Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 23:40

Primele autobuze hibrid din Braşov au fost scoase pe traseu: RATBV 25, 28, 41. În decembrie, troleibuzele noi şi pe linia 8

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 22 noiembrie 2021

Primele autobuze hibrid din Braşov au fost scoase pe traseu: RATBV 25, 28, 41. În decembrie, troleibuzele noi şi pe linia 8

Din 19 noiembrie, pe liniile RATBV din municipiul Braşov circulă primele autobuze hibrid. Cele 10 autobuze noi, marca Mercedes, au fost introduse pe traseele care leagă centrul Braşovului de zona Bartolomeu - Stupini, mai precis pe liniile 25: Avantgarden - Gara Braşov - Terminal Poienelor, 28: Stupini (str. Fundăturii) - Avantgarden - Livada Poştei şi 41: Stupini (str. Lujerului) - Livada Poştei. Vehiculele au costat 13,4 milioane de lei (fără TVA), şi au fost achiziţionate printr-un program european, finanţarea  nerambursabilă fiind de 98%.
Noile autobuze Mercedes, cu sistem de tracţiune hibrid  (Diesel Euro 6 plus electric)  au 12 m lungime şi o capacitate de 108 pasageri (dintre care 27 plus şoferul pe scaune). Vehiculele au podea joasă şi rampă pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi. De asemenea, autobuzele sunt dotate cu sistem de ventilaţie, prize USB pentru încărcarea telefoanelor, sistem de supraveghere video.  
Pentru aceste autobuze, producătorul a oferit o garanţie de 5 ani sau 350.000 km rulaţi.
Achiziţia acestor vehicule, a declarat directorul RATV, Marian Geman, face parte din strategia de modernizare a flotei de autobuze a operatorului şi îi permite să fie mai operativ în ceea ce priveşte creşterea calităţii serviciilor. „Odată cu achiziţia acestor mijloace de transport, putem scoate din oraş vehiculele mai vechi, cu emisii de noxe destul de mari”, a declarat directorul RATBV, care a menţionat că unele dintre autobuzele vechi vor mai circula în zona metropolitană, iar altele vor fi casate.
Noile autobuze deţin dotări de ultimă generaţie, inclusiv senzori care detectează pietonii sau bicicliştii. „Au un sistem de asistare la frânare. De exemplu, dacă un şofer nu reacţionează în timp util, maşina frânează singură. De asemenea, sunt dotate cu un sistem de ventilaţie, antibacterian şi antivirus. El poate schimba aerul din habitaclu (unde stau călătorii – n.r.) în aproximativ 2 minute”, a mai spus directorul RATBV.
După aceste autobuze, Marian Geman a anunţat că până la finalul acestui an vor mai fi puse în circulaţie cele 25 de troleibuze achiziţionate cu fonduri europene, acestea urmând a circula, printre altele, pe liniile 7 şi 8.

Coliban: Reţeaua de transport din Braşov va fi regândită
Cele 10 autobuze au fost prezentate vineri, la Terminalul RATBV Stadionul Municipal, iar la eveniment a participat şi primarul Braşovului, Allen Coliban. Acesta a precizat că cele 10 autobuze  vor contribui la reducerea poluării generate de transportul public. În cifre asta înseamnă o reducere de 96.000 de kilograme de dioxid de carbon pe an pe traseele pe care aceste autobuze vor opera, undeva la 1.300 de kilograme de dioxid de azot”.
Totodată, edilul a anunţat că „pe lângă achiziţia de mijloace de transport noi, avem o analiză, împreună cu operatorul de transport, asupra gradului de încărcare pe trasee. Am suplimentat în acest an multe dintre traseele din Braşov pentru a asigura o fluenţă şi capacităţi adaptate la solicitări şi la gradul de utilizare. Este tendinţa în care ne înscriem pentru următorii ani, astfel încât să nu mai avem aglomeraţie şi să avem un transport public de calitate. (...) Luăm în calcul pe termen mediu, adică în următorul an de zile, un studiu la nivelul întregului oraş care să regândească structura liniilor de transport în comun, dar acesta este un proiect de lungă durată pentru că va presupune şi o modificare a informaţiilor şi a felului în care cetăţenii folosesc transportul public”, a declarat primarul Allen Coliban.

+3 -0

Comentarii

'Ujica Cristian'

2021-12-28 23:35:35


'Pe linia 21 cînd o să fie cumpărate autobuze electrice '

'Iuli'

2021-11-23 21:01:44


'Minciuna !!! Pe 25 si 41 nu e,cel putin la 8.18 min la complexul mare din steagu catre avangarden ,e o vechitura ,am sunat de 2 zile la rat ,inregistraza si acum sesizarea ,si o analizeaza...de 2 lei !!'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie