banner la cocos banner promotional

Curs BNR

1 EUR = 4.9774 RON

1 USD = 4.3833 RON

1 GBP = 5.8304 RON

1 XAU = 464.4611 RON

1 AED = 1.1933 RON

1 AUD = 2.7957 RON

1 BGN = 2.5449 RON

1 BRL = 0.7714 RON

1 CAD = 3.1559 RON

1 CHF = 5.2813 RON

1 CNY = 0.6015 RON

1 CZK = 0.1993 RON

1 DKK = 0.6668 RON

1 EGP = 0.0860 RON

1 HUF = 1.2223 RON

1 INR = 0.0513 RON

1 JPY = 3.0556 RON

1 KRW = 0.3047 RON

1 MDL = 0.2538 RON

1 MXN = 0.2227 RON

1 NOK = 0.4191 RON

1 NZD = 2.6097 RON

1 PLN = 1.1646 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0530 RON

1 SEK = 0.4526 RON

1 TRY = 0.1141 RON

1 UAH = 0.1048 RON

1 XDR = 5.9383 RON

1 ZAR = 0.2318 RON

Editia 8546 - 13 noi 07:12

Nu e nici gară, nici staţie RATBV. Primele randări cu staţiile trenului metropolitan

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 06 noiembrie 2025

Nu e nici gară, nici staţie RATBV. Primele randări cu staţiile trenului metropolitan

Proiectul trenului metropolitan a intrat în etapa elaborării Studiului de fezabilitate. Anunţul a fost făcut miercuri, 5 noiembrie, de Primăria Braşov, care a făcut publice şi primele randări (simulări 3D) ale staţiilor de călători. Trenurile metropolitane vor avea capete de linie şi staţii intermediare în gările CFR existente, iar opririle suplimentare din interiorul localităţilor se vor face în refugii nou amenajate în stil peroane, asemenătoare refugiilor de tramvai.

34 de staţii pe cele 3 magistrale
Conform reprezentanţilor municipalităţii braşovene, proiectul primăriei include 3 magistrale de cale ferată şi 34 de staţii care vor conecta mai multe cartiere ale Braşovului, zona metropolitană, dar şi o legătură cu Sfântu Gheorghe.

Acum se lucrează la studiile geotehnice şi topografice
Pentru implementarea acestui proiect, municipalitatea vrea să acceseze o finanţarea nerambursabilă de la Uniunii Europene, sens în care, în această perioadă, se lucrează la elaborarea studiului de fezabilitate, proiectantul fiind în etapa de ridicări topografice şi studii geotehnice pentru zonele în care vor fi amenajate punctele de oprire de pe traseul celor trei magistrale. Primele astfel de studii se efectuează pe raza municipiului Braşov, dar se vor face pentru toate cele 34 de staţii (puncte de oprire).
Studiul de fezabilitate este realizat de Asocierea TTL Planning (lider), Metrans Engineering, Bomap Engineering, termenul de execuţie fiind de 12 luni de la data ordinului de execuţie a lucrărilor. Valoarea realizării studiului de fezabilitate şi de stabilire a indicatorilor tehnico-economici este de 6.213.750 lei plus TVA.

Legături cu Zărneşti, Codlea şi Sfântu Gheorghe
Proiectul este implementat de Primăria Braşov, în parteneriat cu Consiliul Judeţean şi Asociaţia de Transport Braşov, iar  primarul Braşovului, George Scripcaru, a declarat că trenul metropolitan reprezintă una dintre cele mai bune soluţii de mobilitate în zona metropolitană şi în interiorul oraşului.
„Vorbim despre crearea unei legături mai bune a Braşovului cu Codlea, Zărneşti şi Sfântu Gheorghe, şi toate localităţile aflate pe aceste axe de transport, dar şi cu zonele industriale din jurul oraşului. În acelaşi timp, pe cele 3 direcţii, braşovenii vor avea posibilitatea cu aceste trenuri metropolitane să ajungă foarte uşor dintr-un cartier în altul. Lucrăm la Studiul de fezabilitate şi i-am cerut proiectantului să încerce să reducă termenul de realizare a acestuia, pentru că, din păcate, s-a întârziat foarte mult cu acest proiect, iar ceea ce se putea face în perioada 2020 -2024 trebuie să facem noi în câteva luni, ca să putem depune proiectul pentru a obţine finanţarea necesară realizării lui”, a precizat Scripcaru.
Prin acest proiect se propune introducerea unui transport feroviar în zona metropolitană şi cea din vecinătatea acestei zone, pe trei trasee feroviare, inclusiv o linie către Aeroportul Internaţional Braşov. Intenţia municipalităţii braşovene şi a partenerilor implicaţi în proiect este ca transportul călătorilor să se realizeze cu ajutorul a şapte garnituri de tip B-EMU (electrice şi pe baterii).

LISTA STAŢIILOR PENTRU CELE 3 RUTE METROPOLITANE:
1. TM1 Halta Stupini – PO N. Labiş (propus) – PO Tractorul (propus, Nod intermodal conectat la mai multe linii de tren metropolitan) – Gara Braşov;
2. TM2 Codlea – PO Parc Industrial Ghimbav (propus) – PO Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav (propus) – Ghimbav – PO VGP – Gara Bartolomeu – PO Tractorul (propus) – PO Triaj (propus) – Hărman (posibil PO nou) – PO Parc Industrial Prejmer (propus) – Ilieni – Prejmer – Chichiş – Ozun – Gara Sfântu Gheorghe;
3. TM3 Gara Zărneşti – General Traian Moşoiu – Halta Tohanu Vechi – Halta Romacril (Râşnov hc) – Gara Râşnov – Gara Cristian – PO Cristian Centru (propus) – PO Ina Schaeffler (propus) – PO Braşovia (propus) – Gara Bartolomeu – PO Tractorul (propus) – Gara Braşov – PO Zizin (propus) – PO Micşunica (propus) – Gara Dârste.


 

Comentarii

'Willy'

2025-11-06 13:14:40


'Statii din astea stiu sa fac si eu. Cu construitul e mai greu!'

'Lazar'

2025-11-06 09:22:49


'Trenul metropolitan este vital pentru dezvoltarea judetului Brasov.Bravo domnule primar Scripcaru pentru implicare in realizarea acestui proiect.'

'Rammstein '

2025-11-06 07:17:33


'Altă sifonărie marca dottre Veștea...cine dracul se urcă în Codlea,sau Ghimbav in acest tren?... gările sunt in afara orașelor...'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie