Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 14:55

Prima trecere de pietoni inteligentă va fi amplasată pe strada Independenţei

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 26 februarie 2016

Trecerea va părea desprinsă din filmele science-fiction, fiindcă în momentul în care pietonul va dori să se angajeze în traversare, pe asfalt se vor aprinde două şiruri de lumini, iar intensitatea lampadarelor de deasupra zebrei va creşte, astfel că şoferilor le va sări în ochi că un pieton se angajează în traversare

Prima trecere de pietoni inteligentă va fi amplasată pe strada Independenţei

Primăria Braşov va implementa un proiect pilot în vederea creşterii siguranţei rutiere şi pietonale, pe timp de noapte, în zona trecerilor de pietoni. Astfel, pe strada Independenţei, ar urma să fie amenajată luna următoare prima trecere de pietoni inteligentă din municipiu. Practic aceasta va avea un sistem de iluminare deosebit, care va părea desprins din viitor. După cum ne-a explicat administratorul public al Braşovului, Miklos Gantz, pe ambele părţi ale străzii în dreptul trecerii de pietoni vor fi montaţi stâlpi de iluminat pe care vor fi instalaţi senzori de mişcare, iar în momentul în care o persoană va vrea să traverseze şi va intra în raza de acţiune a senzorului intensitatea becului va creşte. De asemenea, în asfalt, de-a lungul străzii de o parte şi de alta a „zebrei” vor fi montate două şiruri de LED-uri, care se vor aprinde tot în momentul în care pietonul ajunge în dreptul senzorilor şi se angajează în traversare.
Cu alte cuvinte, atunci când trecerea de pietoni se aprinde, este clar că un pieton va vrea să traverseze, iar acest lucru le va sări în ochi şi şoferilor „mai grăbiţi”. „În maximum o lună vom demara lucrările pentru cel mai modern sistem de semnalizare a unei treceri de pietoni. Este vorba de un proiect pilot, după care vom face o analiză a eficienţei acestui sistem. Pentru noi, prima opţiune în ceea ce priveşte realizarea acestei amenajări este strada Independenţei (urmând să se stabilească ulterior care anume trecere de pietoni de pe această arteră să fie inclusă în program - n.red.). Noua trecere va fi monitorizată în cursul acestui an, se vor efectua reglaje la sistemele electronice, iar dacă se va dovedi eficientă, vom încerca să găsim resursele financiare pentru amenajarea unor treceri de pietoni de acest gen în mai multe zone intens circulate din Braşov”, a precizat administratorul public al Braşovului. Totodată, şi stâlpii pe care vor fi instalaţi senzorii şi lampadarele vor avea elemente reflectorizante, care să le sară în ochi şoferilor.  

Proiect realizat pe banii celor care se ocupă de iluminatul public
Proiectul care are titlu experimental va fi realizat de către societatea care administrează iluminatul public din municipiu şi sunt finanţate în totalitate de către acesta. În Braşov, singura trecere care are sistem de avertizare cu led-uri încorporate în asfalt se află la Spitalul Judeţean, însă şirul luminos sclipeşte tot timpul, indiferent dacă sunt sau nu pietoni care vor să traverseze. Reprezentanţii societăţii care va executa lucrările supun că prin montarea lampadarelor şi a fluxurilor luminoase din asfalt se va obţine un contrast pozitiv pe fiecare bandă de circulaţie, ce va determina observarea în timp util a pietonilor antrenaţi în traversarea străzii.  
 

+3 -2

Comentarii

Madalin

2016-02-29 10:02:31


De acord cu FlorinG. In zonele cu flux mare de pietoni este nevoie de semafoare cu buton, atat pentru siguranta, cat si pentru fluidizarea traficului. Totusi, daca tot au realizat ca trecerile de pietoni sunt prost iluminate (mai ales in zona trotuarului, de unde pietonii incep traversarea, adeseori fara sa fie vazuti de soferi pana ajung in strada), pt trecerile care nu vor fi semaforizate se impune imbunatatirea iluminarii. Luminitele de genul asta isi vor arata limitele in scurt timp. Parerea mea.

stefan

2016-02-27 14:38:04


primaria iar va pacaleste ca are grija voastra ..ba cu trecere ba cu sensuri giratorii ba cu flori si panselute...si uite asa se imbogatesc ei politicienii iar la urma vor merge un an la puscarie bineinteles fara sa li se confiste banii furati dupa care ies si candideaza iar dar la alt partid sau independenti...ce usor e sa pacalesti romanu care asteapta sa i faca si sa i dea statu si primaria de toate!

alina vasiloiu

2016-02-27 10:12:32


De ce ar pune semafor? Las...sa cheltuim bani inutili pentru cercetari fantastice...de ce oare sa folosim ceva ce chiar functioneaza? Doar suntem in Romania,nu?

gigi

2016-02-26 17:34:13


e mai ieftin cu buton mai scump cu brizbrizuri. ce concluzie tragem noi?

FlorinG

2016-02-26 12:25:42


Si cat de eficient va fi sistemul intr-o zi de toamna, intunecata si pe ploaie torentiala? Mentionez ca in conditiile acestea, sistemul de iluminat nu va fi eficient din cauza luminii naturale, dar lumina naturala este si ea insuficienta pentru ochiul uman, pentru ca nu e foarte luminos afara. Hai sa facem odata si-odata acele treceri de pietoni cu semafoare cu buton. Ce e asa de greu? Asta le impune pietonilor sa traverseze in grupuri (astfel incat sa se evite traversarile ciclice stanga dreapta) si conducatorilor auto sa opreasca la culoarea rosie care e FOARTE vizibila in timp util, dupa culoarea galben.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie