Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 13:39

Podul de pe strada Lânii va fi demolat

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 16 aprilie 2015

Acesta a fost amenajat pe o structură provizorie în 1970, fiind acum şi şubred, şi mai îngust decât strada. În locul lui va fi construit un nou pod, cu cinci metri mai lung şi de două ori mai lat decât în prezent

Podul de pe strada Lânii va fi demolat
Podul peste Canalul Timiş, de pe strada Lânii, va fi demolat în următoarea perioadă şi se va construi unul nou. În urma expertizei tehnice s-a constatat că acest pod a fost amenajat în 1970 pe o structură provizorie, însă nu a mai fost niciodată definitivat, tocmai de aceea este mai îngust decât strada şi totodată, obturează şi albia canalului. Primăria Braşov caută acum un constructor care să realizeze atât lucrările de demolare, cât şi construcţia noului pod, investiţia totală fiind estimată la suma de 1,68 milioane de lei fără TVA, fiind finanţată de la bugetul local. 
Întreaga lucrare ar trebui finalizată în 14 luni, iar noul pod ar urma să aibă o lungime de 18 metri şi o lăţime totală de 13 metri, fiind cu cinci metri mai lung şi de două ori mai lat decât în prezent. Partea carosabilă va avea două benzi de circulaţie a câte 3,9 metri lăţime fiecare, la care se vor adăuga două trotuare de câte 1,5 metri lăţime. „Lucrările sunt justificate de faptul strada Lânii se suprapune pe traseul drumului judeţean DJ 103 Ghimbav-Braşov, principala cale de acces din municipiul Braşov spre Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav. Această stradă asigură şi accesul din municipiul Braşov în partea de sud a cartierului Stupini şi în mod deosebit la unităţile economice amplasate în zonă. În prezent, circulaţia pe pod se desfăşoară alternativ, pe un singur fir, şi este nevoie de demolarea actualului pod şi construirea unui pod nou, care să asigure circulaţia în condiţii optime, potrivit actualelor norme de trafic şi de siguranţă. Investiţia este multianuală şi va fi suportată din bugetul local al municipiului”, a precizat primarul George Scripcaru. 
 
Un pod nesigur
Iniţial, edilii vroiau să repare  vechiul pod, dar expertiza tehnică a relevat necesitatea demolării sale întrucât acesta nu mai îndeplinea normele de siguranţă în vigoare. „Actualul pod nu poate fi lărgit, lungit, ridicat sau reparat pentru a mări capacitatea de circulaţie sau de scurgere a apei din canalul Timiş şi prezintă o stare pronunţată de degradare, la nivelul dalei de suprastructură, al armăturilor şi al parapeţilor de protecţie. Lăţimea carosabilă, de 5,26 de metri, cât şi a celor două trotuare, de 0,5 metri fiecare, nu mai corespund reglementărilor de trafic şi de siguranţă actuale. În plus, podul obturează parţial şi albia canalului Timiş”, se precizează în documentele de expertiză. 
 
Se va circula pe rute ocolitoare
De asemenea, în zona podului vor fi efectuate şi lucrări de apărare împotriva inundaţiilor, respectiv reamenajarea secţiunii albiei pe o lungime de aproape 52 de metri şi protecţia malurilor cu ziduri de sprijin pe o lungime de 17, 5 şi respectiv 11,2 metri. Noul pod va permite un debit de 50 metri cubi pe secundă al canalului Timiş, suficient pentru a preveni inundaţiile. Cât timp se va lucra la acest pod, traficul va fi deviat pe rute ocolitoare, neexistând posibilitatea amenajării unei construcţii provizorii în zonă. 
 
Pod nou şi pe Zizinului
Anul acesta vor începe şi lucrările de reabilitare a podului peste Timişul Sec de pe strada Zizinului, către Tărlungeni. şi în acest caz se va construi un nou pod, iar durata lucrărilor va fi tot de 14 luni. Pentru realizarea investiţiei au fost primite zece oferte, valoarea estimată a contractului fiind de 4,47 milioane de lei. Până acum, a fost finalizată analiza financiară şi tehnică a ofertelor şi se fac demersurile necesare în vederea contractării. În acest caz, pe durata şantierului, va fi amenajat un pod provizoriu, astfel ca să nu fie afectată circulaţia spre şi dinspre Tărlungeni. 
 
+3 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie