Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 17:32

Podul de pe Drumul CET-ului „uitat” în sertarele CNAIR

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 31 mai 2019

Obiectivul este degradat, Primăria vrea să îl repare, dar nu poate, pentru că nu este al municipiului Braşov

Podul de pe Drumul CET-ului „uitat” în sertarele CNAIR

Chiar dacă Primăria Braşov a anunţat încă din anul 2016 că vrea să preia Drumul CET-ului de la Compania Naţională de Investiţii (arteră care face parte din vechea ocolitoare a oraşului), nici acum demersurile nu au fost finalizate. Între timp, mai precis în prima parte a anului 2017 o porţiune laterală din podul de pe acest drum s-a prăbuşit şi aşa a rămas, cu parapete de plastic şi restricţii de tonaj şi de viteză (maxim 3,5 t şi 30 km/h). Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu a avut nici un interes să repare podul, şi nici nu a făcut-o, iar Primăria Braşov nu avea baza legală pentru a interveni.
Problema acestui pod a fost discutată în plenul de ieri a Consiliului Local Braşov, când alesul local independent Şerban Şovăială a întrebat când se va rezolva problema.
„Pasajul este, încă, în proprietatea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Procesul-verbal de predare primire a obiectivului a fost semnat între companie şi Primăria Braşov, ar mai este nevoie de o hotărâre de Guvern. Ce s-a putut face până acum, respectiv semnalizarea zonei şi instituirea restricţiilor, s-a făcut”, a răspuns viceprimarul Braşovului, Barabas Laszlo.
La rândul său, primarul municipiului, George Scripcaru, a reamintit că s-au făcut de foarte mult timp demersurile pentru preluarea drumului şi, implicit, a podului, de către Primăria Braşov. „Cu toate acestea, hotărârea de Guvern nu a fost emisă, chiar dacă am revenit de mai multe ori cu cererea, dar nici un răspuns, chiar dacă este în interesul CNAIR să îl predea”, a explicat primarul.

Estimarea Primăriei Braşov: pasajul vechi de la Fartec, gata anul acesta
Tot în şedinţa de ieri, Şerban Şovăială a solicitat şi detalii referitoare la vechiul pasaj de la Fartec care, din anul 2015 este în reparaţii, iar de doi ani este închis. „În prezent, la acest pasaj se lucrează. Zilnic, pe şantier sunt câte 10 oameni, care fac demolări şi alte intervenţii. Din păcate, în cazul acestui proiect, s-a făcut o licitaţie pentru execuţia lucrărilor, a fost semnat contractul, apoi, în timpul lucrărilor au fost descoperite probleme mai mari decât cele estimate. În aceste condiţii, constructorul iniţial a renunţat la lucrări, pe motiv că nu se mai încadrează în suma contractată. Au urmat alte expertize, apoi încă o licitaţie, iar în toamna trecută a fost încheiat contractul pentru proiectarea şi finalizarea lucrărilor. Proiectul tehnic a fost finalizat, iar până la finalul anului sperăm ca lucrările să fie gata”, a declarat viceprimarul.
Costul de reabilitare a pasajului, care a fost construit în 1971, fusese stabilit la suma de 8.286.192,83 lei, inclusiv TVA, contractul fiind semnat cu Sopmet SA Bucureşti în asociere cu SC Consal SRL din Braşov, care, în anul 2017 au renunţat la contract, după ce au făcut lucrări în valoare de 2,2 milioane de lei.
Anul trecut, în luna septembrie a fost semnat contractul pentru finalizarea lucrărilor, în valoare de 9.193.514,51 de lei, fără TVA, constructor fiind firma braşoveană Recon.

+0 -2

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie