leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6528 RON

1 USD = 4.0873 RON

1 GBP = 5.1549 RON

1 XAU = 163.9719 RON

1 AED = 1.1128 RON

1 AUD = 2.9452 RON

1 BGN = 2.3790 RON

1 BRL = 1.0432 RON

1 CAD = 3.0499 RON

1 CHF = 4.1373 RON

1 CNY = 0.5919 RON

1 CZK = 0.1800 RON

1 DKK = 0.6233 RON

1 EGP = 0.2280 RON

1 HUF = 1.4387 RON

1 INR = 0.0568 RON

1 JPY = 3.6126 RON

1 KRW = 0.3614 RON

1 MDL = 0.2368 RON

1 MXN = 0.2015 RON

1 NOK = 0.4797 RON

1 NZD = 2.8062 RON

1 PLN = 1.0827 RON

1 RSD = 0.0393 RON

1 RUB = 0.0616 RON

1 SEK = 0.4518 RON

1 TRY = 0.7625 RON

1 UAH = 0.1476 RON

1 XDR = 5.6554 RON

1 ZAR = 0.2843 RON

Editia 6867 - 12 dec 08:53

Un alt scandal mocneşte la Bod:

Primarul care ne-a luat wc-urile

Autor: Iulian RINDER

Publicat la 07 mai 2018

Sergiu Arsene vrea să lase fără garaje şi toalete peste 120 de locuitori ai Coloniei Bod. În locul acestora, edilul are în plan să construiască o parcare de peste un milion de euro, ignorând o problemă socială. Bodenii care au aceste garaje stau în blocuri construite la începutul secolului trecut, proiectate fără toalete

Primarul care ne-a luat wc-urile

Prin grija şi iniţiativa deja cunoscutului primar din Bod, Sergiu Arsene, peste 120 de persoane din Bod Colonie riscă să rămână fără garaje şi toalete. Locuitorii a trei blocuri au preferat de-a lungul timpului, deoarece suprafaţa garajelor era egală sau chiar mai mare decât cea a  apartamentelor proprietate personală - ce au doar ceva peste 20 de metri pătraţi - să-şi transforme garajele în depozite sau chiar locuinţe de vară, dotate cu toalete.
Ei riscă acum să le fie distruse proprietăţile, deoarece primarul Arsene doreşte să construiască în locul acestora o parcare de peste un milion de euro, pentru 42 de maşini, deşi dintre locatarii de acolo, proprietari de autovehicule sunt doar şapte, iar în zonă nu există nici o utilitate practică pentru un astfel de proiect. Blocurile se află relativ aproape de Fabrica de Zahăr Bod şi de o altă întreprindere, dar nu credem că acestea pot fi încadrate la categoria atracţii turistice, decât în cazul în care ar veni oameni din alte judeţe sau din străinătate, doar pentru a admira modul în care sunt încărcate şi descărcate camioanele cu sfeclă şi atunci şi-ar avea rostul şi parcarea lui Arsene. Potenţialul turistic al zonei este undeva între zero şi nimic.

Plan propus

Locuitorii au solicitat primăriei să aplice dreptul de preemţiune
Necazul locuitorilor din cele trei blocuri ce cuprind sub formă de „L” garajele este că atunci când au cumpărat proprietăţile nu au putut achiziţiona şi terenul de sub cele peste 30 de garaje. Garajele au fost achiziţionate de la Fabrica de Zahăr Bod, dar terenul aparţinuse defunctului IAS Prejmer. De puţină vreme, terenul a revenit Primăriei Bod. Fostul Consiliu Local emisese o hotărâre prin care acest teren să fie parcelat şi vândut către fiecare proprietar.
Anul acesta, Arsene s-a sucit şi vrea o parcare. Motiv pentru care cele peste 30 de familii afectate au depus, cu nr. 4235 din 23 aprilie 2018, o cerere către Primăria Bod prin care solicită conducerii instituţiei să binevoiască „să ne aprobe concesionarea, închirierea sau vânzarea  spaţiilor amenajate ca şi magazii de lemne, spaţii care erau anexe la contractele de închiriere pe care noi le-am dobândit prin închirierea de la fostul proprietar Fabrica de Zahăr Bod”. La rândul său primarul pare să renunţe, însă, la intenţie sa.

Impact social grav - există riscul ca o familie de şase persoane să locuiască pe doar 15 metri pătraţi
Cel care a avut iniţiativa să ne contacteze, domnul H. L. E., ne-a declarat că „vorbim în primul rând de faptul că o astfel de măsură are un impact social foarte grav. Acest lucru cred că primarul ar trebui să-l evite. Majoritatea celor  ce locuiesc în aceste blocuri din Bod oricum stau sub condiţiile minimale de 6 metri pătraţi per persoană impuşi prin normele Uniunii Europene. Gândiţi-vă că sunt familii formate din minimum patru persoane, care locuiesc în aceste camere construite, o parte dintre ele, începând cu anul 1913 şi care au ceva mai mult de 20 de metri pătraţi. Toţi locatarii, şi vorbim de peste 30 de familii, respectiv cam 120 de oameni, au toaletele construite în interiorul acestor garaje.  
Dacă primarul va decide să le dărâme garajele, nu să vândă terenul oamenilor, aceştia vor fi nevoiţi să-şi construiască în micile lor camere o toaletă de măcar 4 metri pătraţi. Dacă ne gândim şi la construcţie şi la o uşă vorbim de chiar 5 metri locuibili ce trebuie să deservească strict această utilitate.
Ei bine asta înseamnă că o familie de patru persoane, dar aici există şi familii de şase persoane, vor trebui să împartă un spaţiu de doar 15 metri pătraţi. Asta se presupune că se poate întâmpla într-o comună din Ardeal, din România membră a Uniunii Europeane a secolului XXI. Nimeni nu se opune ca primăria să asfalteze alea dintre garaje şi blocuri sau să demoleze două clădiri din lateralul curţii, care sunt părăsite.
Dar ce rost are să demolezi zeci de garaje - din care multe au acum şi alte utilizări, unii şi-au construit o a doua casă de vară în interiorul acestora, alţii depozite - pentru o parcare inutilă aici? Iar din banii economisiţi din acest proiect, Primăria Bod ar putea construi un bloc cu douăzeci de apartamente unde să fie mutaţi nevoiaşi, iar aceştia în schimb să lucreze în folosul comunităţii”.

Blocurile de locuinţe în cauză nu au avut niciodată o toalete, pentru că în proiectul realizat la începutul secolului trecut, imobilele nu au fost prevăzute cu grupuri sanitare. Practic, de peste 100 de ani, locatarii acestor blocuri au avut parte de toalete în curte.

Plan Existent

Din leafa minimă pe economie proprietarii au investit mii sau zeci de mii de lei în fostele garaje
Unul dintre proprietari, Kolumban Maria, a adus în discuţie şi problema copiilor. „În spatele acestor garaje am improvizat noi un mic loc de joacă pentru copii. Aici sunt peste 25 de copii mici (sub vârsta de 10 ani, n.r.). Dacă primăria vrea să facă ceva să investească într-o alee, să facă un loc de joacă, noi l-am sprijini în continuare. Dar dânsul a făcut proiect de hotărâre, pe care noi l-am citit, şi care nu are nici o legătură cu realitatea de aici. Vrea să facă o parcare pentru mai mult de 40 de maşini. Printre locatari, proprietari de maşini sunt puţini. Sunt doar şapte autovehicule aici. Atunci pentru ce această parcare? TIR-urile nu pot intra printre blocuri pentru că nu au loc. Altcineva, cine să parcheze în Bod Colonie, unde nu avem nici un loc pentru distracţii, noi locuind aproape între fabrica de zahăr şi o altă fabrică. Apoi ne-ar lăsa pe toţi fără toalete. În locul unei parcări care ar fi aproape goală, primarul ar putea asfalta drumul ce desparte blocurile de garaje. Ar costa mult mai puţin şi ar ajuta comunitatea de aici, nu ar îngropa-o în noi probleme. Toţi de aici – şi cu câteva excepţii - câştigăm salariul minim sau sunt familii în care doar o persoană are loc de muncă, în timp ce alţii lucrează doar câteva luni pe an ca sezonieri în străinătate, apoi trăiesc în ţară, în Bod Colonie din ceea ce au câştigat afară, dar şi aşa au investit cel puţin câteva mii de lei în renovarea şi transformarea acestor garaje în spaţii utile”.

G.D. a transformat garajul într-o garsonieră „tip studio” investind 22.000 de euro
Pentru a confirma cele spuse, sursa citată ni l-a prezentat pe G.D., un domn de nici 30 de ani. Acesta a muncit mai mulţi ani ca sezonier şi din banii câştigaţi şi-a transformat  garajul în locuinţă gândită ca o garsonieră-studio, investind peste 20.000 de euro în reparaţii, izolări, ferestre cu geam termopan, uşi metalice, mobilier nou, gresie şi faianţă, dar şi o toaletă modernizată cu cadă cu jacuzzi, toaletă şi bideu.
Asta, pentru că suprafaţa garajului este chiar un pic mai mare decât camerele din blocurile de lângă. O altă doamnă de aproximativ 60 de ani a dorit şi ea să-mi arate cum a transformat garajul într-o cameră de vară dotată cu pat, televizor, frigider, masă, şi, separat, toaletă. Spunem că are rolul de locuinţă pentru că în vacanţa de vară când îi vin cei trei copii acasă, de la şcolile din Braşov unde stau la internat, pentru a le oferi mai mult spaţiu acestora, femeia se mută în garajul transformat într-o locuinţă auxiliară.
Ei bine, dacă proiectul iniţiat de primarul Sergiu Arsene va reuşi să treacă de plenul Consiliului Local Bod, dar să şi primească avizele necesare, atunci peste 120 de bodeni vor trebui, o lungă perioadă, să-şi facă nevoile în găleţi, ligheane sau pe lângă bloc, dar în afară de faptul că se pot trezi fără copaci, grădină garaje sau spaţii de locuit şi, implicit, toalete vor beneficia de un asfalt proaspăt şi inutil unde vor fi parcate şapte maşini sub cerul liber pe un spaţiu unde ar putea încăpea 42 de maşini.
Am încercat să îl contactăm telefonic pe primarul Bodului, pentru a obţine un punct de vedere privind acest proiect, dar edilul nu a răspuns.

Dispute între bodeni şi primar şi în 2017   
Episodul de acum este, de fapt, o continuare disputei dintre locuitorii din Bod Colonie şi primarul Sergiu Arsene. Anul trecut, în 21 martie s-a ajuns chiar la situaţia ca în Bod să meargă prefectul Marian Rasaliu, chemat de 20 de bodeni nemulţumiţi de faptul că primarul a început atunci să taie arborii din Bod Colonie şi a dispus demolarea mai multor garaje, terase sau alte construcţii. La momentul respectiv, Sergiu Arsene afirma că „aproximativ 30% - 40% din zona de blocuri din Bod Colonie era acoperită de construcţii ilegale, de la garduri din lemn sau metal, la garaje, coteţe lângă blocuri, în care se creşteau găini, porci, capre, vaci sau alte animale domestice, iar acestea erau adevărate focare de infecţie”. Tot atunci edilul anunţa că are în vedere un proiect de sistematizare al localităţii şi a promis că documentul „va fi supus consultării publice, aprobării Consiliului Local”.

+8 -1

Comentarii

Nelu

2018-06-05 09:50:26


''aproximativ 30% - 40% din zona de blocuri din Bod Colonie era acoperită de construcţii ilegale'' ...lacrimile sunt de prisos, daca tot faceti referire la normele europene intrati in legalitate, cu metehne de orient indepartat nu se poate sa ne civilizam! Grija primarului ar trebui sa fie privitul in viitor nu spre trecutul de acum 100 de ani cu blocuri fara toalete! Articolul miroase a oportunism PSD peste tot, bleah!

unul din Bod

2018-05-07 10:34:40


Aoleu, ce va mai luati de primarul asta. Cum prindeti ocazia, cum ii sariti la gat. E singurul primar care a facut si face ceva in Bod ( si poate chiar in toata zona asta ). Mai usor cu pianul pe scari, ca se vede "implicarea" politicului in acest articol. Acel loc este un spatiu infect, ocupat ilegal ! Asa-zisele interviuri publicate de voi sunt cu dedicatie.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional