Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 22:20

Peste 300 de exproprieri pentru noul tronson de cale ferată dintre Caţa şi Apaţa

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 13 aprilie 2018

Doar pe documentaţii şi evaluări CFR va plăti 2,72 milioane de lei

Peste 300 de exproprieri pentru noul tronson de cale ferată dintre Caţa şi Apaţa

Aproape 28 de kilometri de cale ferată între localităţile braşovene Caţa şi Apaţa, parte din sectorul Braşov – Sighisoara de pe Coridorul IV feroviar, au fost scoase la licitatie pentru mdoernizare pentru circulaţia cu viteză maximă de 160 km/h. Ţinând cont că şi traseul ar urma să fie modificat, sunt necesare o serie de exproprieri. În conformitate cu datele studiului de fezabilitate efectuat de CFR pentru acest proiect, va fi necesară exproprierea a 305 imobile (terenuri sau locuinţe). În vederea efecuării acestor exproprieri este necesară pentru început o evaluare a acestora, dar şi întocmirea documentaţiilor cadastrale pentru o suprafaţă de 855,3 hectare de pe acest tronson.
În vederea realizării acestora, CFR a lansat o licitaţie publică, costul total estimat pentru cadastrarea zonei şi evaluarea imobilelor expropriate fiind de 2,72 milioane de lei cu tot cu TVA. Firma care va câştiga contractul va trebui să realizeze documentaţiile cerute în cel mult 385 de zile, ofertele fiind aşteptate până în data de 22 mai.
Subsecţiunea 2 a tronsonului Braşov – Sighişoara, Apaţa CapY- Cap X Caţa (km 208+088,954 – km 236+157,940), circa 28 de km, va fi reabilitată prin intermediul unui contract de lucrări care va acoperi lucrările civile din staţii, terasamente şi consolidări, poduri, podeţe, tuneluri, drumuri, energoalimentare şi telecomunicaţii feroviare, precum şi lucrările ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR), semnalizare şi centralizare electronică.
Secţiunea presupune un traseu nou pentru linia de cale ferată, eliminând o buclă pe care vechea cale ferată o face în zona Apaţa - Ormeniş - Augustin - Racoş. Astfel, după staţia Apaţa, traseul caii ferate „coteşte” spre  vest prin tunelul Ormenis, evitând bucla care trecea pe lângă localitatea Augustin. Noul traseu, imediat după staţia Racoş, nu va mai face un ocol pe la Rupea, ci va merge drept, prin tunelul Homorod.
Proiectul prevede realizarea a trei tuneluri, doua dintre ele având o lungime considerabila: Tunel Homord – 5 km, Tunel Mureni – 700 metri şi Tunel Ormeniş – 6,9 km. Valoarea totală estimată a contractului pentru modernizarea acestei căi ferate este de 2,86 miliarde lei, fără TVA (623,24 milioane euro), sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 81,74%, iar cofinanţarea, în proporţie de 18,26%, de la bugetul de stat.

+5 -0

Comentarii

rammstein

2018-04-13 07:38:29


aleluia !!...aleluia...

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie