Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 01:06

Podul de cale ferată de la Budila va fi reconstruit de CFR Infrastructură. Din 5 scenarii analizate, s-a optat pentru structura metalică

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 15 sepembrie 2020

Podul de cale ferată de la Budila va fi reconstruit de CFR Infrastructură. Din 5 scenarii analizate, s-a optat pentru structura metalică

Luat de viitura din 30 iunie 2018, podul de cale ferată de la Budila (de pe calea ferată Braşov – Întorsura Buzăului) va fi reconstruit de CFR Infrastructură. Deocamdată, proiectul este în stadiul lansării licitaţiei de lucrări, anunţul fiind lansat de Sucursala Regională de Căi Ferate Braşov zilele trecute.

Licitaţie lansată: investiţie de 29.780.623 lei, 15 luni pentru execuţie
Conform anunţului postat pe platforma electronică de achiziţii publice, investiţia este estimată la 29.780.623 lei, cu tot cu TVA, iar constructorii care sunt interesaţi de acest proiect pot depune ofertele până în data de 9 octombrie 2020. Lucrările vor dura 12 luni, însă acestui termen i se adaugă şi 3 luni de iarnă, ceea ce înseamnă că noul pod de cale ferată va fi dat în folosinţă după 15 luni de la deschiderea şantierului.

Lucrări şi în albia Tărlungului
Licitaţia de lucrări a fost lansată după ce, în urmă cu un an, CFR Infrastructură a semnat un contract pentru realizarea documentaţiei tehnice aferente proiectului, dosarul fiind predat beneficiarului de către consultant în data de 29 iulie.
Noul pod de la Budila va fi va avea o deschidere de 70 de metri şi va fi realizat pe structură metalică, aceasta fiind soluţia tehnică aleasă în urma analizării a cinci scenarii.
Potrivit memoriului tehnic, prin acest proiect se vor mai reabilita 301,6 de metri de cale ferată, iar albia râului Tărlung se reface prag deversor, astfel încât să fie redusă viteza de scurgere a apei. În ultimul rând, constructorul care va obţine acest contract va trebui să consolideze malurile, dar şi să amenajeze o scară pentru peşti.
Tot firma care va obţine acest contract va trebui să cureţe albia Tărlungului de resturile vechiului pod.
Prăbuşit acum 2 ani
Din iulie 2018, linia de cale ferată Braşov – Întorsura Buzăului a devenit neoperabilă, iar singurul tip de transport public este cel rutier, care nu este tocmai bine organizat pe această rută.  În urma viiturilor de atunci, podul de peste râul Tărlung s-a prăbuşit pe o lungime de 50-60 metri.
Linia de cale ferată a fost dată în folosinţă în 1931 şi peste 10 ani călătorii au fost transportaţi de operatorul privat Regiotrans (din decembrie anul trecut devenit Regio Călători).
După finalizarea lucrărilor, timp de 24 de ore, pe pod se va circula cu 5 km/h, iar în această perioadă va fi monitorizat comportamentul acestuia, apoi, treptat, se va ajunge la viteza normală.

+5 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie