Curs BNR
1 EUR = 4.9764 RON
1 USD = 4.6500 RON
1 GBP = 5.8180 RON
1 XAU = 344.1075 RON
1 AED = 1.2660 RON
1 AUD = 3.0368 RON
1 BGN = 2.5444 RON
1 BRL = 0.8953 RON
1 CAD = 3.3893 RON
1 CHF = 5.0964 RON
1 CNY = 0.6422 RON
1 CZK = 0.1980 RON
1 DKK = 0.6671 RON
1 EGP = 0.0968 RON
1 HUF = 1.2774 RON
1 INR = 0.0557 RON
1 JPY = 2.9944 RON
1 KRW = 0.3380 RON
1 MDL = 0.2617 RON
1 MXN = 0.2743 RON
1 NOK = 0.4198 RON
1 NZD = 2.7572 RON
1 PLN = 1.1482 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0504 RON
1 SEK = 0.4254 RON
1 TRY = 0.1436 RON
1 UAH = 0.1175 RON
1 XDR = 6.1277 RON
1 ZAR = 0.2497 RON
Publicat la 26 iulie 2019
La patru ani de la semnarea contractului de revizuire a studiului de fezabilitate pentru tronsonul de autostradă proiectat între Făgăraş şi Sibiu, lucrurile bat în continuare pasul pe loc.
Pentru Revizuirea Studiului de Fezabilitatea pentru Sibiu – Făgăraş, contractul a fost semnat încă din aprilie 2015, având o valoare de 16,3 milioane de lei fără TVA. Şase luni mai târziu, CNAIR a fost înştiinţată de Ministerul Fondurilor Europene că proiectul nu va mai primi finanţare prin POS Transport, iar în lipsa altor surse de finanţare, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a suspendat proiectul imediat, în noiembrie 2015. După fix un an, în noiembrie 2016, suspendarea a fost ridicată ca urmare a fondurilor obţinute în cadrul Programului Operaţional Infrastructura mare (POIM) 2014-2020. Dar, din cauza unei perioade prea lungi de inactivitate, a fost nevoie de alte 60 de zile pentru verificarea şi contactarea „experţilor cheie”, adică până în 17 ianuarie 2017.
Traseul şoselei nu este încă destul de clar
Singurul pas concret care s-a făcut anul acesta, a fost obţinerea în 2019 de către Compania de Drumuri a unui certificat de urbanism din partea Consiliului Judeţean, document eliberat tocmai vederea revizuirii studiului de fezabilitate pentru această şosea, respectiv pentru refacerea proiectului preliminar. Conform Ministerului Transporturilor, acum doi ani au fost realizate investigaţii geotehnice pe sectorul de autostradă cuprins între km 0+100 – km 23-0000. De asemenea, în mai 2017 a avut loc o primă şedinţă cu reprezentanţii JASPERS în care au fost analizate aspecte referitoare la Analiza multicriterială preliminară (AMC). La final, reprezentanţii JASPERS au recomandat analizarea mai multor variante de traseu. Traseul şoselei de mare viteză urma să fie stabilit până la finalul lunii august a acelui an, adică 2017. În schimb, şi în primăvara acestui an, Ministerul Transporturilor susţinea că traseul este încă în analiza experţilor JASPER, care evaluează două variante: cu conectare în autostrada A1 la Veştem sau cu conectare în A1 la Boiţa. La nivelul judeţului Braşov, în conformitate cu detaliile din certificatul de urbanism, tronsonul de autostradă ar urma să treacă prin localităţile Mândra, Făgăraş, Beclean, Recea, Voila, Drăguş, Viştea şi Ucea.
Reamintim că JASPERS este un parteneriat de asistenţă tehnică între Comisia Europeană, BEI şi BERD, care oferă consultanţă independentă pentru pregătirea proiectelor majore cofinanţate din Fondul European de Dezvoltare Regională şi Fondul de coeziune.
Un proiect de peste 700 de milioane de euro
Singura vestea bună în toţi aceşti ani este că CNAIR a obţinut măcar finanţarea europeană pentru Revizuirea Studiului de Fezabilitate.
Autostrada Sibiu – Făgăraş face parte din Autostrada Sibiu – Braşov, în lungime de aproape 106 kilometri. În Master Planul General de Transport, Autostrada Sibiu – Braşov apare ca parte din Autostrada Transilvania şi are ca perioadă de implementare 2016 – 2020, cu un cost al construcţiei estimat la 737 milioane de euro.
nu este nici un comentariu
România ar putea fi a 19-a ţară membră a clubului F-35, cel mai performant avion de generaţia a cincea. Guvernele de la Bucureşti şi Washington poartă discuţii pe această temă. Ministrul[...]
2024-05-02 citeste mai multAl 22-lea magazin Dr.Green a fost deschis pe strada Republicii numărul 14 și îi așteaptă pe cei care doresc să adopte un stil de viață sănătos în fiecare zi, de la ora 9:00 până[...]
2024-05-02 citeste mai multServiciul Român de Informaţii (SRI) deschide înscrierile pentru specializările de ofiţer operativ și ofițer analist în perioada 6 - 31 mai. Ofiţerul operativ are rolul esenţial[...]
2024-05-02 citeste mai multArmata română ar putea avea în curând obuziere de 155 de mm şenilate (K-9 Thunder) produse în Coreea de Sud. În licitaţia lansată de Ministerul Apărării a rămas doar[...]
2024-05-02 citeste mai multMinistrul Finanţelor, Marcel Boloş, a anunţat că ordonanţa de urgenţă privind măsurile de digitalizare adoptată marţi, 30 aprilie, de Guvern, include şi pe cea referitoare la marile proprietăţi[...]
2024-05-02 citeste mai mult
Adaugă un comentariu