Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 00:56

Pilotul Mircea Crăciun a fost găsit putrezit, în munţi, în planorul lui

Autor: Sorin ŢÎRCĂ

Publicat la 23 noiembrie 2015

Descoperirea a fost făcută, întâmplător, de către un turist

Pilotul Mircea Crăciun a fost găsit putrezit, în munţi, în planorul lui
Pilotul braşovean Mircea Crăciun a decolat cu planorul în data de 6 august 2015. De atunci, nimeni nu l-a mai văzut şi a fost căutat, fără succes, de peste 1.200 de jandarmi, poliţişti şi salvamontişti şi alte forţe în numai puţin de 6 judeţe. Sâmbătă, la mai bine de trei luni de la prăbuşire, planorul şi trupul neînsufleţit al pilotului au fost găsite în Masivul Postăvaru, în zona Muchia Cheii, una foarte greu accesibilă. Un turist care trecea pe un traseu nemarcat din masiv a văzut bucăţi din planor şi a sunat imediat la 112. „În jurul orei 11.45, un turist a sunat la Serviciul de urgenţă 112 şi a informat că a văzut în Masivul Postăvaru, în zona Muchia Cheii, bucăţi dintr-un planor. O echipă mixtă, formată din pompieri, salvamontişti, jandarmi montani, vânători de munte şi poliţişti, a plecat spre locul indicat. Se pare că în zona epavei ar fi şi cadavrul pilotului”, ne-a declarat căpitanul Ciprian Sfreja, la puţin timp după ce turistul a sunat la 112. În jurul orei 14:30, echipa de intervenţie a ajuns la faţa locului. „Prima echipă ajunsă în zona indicată din Munţii Postăvaru a confirmat că este vorba de epava planorului pilotat de Mircea Crăciun”, ne-a precizat căpitanul Ciprian Aldea, purtător de cuvânt al Inspectoratului Judeţean al Jandarmeriei Braşov. Din primele verificări, seria aparatului de zbor identificat (5855) corespunde cu cea a planorului dat dispărut la începutul lunii august din acest an. Totodată, forţele de la faţa locului au descoperit rămăşiţe umane la bordul aparatului de zbor. Prefectul Mihai Mohaci a declarat că în carlingă se afla cadavrul pilotului, în stare avansată de putrefacţie, însă acesta nu era întreg.
Operaţiunea de cercetare şi de recuperare a epavei planorului, precum şi a cadavrului pilotului, a fost întreruptă, sâmbătă seară, o dată cu lăsarea întunericului, pentru a nu pune în pericol vieţile membrilor echipelor de intervenţie, fiind reluată duminică dimineaţă.
 
 
Cadavrul pilotului, dus ieri la Medicină Legală
De duminică a început şi investigarea cauzelor pentru care aparatul de zbor s-a prăbuşit. Pentru aceasta, până la sosirea organelor de anchetă, coordonată de către procurorul general Sorin Vasilache, din cadrul Parchetului Curţii de Apel Braşov, precum şi de Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS), nimic nu a fost mişcat din loc, iar zona a fost izolată. 
Potrivit purtătorului de cuvânt al Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Braşov, Ciprian Aldea, citat de Mediafax, cadavrul pilotului Mircea Crăciun, găsit în carlinga planorului, a fost preluat de poliţiştii criminalişti, duminică, şi transportat la Serviciul de Medicină Legală Braşov. În ceea ce priveşte epava planorului, Ciprian Aldea a spus că aceasta va fi ridicată cu ajutorul unui elicopter, în cursul zilei de luni. „Zona este în continuare izolată şi va rămâne o echipă de jandarmi montani acolo şi peste noapte. Va veni mâine (luni - n.r.) un elicopter care va prelua epava”, a spus reprezentantul IJJ Braşov.
 
Au trecut pe lângă el, în vară
Locul unde a fost descoperită epava a fost verificat din zbor şi în timpul căutărilor din vară, dar nu a fost descoperit niciun indiciu, probabil din cauza vegetaţiei bogate la acea dată.
Potrivit unui comunicat de presă al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU), Masivul Postăvarul a fost inclus de mai multe ori, în cursul verii, în arealul de căutare, într-o zonă care a depăşit o mie de hectare, însă aparatul de zbor nu a putut fi identificat atunci din cauza desimii pădurii. Zona Muchia Cheii a fost verificată atât cu forţe la sol, inclusiv cu alpinişti, în zonele abrupte, cât şi cu elicoptere şi drone. „Misiunea de identificare a aeronavei a rămas permanentă pentru personalul din zonă, care a efectuat verificări, de mai multe ori, pe baza indiciilor furnizate de la persoanele care au frecventat zona ca turişti. Acum, o astfel de sesizare s-a confirmat”, se arată în comunicatul IGSU.
Şi secretarul de stat în Ministerul de Interne, Raed Arafat, a spus că a avertizat încă din luna august, de la dispariţia planorului în Masivul Postăvarul, că s-ar putea ca echipele de căutare să treacă pe lângă epavă şi să nu o vadă, din cauză că zona era împădurită şi foarte deasă. „Zona era deasă, cu copaci. Puteau trece în apropierea lui şi să nu-l vadă. Ca să-l fi văzut, ar fi trebuit să fie chiar lângă el, întrucât era o zonă foarte deasă", a declarat Arafat.
 
 
Cel mai bun planorist, brutar de meserie
Considerat cel mai bun pilot de planor de distanță din România, Mircea Crăciun a dispărut pe 6 august. Aparatul de zbor a fost închiriat de la o firmă din străinătate de către pilot, care îl testa pentru prima dată după asamblare. În 6 august, membri ai Aeroclubului Braşov l-au ajutat pe acesta să se înalţe şi să decoleze din Masivul Postăvarul, în condiţiile în care Mircea Crăciun se pregătea pentru a atinge un record mondial de 1.000 de kilometri în zbor liber. Decolarea a avut loc fără un plan de zbor la ora 12.30, iar Crăciun şi-a folosit ultima oară telefonul mobil la ora 13.06, în timp ce traversa staţiunea Predeal. El nu a mai contactat reprezentanţii Aeroclubului Ghimbav sau familia şi nu a mai revenit la bază, fiind dat, în timpul nopţii, dispărut. 
Mircea Crăciun avea o firmă de panificaţie-patiserie în Sfântu Gheorghe, judeţul Covasna, zborul cu planorul fiind marea lui pasiune.
 
 
+0 -0

Comentarii

ohhooooo

2015-11-23 02:16:43


Ce bine l-au cautat. Acuma e interesant cand a murit pilotul: imediat la impact sau dupa ceva timp de la impact. Ca daca aia au trecut pe langa el si pilotul traia e cam grava situatia si atunci scuza gata pregatita cum ca se putea trece pe langa epava si sa nu fie vazuta e cam gogonata. Cam ca toate explicatiile de la SMURD.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie