Curs BNR

1 EUR = 4.5555 RON

1 USD = 4.2229 RON

1 GBP = 5.2790 RON

1 XAU = 169.4441 RON

1 AED = 1.1498 RON

1 AUD = 3.2243 RON

1 BGN = 2.3292 RON

1 BRL = 1.3683 RON

1 CAD = 3.1689 RON

1 CHF = 4.2545 RON

1 CNY = 0.6132 RON

1 CZK = 0.1686 RON

1 DKK = 0.6126 RON

1 EGP = 0.2327 RON

1 HUF = 1.4737 RON

1 INR = 0.0644 RON

1 JPY = 3.8047 RON

1 KRW = 0.3769 RON

1 MDL = 0.2153 RON

1 MXN = 0.2222 RON

1 NOK = 0.4980 RON

1 NZD = 2.9725 RON

1 PLN = 1.0656 RON

1 RSD = 0.0368 RON

1 RUB = 0.0734 RON

1 SEK = 0.4793 RON

1 TRY = 1.1670 RON

1 UAH = 0.1555 RON

1 XDR = 5.7520 RON

1 ZAR = 0.3367 RON

Editia 6448 - 24 mar 06:20

Primele 29 de milioane de lei pentru autostrada dintre Făgăraş şi Sibiu

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 12 iunie 2014

Construcţia şoselei de mare viteză care ar urma să lege direct cele două judeţe ar putea fi finanţată din fonduri europene, şi, pentru început, drumarii vor să elaboreze un nou studiu de fezabilitate, ţinând cont că există doar o documentaţie tehnică pentru un drum expres pe acest traseu

Primele 29 de milioane de lei pentru autostrada dintre Făgăraş şi Sibiu
Primele demersuri pentru realizarea unei autostrăzi între Braşov şi Sibiu au fost făcute recent de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) care a lansat o licitaţie pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru tronsonul de autostradă dintre Făgăraş şi Sibiu. Pentru elaborarea acestor documentaţii, drumarii au alocat 23,51 de milioane de lei fără TVA, respectiv 29,15 milioane de lei cu tot cu TVA.
Pe lângă elaborarea noului studiu, firma câştigătoare trebuie să pregătească şi documentaţia de atribuire pentru contractele de lucrări şi să asigure asistenţă pe durata procedurii de achiziţie publică, respectiv să transmită clarificările solicitate de potenţialii ofertanţi sau să participe în comisiile de evaluare în calitate de experţi. Firma care va câştiga licitaţia de elaborare a acestei documentaţii trebuie să analizeze şi documentaţia tehnică aferentă drumului expres Sibiu - Făgăraş, aprobată de Guvern în 2008. Noul set de documente trebuie finalizat în 12 luni, iar studiul de fezabilitate propriu-zis în termen de patru luni. Reprezentanţii CNADNR susţin că realizarea şoselei de mare viteză între cele două judeţe se va putea face cu o finanţare europeană prin Programul Operaţional Sectorial de Transport (POS-T) 2014 - 2020. 
 
Autostradă proiectată pentru 120 km/h
În conformitate cu caietul de sarcini al acestei licitaţii, viitoarea autostradă va trebui construită astfel încât să se poată circula cu o viteză de 120 km/h, iar pe sectoarele pe care condiţiile de relief permit, să se adopte elemente geometrice corespunzătoare vitezei de proiectare de 140 km/h. Platforma va avea 26,00 m lăţime, însă proiectanţii trebuie să ia în calcul şi posibilitatea lărgirii, în timp, a acestei autostrăzi.    
Un aspect important care va trebuie luat în considerare în elaborarea noului studiu se referă la asigurarea unor sisteme pentru protecţia autostrăzii contra înzăpezirilor şi a avalanşelor. „La stabilirea prevederilor generale, Prestatorul va lua în considerare orice date istorice privind regiunea, cu referire specială la sectoarele actualei reţele de drumuri care este posibil să fi fost supusă blocajelor sau închiderii datorate înzăpezirilor sau avalanşelor. Se recomandă pe cat posibil proiectarea unor taluze cu pantă mică, asigurându-se astfel un spaţiu deschis pentru întreţinerea mai uşoară, reducând în acelaşi timp riscul de înzăpeziri”, se precizează în caietul de sarcini pentru această licitaţie.
 
Foto: AUTOSTRĂZILE PROPUSE DE CEAUŞESCU. Planul ca autostrada să treacă prin Făgăraş exista încă din anii ’60, ba chiar o parte din ea purta şi denumirea de „Autostrada Făgăraş”. 
 
+4 -0

Comentarii

rammstein

2014-06-12 08:33:57


tot piticul saracul !!!..pai daca au documentatia facuta pentru ce mai dau iarasi bani?...pentru partid ?...pentru mortii lui dragnea ?...

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional