leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6559 RON

1 USD = 3.9517 RON

1 GBP = 5.2123 RON

1 XAU = 153.4508 RON

1 AED = 1.0759 RON

1 AUD = 2.8801 RON

1 BGN = 2.3806 RON

1 BRL = 0.9692 RON

1 CAD = 3.0614 RON

1 CHF = 4.1351 RON

1 CNY = 0.5774 RON

1 CZK = 0.1822 RON

1 DKK = 0.6242 RON

1 EGP = 0.2206 RON

1 HUF = 1.4386 RON

1 INR = 0.0547 RON

1 JPY = 3.5050 RON

1 KRW = 0.3541 RON

1 MDL = 0.2364 RON

1 MXN = 0.2093 RON

1 NOK = 0.4852 RON

1 NZD = 2.6455 RON

1 PLN = 1.0851 RON

1 RSD = 0.0394 RON

1 RUB = 0.0595 RON

1 SEK = 0.4496 RON

1 TRY = 0.6306 RON

1 UAH = 0.1409 RON

1 XDR = 5.5550 RON

1 ZAR = 0.2773 RON

Editia 6809 - 21 sep 23:06

Prima locomotivă hibrid construită în România

Autor:

Publicat la 26 februarie 2018

Prima locomotivă hibrid construită în România

Prima locomotivă hibrid de manevră construită în România a fost prezentată săptămâna trecută, în cadrul unei ceremonii organizate în Gara Constanţa. Locomotiva a fost construită în cadrul unui proiect coordonat de compania România-Euroest SA din Constanţa, cu fonduri de la bugetul de stat, valoarea totală a proiectului fiind de peste 3,5 milioane de lei. Proiectul locomotivei reprezintă o premieră mondială prin conceptul tehnic, spun reprezentanţii companiei, fiind vorba, de fapt, despre transformarea unei locomotive clasice, Diesel, în locomotivă hibrid. „Dezvoltat în ultimele 12 luni, este un proiect în premieră mondială, premieră naţională, este cea mai competitivă locomotivă electrică pe baterii de manevră, până în 30 de kilometri la oră, din lume, în momentul de faţă”, a declarat directorul proiectului, Corneliu Dică. Avantajele acestui tip de locomotivă vin din reducerea emisiilor poluante cu 70%, a consumurilor specifice cu până la 60% şi mentenanţei cu 15%.
„Sunt pe baterii. Aceasta este hibridă, pentru a mări autonomia. (Motorul - n.r.) Diesel doar încarcă bateriile, nu e folosit pentru tracţiune. Avantajul este uriaş, nu poluează, nu ai consum de combustibil. (…)Are o autonomie de 8-12 ore în funcţie de sarcina pe care o are. Se încarcă în 2,5 ore”, a spus Dică.
Reprezentanţii Euroest SA susţin că peste 10.000 de locomotive Diesel cu vârsta medie de peste 36 ani trebuie înlocuite în Europa până în 2025, din cauza gradului ridicat de poluare.
Potrivit acestora, locomotiva hibrid va putea efectua operaţiuni de manevră pe liniile industriale, triaje, depouri sau gări cu activitate de manevră intensă sau fără posibilitatea încărcării acumulatorilor de la o sursă exterioară.
Timpul de operare este practic limitat numai pentru alimentare cu combustibil care, din calculele preliminare, este de circa 20 de zile. Acest tip de locomotive ar urma să fie utilizat în combinatele siderurgice sau cele chimice şi petrochimice, ori de către operatorii de manevră portuari, din porturi precum Constanţa, Rotterdam sau Hamburg.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional