Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 00:44

Podul peste canalul Timiş, de pe strada Lânii, va fi înlocuit cu unul nou

Autor:

Publicat la 17 aprilie 2015

Podul peste canalul Timiş, de pe strada Lânii, va fi înlocuit cu unul nou
Municipalitatea a scos la licitaţie lucrările pentru demolarea podului peste canalul Timiş, de pe strada Lânii, în cartierul Bartolomeu. Termenul limită de depunere a ofertelor este 28 aprilie, iar anunţul de licitaţie a fost publicat pe site-ul Serviciului Electronic de Achiziţii Publice. Valoarea estimată a investiţiei, care va fi finanţată din bugetul local, este de 1,68 milioane de lei, fără TVA. „Este un proiect foarte important atât pentru accesul către aeroportul Braşov, cât şi pentru unităţile economice din zonă. Lucrările sunt justificate de faptul strada Lânii se suprapune pe traseul drumului judeţean DJ 103 Ghimbav-Braşov, principala cale de acces din municipiul Braşov spre Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav. Această stradă asigură şi accesul din municipiul Braşov în partea de sud a cartierului Stupini şi în mod deosebit la unităţile economice amplasate în zonă. În prezent, circulaţia pe pod se desfăşoară alternativ, pe un singur fir, şi este nevoie de demolarea actualului pod şi construirea unui pod nou, care să asigure circulaţia în condiţii optime, potrivit actualelor norme de trafic şi de siguranţă. Investiţia este multianuală şi va fi suportată din bugetul local al municipiului”, a explicat primarul George Scripcaru (foto medalion). Lucrarea trebuie finalizată în 14 luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor.
 
Podul vechi este de fapt o construcţie cu caracter provizoriu
Proiectul a fost demarat iniţial ca o lucrare de reparaţii capitale, însă expertiza tehnică a relevat necesitatea demolării sale şi înlocuirii cu o construcţie nouă, care să îndeplinească toate normele de siguranţă în vigoare. Potrivit expertizei tehnice, actualul pod nu apare ca o construcţie definitivă din punct de vedere al execuţiei, fiind probabil construit în cadrul unei organizări de şantier, în jurul anului 1970. Actualul pod nu poate fi lărgit, lungit, ridicat sau reparat pentru a mări capacitatea de circulaţie sau de scurgere a apei din canalul Timiş şi prezintă o stare pronunţată de degradare, la nivelul dalei de suprastructură, al armăturilor şi al parapeţilor de protecţie. Lăţimea carosabilă, de 5,26 de metri, cât şi a celor două trotuare, de 0,5 metri fiecare, nu mai corespund reglementărilor de trafic şi de siguranţă actuale. În plus, podul obturează parţial şi albia canalului Timiş. 
 
Construcţie care respectă toate normele de siguranţă şi de trafic
Noua construcţie va include trei categorii de lucrări, pe lângă demolarea actualului pod. Podul propriu-zis va avea o lungime de 18 metri şi o lăţime totală de 13 metri, fiind cu cinci metri mai lung şi de două ori mai lat decât în prezent. Partea carosabilă va avea două benzi de circulaţie a câte 3,9 metri lăţime fiecare, la care se vor adăuga două trotuare de câte 1,5 metri lăţime. Podul va cuprinde două culei de beton armat şi se va sprijini pe o fundaţie de beton armat, din coloane forate. Suprastructura constă într-o dală oblică de beton formată din 20 de grinzi prefabricate, peste care se va monta hidroizolaţia şi se va turna asfalt. Scurgerea apelor pluviale va fi asigurată prin drenuri transversale şi longitudinale, către cele două guri dezscurgere din capetele podului. De asemenea, vor fi montaţi parapeţi de protecţie atât la marginile podului, cât şi între trotuare şi carosabil. O a doua categorie de lucrări va fi cea de construcţie a rampelor de acces, în lungime de 38 de metri pe direcţia Braşov şi 59 de metri pe direcţia Ghimbav. A treia categorie de lucrări vizează protecţia şi apărarea contra inundaţiilor, între lucrările cele mai importante numărându-se recalibrarea şi reamenajarea secţiunii albiei pe o lungime de aproape 52 de metri şi protecţia malurilor cu ziduri de sprijin pe o lungime de 17, 5 şi respectiv 11,2 metri. Noul pod va permite un debit de 50 metri cubi pe secundă al canalului Timiş, suficient pentru a preveni inundaţiile. 
 
Trafic deviat în perioada lucrărilor
Potrivit reprezentanţilor municipalităţii, traficul la capetele podului şi în zona de şantier va fi închis în perioada lucrărilor, însă se va putea circula pe strada Lânii, până la pod. În funcţie de destinaţia deplasării, vor exista trei variante ocolitoare, respectiv giratoriul de la intersecţia dintre strada Lungă, Calea Feldioarei, strada Dimitrie Anghel şi Strada Gheorghe Doja, varianta strada Dimitrie Anghel - Plugarilor sau centura Municipiului Braşov. 
 
Reabilitarea podului peste Timişul Sec către Tărlungeni, aproape de semnarea contractului
Lucrările de reabilitare a podului peste Timişul Sec de pe strada Zizinului, către Tărlungeni, vor începe şi ele în acest an. „A fost finalizată analiza financiară şi tehnică a ofertelor şi se fac demersurile necesare contractării”, au declarat reprezentanţii Primăriei. Deschiderea ofertelor la licitaţia postată pe SEAP a fost făcută pe 21 ianuarie, fiind înregistrate zece oferte, la un preţ de pornire de 4,47 milioane de lei. Şi aici, podul actual va fi demolat şi construit de fapt din nou. Lucrările vor dura 14 luni de la emiterea ordinului de începere. Pe perioada construcţiei noului obiectiv, va fi realizat un pod provizoriu, astfel încât să nu fie afectat traficul rutier. Investiţia, de asemenea multianuală, va fi suportată tot din bugetul local. 

 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie