Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 18:14

Primăria Braşov a pregătit o nouă arhitectură pentru Gara Braşov

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 02 iunie 2015

Proiectul care transformă Gara Braşov din „ţigănie” în „bijuterie” e pe masa Ministerului Transporturilor

Primăria Braşov a pregătit o nouă arhitectură pentru Gara Braşov
Deşi Braşovul este un oraş turistic, iar municipalitatea a dezvoltat o serie de proiecte de infrastructură tocmai pentru ca turiştii să plece cu o impresie bună, Gara Braşov a rămas cu mult în urmă şi este o poartă de intrare care nu ne face deloc cinste. Primăria Braşov a încercat în repetate rânduri să preia gara centrală a Braşovului în administrare tocmai pentru a-i schimba aspectul. Deşi, iniţial, reprezentanţii Ministerului Transporturilor îşi arătaseră disponibilitate de a o ceda, tocmai pentru a scăpa de o grijă, apoi s-au răzgândit susţinând sus şi tare că obiectivul a fost reabilitat cu fonduri europene, iar lucrările s-au finalizat încă din 2007. Clădirea a fost atunci un pic zugrăvită şi… cam atât, în rest păstrându-şi aspectul desuet de bazar şi de hotel pentru oamenii străzii. Totodată, Compania de Căi Ferate a mai susţinut că în condiţiile în care Primăria ar prelua drepturile de administrare ale gării, CFR nu şi-ar putea îndeplini obligaţiile faţă de operatorii feroviari. 
 
O cupolă care acopere toate peroanele 
Primarul George Scripcaru a precizat că municipalitatea a depus o nouă cerere la Ministerul Transporturilor, în vederea modernizării acestui obiectiv, mai ales că zona din jurul Gării a început să se dezvolte destul de mult în ultimii ani. „Este păcat că nu putem face ceva. Este o poartă de intrare în oraş, iar prima impresie pe care şi-o face cel care vine în oraş nu este cea mai bună. Am revenit cu o nouă cerere către Ministerul Transporturilor, să facem un proiect-pilot la Braşov. Cartierul Tractorul se va dezvolta rapid în următorii ani şi trebuie să înţeleagă şi cei de la minister că trebuie să ţină pasul, să se integreze în arhitectura viitoare a oraşului”, a punctat primarul Braşovului.
Propunerea edililor de modernizare a gării presupune amenajarea unei structuri metalice uşoare, moderne, practic o cupolă care acopere toate peroanele şi unde să existe spaţii comerciale decente. 
 
Panouri fonoabsorbante pe traseul căii ferate
„În prezent, noi, Primăria, facem curat pe aliniamentele de cale ferată. Din păcate, cei de la CFR interpretează greşit demersurile noastre, oricât am face noi curat, să igienizăm, să facem dotările necesare în zonă. Ceea ce se întâmplă în Gară este total opusul a ceea ce există în oraş. Dacă ni se aprobă acest proiect, trebuie să începem montarea de panouri fono-izolante pe tot traseul care străbate oraşul. O soluţie ar fi accesarea de fonduri pe măsurile pe Mediu sau mobilitate urbană, dar este foarte greu”, a explicat George Scripcaru.
+2 -0

Comentarii

Chris

2015-06-03 04:44:27


Minunat! De mult timp m-am gândit la așa ceva și mă întreb mereu de ce nu s-au făcut până acum. În marile gări din țările europene, astfel de cupole sunt frecvente. Sunt foarte utile, principalele avantaje fiind: 1) protejează călătorii de ploaie și ninsoare; 2) scutesc efortul depus pentru deszăpezire. Sper ca onor guvernanții să nu se opună, ca în cazul aeroportului...

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie