leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6660 RON

1 USD = 4.0348 RON

1 GBP = 5.3083 RON

1 XAU = 165.0626 RON

1 AED = 1.0985 RON

1 AUD = 2.9802 RON

1 BGN = 2.3857 RON

1 BRL = 1.0767 RON

1 CAD = 3.0328 RON

1 CHF = 4.0467 RON

1 CNY = 0.6234 RON

1 CZK = 0.1806 RON

1 DKK = 0.6261 RON

1 EGP = 0.2258 RON

1 HUF = 1.4443 RON

1 INR = 0.0592 RON

1 JPY = 3.6638 RON

1 KRW = 0.3649 RON

1 MDL = 0.2398 RON

1 MXN = 0.1966 RON

1 NOK = 0.4925 RON

1 NZD = 2.7766 RON

1 PLN = 1.0812 RON

1 RSD = 0.0395 RON

1 RUB = 0.0635 RON

1 SEK = 0.4532 RON

1 TRY = 0.8485 RON

1 UAH = 0.1524 RON

1 XDR = 5.6813 RON

1 ZAR = 0.2950 RON

Editia 6745 - 21 iun 02:32

Prima locomotivă hibrid construită în România

Autor:

Publicat la 26 februarie 2018

Prima locomotivă hibrid construită în România

Prima locomotivă hibrid de manevră construită în România a fost prezentată săptămâna trecută, în cadrul unei ceremonii organizate în Gara Constanţa. Locomotiva a fost construită în cadrul unui proiect coordonat de compania România-Euroest SA din Constanţa, cu fonduri de la bugetul de stat, valoarea totală a proiectului fiind de peste 3,5 milioane de lei. Proiectul locomotivei reprezintă o premieră mondială prin conceptul tehnic, spun reprezentanţii companiei, fiind vorba, de fapt, despre transformarea unei locomotive clasice, Diesel, în locomotivă hibrid. „Dezvoltat în ultimele 12 luni, este un proiect în premieră mondială, premieră naţională, este cea mai competitivă locomotivă electrică pe baterii de manevră, până în 30 de kilometri la oră, din lume, în momentul de faţă”, a declarat directorul proiectului, Corneliu Dică. Avantajele acestui tip de locomotivă vin din reducerea emisiilor poluante cu 70%, a consumurilor specifice cu până la 60% şi mentenanţei cu 15%.
„Sunt pe baterii. Aceasta este hibridă, pentru a mări autonomia. (Motorul - n.r.) Diesel doar încarcă bateriile, nu e folosit pentru tracţiune. Avantajul este uriaş, nu poluează, nu ai consum de combustibil. (…)Are o autonomie de 8-12 ore în funcţie de sarcina pe care o are. Se încarcă în 2,5 ore”, a spus Dică.
Reprezentanţii Euroest SA susţin că peste 10.000 de locomotive Diesel cu vârsta medie de peste 36 ani trebuie înlocuite în Europa până în 2025, din cauza gradului ridicat de poluare.
Potrivit acestora, locomotiva hibrid va putea efectua operaţiuni de manevră pe liniile industriale, triaje, depouri sau gări cu activitate de manevră intensă sau fără posibilitatea încărcării acumulatorilor de la o sursă exterioară.
Timpul de operare este practic limitat numai pentru alimentare cu combustibil care, din calculele preliminare, este de circa 20 de zile. Acest tip de locomotive ar urma să fie utilizat în combinatele siderurgice sau cele chimice şi petrochimice, ori de către operatorii de manevră portuari, din porturi precum Constanţa, Rotterdam sau Hamburg.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotional