Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 23:09

Podul hobanat de la Micşunica nu este pe placul tuturor

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 18 februarie 2015

O parte din locatarii de pe strada Crinului nu sunt de acord cu această construcţie, fiindcă, spun ei, ar urma să fie ridicată foarte aproape de ferestrele lor, iar în condiţiile de trafic existente nu s-ar impune un pasaj cu câte două benzi pe sens

Podul hobanat de la Micşunica nu este pe placul tuturor
Intenţia Primăriei Braşov de a amenaja un pod hobanat peste calea ferată, în zona Micşunica, care să asigure atât accesul către cele două cimitire de peste linii, cât şi o legătură directă între cartierul Astra (din B-dul Saturn) şi centura Braşovului a stârnit nemulţumirea câtorva sute de braşoveni care locuiesc în blocurile din zonă. Aceştia au depus o petiţie la Primăria Braşov în care spun că podul hobanat i-ar „afecta foarte mult”. „Este total nepotrivit să se ridice un asemenea pasaj suprateran care să treacă la numai 5-6 metri de apartamentele blocurilor adiacente străzii Crinului (credem că nimănui nu-i convine să-i treacă un bulevard pe la geam, indiferent că se află la etajele 2, 3 etc.), iar lărgirea străzii Crinului la patru benzi va reduce la maximum spaţiul verde. Nu are nici o legătură zona unde va fi amplasat acest pasaj suprateran cu zona Micşunica, aşa cum a fost cerut de către locuitori. De asemenea, nu vedem utilitatea unui drum cu patru benzi în acea zonă, deoarece traficul nu o impune, iar, în plus, va mai exista de anul acesta, 2015, şoseaua de shopping (pe vechiul tronson al căii ferate de la Roman), care va traversa câmpul viran până la tronsonul I de ocolitoare şi care va prelua o parte din trafic”, au explicat semnatarii petiţiei.
Oamenii sunt de acord cu realizarea unui pasaj subteran pietonal şi rutier, dar cu câte o bandă pe sens, exact în acelaşi loc unde vrea Primăria să facă podul hobanat, în prelungirea străzii Crinului. Evident, nici această soluţie nu va rezolva solicitarea locuitorilor care îl vor la Micşunica, după cum se precizează chiar în petiţia unde apare şi ştampila Asociaţiei de proprietari Mercur 17. Consilierul local Răzvan Popa a precizat că soluţia în acest caz ar fi organizarea unei dezbateri publice cu locuitorii din zonă. „Din păcate, în zona celor două cimitire nu se poate amenaja o trecere la nivel cu calea ferată, care ar fi fost de altfel cea mai simplă soluţie, fiindcă CFR nu este de acord cu acest lucru. Trebuie găsită de comun acord o soluţie care să răspundă necesităţilor tuturor cetăţenilor”, a explicat Răzvan Popa. 
 
„Se face o investiţie în interesul tuturor”
De cealaltă parte, Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, a precizat că au avut loc deja discuţii atât cu locuitorii din zonă, cât şi cu reprezentanţii bisericilor care administrează cimitirele, încă amenajarea unui pasaj subteran nu se justifică, mai ales că se creează un acces către nişte obiective care nu sunt în proprietatea municipalităţii. „Pasajul pe care municipalitatea îl va construi trebuie să fie în interesul întregii comunităţi. Se va asigura în primul pentru legătura între Astra şi ocolitoare, apoi, se viabilizează întreaga zonă, se asigură şi accesul spre cele două cimitire, iar construirea podului se va face cu respectarea tuturor normelor legale din domeniul construcţiilor, inclusiv cu amplasarea de panouri fonoabsorbante şi de intimitate, ca în cazul Pasajului Independenţei. Nu se face o investiţie împotriva cetăţenilor din zonă, ci în interesul tuturor. Mai mult, zona Crinului rămâne aşa cum este, nu va fi afectată zona verde. Rămâne prima bandă cum este acum şi se va lărgi zona în partea spre câmp, nu spre blocuri”, a explicat purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea.
 
+0 -2

Comentarii

Mircea

2015-02-19 09:54:46


Vor sa faca poduri, 4 benzi...dar sa faca si ce au promis in campania electorala sau in studiile din 2009 ,,PLANURILE DE ACŢIUNE PENTRU REDUCEREA ZGOMOTULUI AMBIENTAL ÎN MUNICIPIUL BRAŞOV " respectiv bariere acustice (http://www.brasovcity.ro/documente/municipiu/Planurile%20de%20Actiune%20pentru%20REDUCEREA%20ZGOMOTULUI%20AMBIENTAL%20-%20extras.pdf). Au plantat 3 randuri de pomi si gata.

DAN

2015-02-18 12:43:27


Bai fratilor problema cea mare, nu este sa nu se faca, ci sa se faca subteran, e mult mai practic si mai ieftin.

Nicolai Barbulescu

2015-02-18 06:42:31


Pe citi ii intrebati atitea pareri o sa fie despre pod,ii deranjeaja circulatia masinilor dar a trenurilor care trec zi si noapte fiind si mai zgomotoase nu-i deranjeaja.In premiza anilor viitori cind circulatia va lua amploare se justifica 4 benzi mai ales ca va avea legatura cu ocolitoarea.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie