Curs BNR

1 EUR = 4.5873 RON

1 USD = 3.8951 RON

1 GBP = 4.9862 RON

1 XAU = 161.1407 RON

1 AED = 1.0605 RON

1 AUD = 3.0745 RON

1 BGN = 2.3455 RON

1 BRL = 1.2318 RON

1 CAD = 3.0960 RON

1 CHF = 4.0217 RON

1 CNY = 0.5845 RON

1 CZK = 0.1757 RON

1 DKK = 0.6168 RON

1 EGP = 0.2198 RON

1 HUF = 1.5118 RON

1 INR = 0.0608 RON

1 JPY = 3.5618 RON

1 KRW = 0.3444 RON

1 MDL = 0.2183 RON

1 MXN = 0.2192 RON

1 NOK = 0.4933 RON

1 NZD = 2.8110 RON

1 PLN = 1.0709 RON

1 RSD = 0.0384 RON

1 RUB = 0.0659 RON

1 SEK = 0.4812 RON

1 TRY = 1.1135 RON

1 UAH = 0.1522 RON

1 XDR = 5.4899 RON

1 ZAR = 0.2942 RON

Editia 6545 - 23 aug 00:22

Primele 29 de milioane de lei pentru autostrada dintre Făgăraş şi Sibiu

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 12 iunie 2014

Construcţia şoselei de mare viteză care ar urma să lege direct cele două judeţe ar putea fi finanţată din fonduri europene, şi, pentru început, drumarii vor să elaboreze un nou studiu de fezabilitate, ţinând cont că există doar o documentaţie tehnică pentru un drum expres pe acest traseu

Primele 29 de milioane de lei pentru autostrada dintre Făgăraş şi Sibiu
Primele demersuri pentru realizarea unei autostrăzi între Braşov şi Sibiu au fost făcute recent de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) care a lansat o licitaţie pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru tronsonul de autostradă dintre Făgăraş şi Sibiu. Pentru elaborarea acestor documentaţii, drumarii au alocat 23,51 de milioane de lei fără TVA, respectiv 29,15 milioane de lei cu tot cu TVA.
Pe lângă elaborarea noului studiu, firma câştigătoare trebuie să pregătească şi documentaţia de atribuire pentru contractele de lucrări şi să asigure asistenţă pe durata procedurii de achiziţie publică, respectiv să transmită clarificările solicitate de potenţialii ofertanţi sau să participe în comisiile de evaluare în calitate de experţi. Firma care va câştiga licitaţia de elaborare a acestei documentaţii trebuie să analizeze şi documentaţia tehnică aferentă drumului expres Sibiu - Făgăraş, aprobată de Guvern în 2008. Noul set de documente trebuie finalizat în 12 luni, iar studiul de fezabilitate propriu-zis în termen de patru luni. Reprezentanţii CNADNR susţin că realizarea şoselei de mare viteză între cele două judeţe se va putea face cu o finanţare europeană prin Programul Operaţional Sectorial de Transport (POS-T) 2014 - 2020. 
 
Autostradă proiectată pentru 120 km/h
În conformitate cu caietul de sarcini al acestei licitaţii, viitoarea autostradă va trebui construită astfel încât să se poată circula cu o viteză de 120 km/h, iar pe sectoarele pe care condiţiile de relief permit, să se adopte elemente geometrice corespunzătoare vitezei de proiectare de 140 km/h. Platforma va avea 26,00 m lăţime, însă proiectanţii trebuie să ia în calcul şi posibilitatea lărgirii, în timp, a acestei autostrăzi.    
Un aspect important care va trebuie luat în considerare în elaborarea noului studiu se referă la asigurarea unor sisteme pentru protecţia autostrăzii contra înzăpezirilor şi a avalanşelor. „La stabilirea prevederilor generale, Prestatorul va lua în considerare orice date istorice privind regiunea, cu referire specială la sectoarele actualei reţele de drumuri care este posibil să fi fost supusă blocajelor sau închiderii datorate înzăpezirilor sau avalanşelor. Se recomandă pe cat posibil proiectarea unor taluze cu pantă mică, asigurându-se astfel un spaţiu deschis pentru întreţinerea mai uşoară, reducând în acelaşi timp riscul de înzăpeziri”, se precizează în caietul de sarcini pentru această licitaţie.
 
Foto: AUTOSTRĂZILE PROPUSE DE CEAUŞESCU. Planul ca autostrada să treacă prin Făgăraş exista încă din anii ’60, ba chiar o parte din ea purta şi denumirea de „Autostrada Făgăraş”. 
 
+4 -0

Comentarii

rammstein

2014-06-12 08:33:57


tot piticul saracul !!!..pai daca au documentatia facuta pentru ce mai dau iarasi bani?...pentru partid ?...pentru mortii lui dragnea ?...

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional