braşoveni să îşi facă paşaport fiind Brexit-ul, temerea principală fiind că nu vor mai putea să intre în Marea Britanie doar cu buletinul. Locuitorii judeţului care vor să călătorească peste graniţă sunt speriaţi şi de atentatele teroriste care au avut loc pe glob, motiv pentru care preferă să aibă paşaportul la ei, pentru cazuri extreme. De asemenea, a mai spus Apetroaie, solicită paşapoarte şi persoanele care lucrează legal în străinătate, pentru că pe aceste documente apare semnătura titularului, lucru care nu se întâmplă în cazul cărţilor de identitate, iar angajatorii preferă să verifice semnăturile. „Dacă în alţi ani în afara perioadelor de vârf, cum ar fi perioada sărbătorilor pascale, a sărbătorilor de iarnă sau sezonul estival, erau mai puţine cereri, acum şi în aceste perioade avem creşteri cu 20% şi chiar 38% ”, a precizat comisarul şef George Apetroaie.

Lucrătorii de la Paşapoarte se grăbesc degeaba
Reprezentantului Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor a mai spus că mulţi beneficiari îşi cumpără bilete de călătorie în străinătate şi nu verifică dacă mai au paşapoartele valabile. „Zilnic, emitem 80 - 90 de paşapoarte simple temporare, cu o valabilitate de un an, iar peste 85% dintre cereri sunt pentru minori, iar în aceste situaţii, procedura este mult mai complicată, pentru că trebuie depuse şi scanate o serie de documente, în funcţie de fiecare caz în parte.  Mulţi vin şi  spun că le trebuie paşaportul repede, dar apoi nu mai vin să le ridice. Noi facem astfel încât aceste documente să fie gata în două ore, deşi legea ne permite să le eliberăm în termen de 5 zile”, a precizat Apetroaie.
Şi la această instituţie se lucrează cu mai puţini oameni decât ar fi nevoie: „La acest serviciu au fost 27 de angajaţi, acum mai sunt 13, iar jumătate dintre ei vor să plece. Anul trecut am obţinut deblocarea a trei posturi, pe care le-am scos la concurs, dar nu s-a prezentat nici un candidat”.

Angajări, poate la rectificarea bugetară
Prefectul Braşovului, Marian Rasaliu, a afirmat că a mers de mai multe ori la Bucureşti, pentru a discuta problema angajărilor, dar şi pentru face demersuri în vederea deschiderii unui birou integrat de paşapoarte şi înmatriculări la Făgăraş. „Pentru noi angajări e nevoie de buget şi cred la următoarea rectificare, din iunie sau iulie, se va putea rezolva această problemă. În ceea ce priveşte înfiinţarea serviciului de la Făgăraş, am predat personal ministrului de Interne raportul celor doi colegi de la Braşov (de la Paşapoarte şi de la Înmatriculări). În perioada următoare vom găsi cea mai bună variantă pentru înfiinţarea acestei structuri. La Făgăraş, 6 sau 7 posturi ar fi suficiente. Dacă reuşim, degrevăm 35% – 40 % din efortul colegilor de la Braşov”, a explicat prefectul.



 

+2 -0

Comentarii

rammstein

2017-05-24 07:32:39


tara de cacao...de ce nu dati voie sa se faca toate actele astea in locatlitaile unde locuiesc???..de ce trebuie s avina din tot judetul la brasov??? de ce nu se pot face toate aceste acte in cele trei municipii fagaras ,codlea ,sacele ???....de ce ??....pentru ca n-am scapat de centarlismul comunist !!!..toate de la capitala....acelasi sistem securist ca inainte de '89....daca aceste municipii pot face carti de identitate pentru ca au apartaura necesara si bazell de date ,de ce n-ar putea face si niste cacaturi de pasapoarte sau carnete de sofer?....pana atunci stati la cozile comuniste ale banditului din teleorman...ce-ati votat acum aveti...

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie