leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6578 RON

1 USD = 3.9575 RON

1 GBP = 5.1941 RON

1 XAU = 152.4712 RON

1 AED = 1.0774 RON

1 AUD = 2.8774 RON

1 BGN = 2.3815 RON

1 BRL = 0.9771 RON

1 CAD = 3.0579 RON

1 CHF = 4.1276 RON

1 CNY = 0.5771 RON

1 CZK = 0.1817 RON

1 DKK = 0.6244 RON

1 EGP = 0.2210 RON

1 HUF = 1.4395 RON

1 INR = 0.0545 RON

1 JPY = 3.5127 RON

1 KRW = 0.3541 RON

1 MDL = 0.2353 RON

1 MXN = 0.2100 RON

1 NOK = 0.4872 RON

1 NZD = 2.6380 RON

1 PLN = 1.0821 RON

1 RSD = 0.0394 RON

1 RUB = 0.0600 RON

1 SEK = 0.4516 RON

1 TRY = 0.6364 RON

1 UAH = 0.1409 RON

1 XDR = 5.5582 RON

1 ZAR = 0.2774 RON

Editia 6810 - 24 sep 17:05

Prima documentaţie tehnică pentru reabilitarea reţelei termice din cartierul Tractorul a expirat Consiliul Local a aprobat încă o dată indicatorii tehnico-economici pentru acest proiect.

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 12 sepembrie 2017

Valoarea totală investiţiei, pentru care a fost obţinută o finanţare elveţiană, a rămas neschimbată: 22.857.154 lei

Prima documentaţie tehnică pentru reabilitarea reţelei termice din cartierul Tractorul a expirat Consiliul Local a aprobat încă o dată indicatorii tehnico-economici pentru acest proiect.


Consilierii locali braşoveni au votat vineri, în ultima şedinţă de plen, o nouă hotărâre privind aprobarea valorii proiectului de reabilitare a reţelelor de transport şi distribuţie energie termică în zona Tractorul din Braşov, lucrări pentru care municipalitatea a obţinut o cofinanţare nerambursabilă prin Programul de Cooperare Elveţiano-Român. Vechea hotărâre a fost aprobată în anul 2014, iar între aceasta şi cea aprobată vineri nu este nici o diferenţă în ceea ce priveşte valoarea investiţiei, în ambele cazuri fiind vorba de suma totală de 22.857.154 lei, inclusiv TVA, din care lucrările propriu zise sunt estimate la 21.643.194 lei, inclusiv TVA. 
Potrivit expunerii de motive a de hotărârii de Consiliu Local, pentru acest proiect a fost nevoie de elaborarea unui nou set de documente tehnice, având în vedere că cele vechi, elaborate în anul 2014, au expirat, „termenul de valabilitate” fiind de 2 ani. Practic, înainte de a aproba noii indicatori tehnico-economici, municipalitatea a actualizat studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic, documente care vor sta la baza licitaţiei de lucrări care va fi lansată în perioada următoare.
În actul normativ aprobat de aleşii locali se mai arată că Primăria Braşov a semnat în 12 martie 2013 acordul de asistenţă pentru pregătirea proiectului de reabilitare a reţelei de termoficare din cartierul Tractorul. De atunci, s-a lucrat la documentaţia tehnică, fără a se începe lucrările efective. De asemenea, implementarea proiectului a fost întârziată şi din cauza anchetelor penale ce au vizat unele investiţii în sistemul de termoficare, precum şi de intrarea în colaps a fostului operator, respectiv SC Tetkron SRL (societate comercială deţinută de Consiliul Local Braşov).

Trebuie schimbate  toate ţevile din „epoca fabricii de tractoare”
Potrivit expertizelor tehnice care au stat la baza cererii de finanţare pentru care s-au cerut bani elveţieni, circuitul primar din zona Tractorul a fost dimensionat la nivelul schemei hidraulice existente în anul 1989, având diametrul conductelor de 800 mm. „Această schemă a devenit inadecvată după dispariţia SC Tractorul UTB SA, un consumator important de energie termică în zonă şi în municipiul Braşov”, au constatat experţii.
Producerea energiei termice pentru cartierul Tractorul se realizează în prezent  printr-o staţie de 8 motoare termice în sistem de cogenerare şi 2 cazane de apă fierbinte, având producţia de 10Gcal/h. Reţelele de distribuţie a agentului termic pentru încălzire şi apă caldă aferente cartierului Tractorul sunt reprezentate de punctele termice PT6 şi PT9. „Traseele existente pe circuitele de distribuţie aferente acestor două puncte termice prezintă o stare avansată de degradare, ceea ce conduce la numeroase avarii tehnice şi pierderi importante de căldură”, se mai arată în raportul de evaluare a reţelei de termoficare din Tractorul.
După 1989 s-au mai efectuat unele investiţii, fiind scurtat şi redimensionat traseul de transport (montarea în zona RAT Braşov - Str. 13 Decembrie a unei conducte preizolate cu diametrul de 400 mm) şi au fost reabilitate două dintre cele patru ramuri ale circuitului de distribuţie aferent PT 6. Totuşi, pentru a se elimina complet pierderile foarte mari de agent termic, specialiştii care au pregătit dosarul prin care au fost ceruţi bani elveţieni au stabilit că este nevoie de înlocuirea porţiunilor de reţea termică primară ce nu a fost încă reabilitată cu conducte preizolate de 400 mm, modernizarea reţelei de transport pentru agent termic, apă caldă şi recirculare apă caldă, dar şi de implementarea unui sistem de monitorizare şi transmitere a datelor prin sistemul de supraveghere pentru conducte preizolate.

+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional